Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af foredragsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa aminoer.

Jeg går med en ide om at starte en forretning op omkrig afholdelse af foredrag i Fyns 4 største byer. Tanken er at starte op med en serie på 3-4 rejseforedrag i hver by henover vinteren, med en billetpris på 75-95 kr. Jeg har lidt erfaring med det at sætte foredrag op, men som altid er det godt at få andres tanker på, så hvad tænker du?

Er det et umuligt marked?
Hvad kan gøres bedre på foredragsmarkedet?
Andre tanker?

På forhånd tak.

/Rasmus

Fra Virum
Tilmeldt 28. Sep 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lytter lige med, da jeg går med samme tanker, blot på Sjælland.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er vi da i hvert fald to som er på vej enten ud på dybt vand, eller som har fået en god ide :).

Vi kan jo lige så godt dele erfaringer og ideer hen af vejen.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, jeg kan ud fra en PM se jeg må specificere lidt, eller er det jo bare endnu et i rækken af "jeg vil gerne være foredragsholder indlæg".

Min tanke er at det ikke er mig selv der holder foredragene, men derimod anerkendte foredragsholdere med en del foredrag og nogle gode eventyr på bagen. Min rolle bliver derimod at arrangere, booke og afholde foredraget.

Nogle inputs til om det er helt tåbeligt eller faktisk er en udemærket mulighed i dagens Danmark?

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart lyder det som et tungt marked... Du skal sælge som en vild hver gang - og min antagelse er nok at folket nok er mest interesseret i at se giraffen, dvs. at gå efter en eller anden som i forvejen er mægtig kendt... Det er jo også lidt det du tænker, men det er kendisserne vel også klar over og sætter deres honorar derefter, tænker jeg mig...?

Så... du skulle måske overveje hvordan du kunne krydre tingene med et eller andet som er nyt. Ikke nødvendigvis et helt og komplet nyt koncept som alternativ til foredrag, men et eller andet der gør at både foredragsholderne og publikum synes at dit tilbud er mere interessant end hvad Athenas og de andre laver... Allerbedst selvfølgelig hvis du på en eller anden måde kunne udtænke noget hvor du kunne stikke en snabel ned i kundernes lommer som kan suge længere tid end blot til selve arrangementet, så det ikke er tordensalg for hvert enkelt foredrag (men jeg har ikke nogen skidegode ideer til det, må jeg indrømme).

Men... Det skal da ikke afholde dig fra at prøve! Se om du kan få booket en eller anden, finde et velegnet sted - og få lokket folket ind på stolene. Så kan det jo være hen ad vejen at du finder ud af hvordan det skal skæres og hvad der kan lade sig gøre... :)

Kristian

Tilmeldt 26. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Jeg er foredragsholder igennem www.athenas. og www.arte.dk vil bare give dig et par input hvis du kan bruge det til noget.

Jeg formoder at du har undersøgt markedet for foredragsholdere i Danmark ?. og at du også har set at mange a de samme personer går igen i foredragsbureauerne.  Vi er et lille land hvor mange af de "sædvanlige giraffer" bruges og der skal meget til for at vi bliver booket. Vi skal være utrolig aktive som forfattere eller i medierne. 

Så det er altså ikke nok at bare få kendte ind, der skal virkelig laves meget PR for at det kan lykkedes.

At skille sig ud:

Hvis jeg som foreragsholder oplevede et bureau der havde tiden til at markedsføre os der er i bureauet bedre, ville jeg melde mig ind, også for penge. Alt for ofte kan du se de samme mennesker repræsenteret i de forskellige bureauer.

En mulighed?

I landsforeningen STFA (Støtte før Afskeden) som jeg er stifter af, skal vi opbygge en pind der hedder BOOK et foredrag. Det bliver foredrag til et marked som ikke ret mange har taget fat i nu.

Vi tilbyder emner indenfor:  liv og død, etik, sygdom, osv..Det er foredragsholdere med noget på hjertet og hvor vi skal tage fat i et marked indenfor:

Hospitaler, , plejehjem, kommuner, organisationer .

Skulle du være interesseret i at hjælpe os igang, kunne det udvikle sig hen ad vejen ?. Du ville blive aflønnet af provision for hvert foredrag samt få et beløb for at bygge det op (der er nok nogle dages arbejde)...

Blot en ide...

Skriv ti mig på: susbinau@gmail.com hvis det har interesse, så kan vi se om der er et match.

Hjertelige hilsner

Susan Binau

www.susanbinau.com

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 126
Fra  Greenticket ApS Nummer 62 Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Dit projekt lyder super spændende, og jeg tror sagtens det kunne have potentiale, hvis du finder nogle spændende emner/foredragsholdere. 

Jeg ville blot gøre opmærksom på at vi meget gerne vil hjælpe, når du skal sælge billetter. Så behøver du i hvert fald ikke tænke på det :-)

Held og lykke med det!

Mvh.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)