Hej Aminoer :-) Jeg står i en situatuion, hvor jeg har en kunde, der ikke har betalt sin faktura på kr. 3.000,-. Dette er jo selvfølgelig rigtig træls. Jeg er ikke typen, der skynder mig at fremsende en rykker på det skyldig beløb, dagen efter betalingen forfaldt. Jeg giver lidt line, hvilket der både kan tales for og imod. Men det er ikke det, det handler om. Jeg fremsender rykker til denne kunde på rykkergebyret samt tilskrevne renter. Da der er gået en periode og fakturaen stadig ikke er betalt, så fremsender jeg 2. rykker med dertilhørende rykkergebyr og renters rente. Stadig ingen reaktion. Herefter har jeg haft en periode, hvor jeg ikke har haft tid til at få fulgt op på det, så da jeg alligevel var på de kanter, hvor butikken lå, så tænkte jeg at jeg lige ville tage forbi for at se om varerne var i butikken, men de var ikke at se. Jeg kører hjem. Kontakter efterfølgende butikken for at høre om de har tænkt sig at betale fakturaen, men det viser sig, at det er en ny ejer, der har købt butikken. Den nye ejer giver mig nummeret til den tidligere ejer og jeg kontakter ham og han er rent ud sagt pisse ligeglad, men vil da undersøge det, hvilket han selvfølgelig ikke har gjort, da jeg kontakter ham igen. Nu til det helt store spørgsmål: Den nye ejer har købt butikken inkl. mine varer, som den tidligere ejer ikke har betalt. Den tidligere ejer har jo solgt butikken inkl. varer som han ikke har betalt for og den nye ejer har, alt andet lige, handlet i god tro tænker jeg. Hvem skal jeg kræve mine penge af? Nogen der kan svare mig på det? //Henrik |
Det er butikken, og ikke den tidligere ejer, du har handlet med. Så det er den nye ejer du skal tale med.
måske er han interesseret i at forhandle dit produkt fortsat? Hvis han er, må han vel betale først.
ellers er beløbet så relativt lille, at det nok ikke kan svare sig at gøre så meget ud af..