Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb computer over I/S, privat finansieret

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er medejer af et I/S, vi er momsregistreret og pt. står jeg og skal bruge en computer i forbindelse med mit arbejde i firmaet.

Nu er mit spørgsmål så:

Må jeg gå ned i den lokale Fona og købe en computer over firma-kortet HVOREFTER jeg personligt indskyder prisen på computeren ind i firmaet? Herved opnår jeg et momsfradrag i moms-regnskabet samtidig med, at jeg har finansieret computeren personligt.

Eksempel: Jeg går ned i Fona og køber en computer til 5000 kr. og betaler med firma-kortet. Derhjemme indskyder jeg 5000 kr. fra min personlige konto til firmakontoen for at finansiere købet privat. 

Må jeg gøre det?

Med venlig hilsen 

Mathias

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

ja tingene hænger som ikke sammen. Du skal bruge computeren - og har du den hjemme skal du nok regne med at skulle dele momsen op da du formentlig også vil kunne bruge den privat . Det kunne være 50/50 så du kun må trække halv moms fra rent faktisk

Du må så gerne skyde penge ind - for at det skal være klart hvem der gør hvad i et I/S skal du sørge for klare konti i egenkapitalen for dine indskud og dine hævninger og helt det samme for din makker. Computeren er så virksomhedens .- tilhører om du vil, jeg begge - og ved evt opløsning eller lukning skal den af jer der evt vil overtage den - købe den af jeres I/S og betale moms af købet

Det lyder som en fin måde du gør det på, men sørg for at det er klart hvem af jer der gør hvad for uanset du skyder ind - så skaber det i et I/S en omkostning for virksomheden på 5000 kr i fælles resultatet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for dit uddybende svar, det hjalp mig en del :-)

Vh

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)