Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brainstorm søges - til videreudvikling af socialøkonomisk virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer.

Jeg er den daglige leder af Den Selvejende institution Velling Koller, som er en socialøkonomisk virksomhed, hvilket betyder at ethvert overskud skal geninvesteres i målgruppen, der er beskrevet som" socialt udsatte" i vores vedtægter.

Branchen er turisme - hotel, restauration, camping, fester og selskaber. (Se evt. mere på webbet). nu går sæsonen på hæld og det er tid til at planlægge næste års arbejdsområder/tilbud.

Jeg kunne godt tænke mig, at tilbyde nogle specielle weekendophold med temaer.

Det kunne være: rideferier med fuld forplejning (vi ligger midt i det smukke Søhøjland med skoven som baghave), vidensopdateringsweekender/kurser (feks. noget om IT), "dyrk traditionerne" - adventsophold for bedsteforældre med børnebørn eller noget helt 4-5-6...

Måske ville det også være en ide at sætte en produktion af et eller andet i gang....  

Vi har temmelig let ved at søge fondmidler pga vores status som socialøkonomisk virksomhed. De koncepter/projekter jeg søsætter skal ligesom arbejde i to spor; give meningsfyldt arbejde til de socialt udsatte, som arbejder på stedet, og samtidig være attraktivt/banebrydende i forhold til det kommercielle marked og ikke mindst pressen.

Så hvis I har tid, lyst og ikke mindst et par gode ideer eller ti (!) så giv endelig lyd.

Hilsner fra Dorthe

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorthe,

Super spændende oplæg du kommer med her på Amino. Det gør mig altid glad, når jeg ser et ønske om at hjælpe medmennesker.

Jeg har kigget lidt på jeres hjemmeside for at blive klogere, men må indrømme den skræmte mig lidt væk. Kan du kort forklare mig/os hvem jeres målgruppe mere præcist er?

"Socialt udsatte" kan jo være mange forskellige typer mennesker i mange forskellige aldre.

Hilsen Kenneth

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 120
Fra  Words Alive Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Dorthe,
Det du HAR brug for, tror jeg muligvis er noget andet, end det, du TROR, du har brug for. Det er kærligt ment.

Med andre ord - du har masser af ideer, men du skal skal have indkredset, hvad du virkeligt vil.

Jeg vil gerne tilbyde en times gratis rådgivning - hvor jeg hjælper dig med at komme tættere ind til kernen af, hvad du gerne vil tilbyde jeres socialt udsatte. Efter vores møde skulle det gerne være mere klart for dig, hvad du gerne vil, og hvordan du kan gribe det an.

For eventuelt at kunne forberede mig bedst muligt til en snak, ville det kræve, at du besvarede en række spørgsmål og sendte til mig, før vi mødes, så jeg kan spore mig ind på dit projekt, så jeg er klædt på til opgaven.

Eneste betingelse er, at vi kan ses i Århus og tale over en kop kaffe. Det tror jeg, vil være mest effektivt.
Jeg elsker iværksætter/kontorfællesskabet/cafeen Lynfabrikken i Vestergade, der er en perfekt ramme omkring kreative ideudvekslinger :)

Sig til hvis du er interesseret - læs mere om mig på min Amino freelancer profil,

Jeg brænder for at være med til at udvikle spændende koncepter og hjælpe folk med at vinkle skarpt.

Mange hilsner
Ditte Ernst
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)