Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilhandel ved siden af normalt job

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej derude.

Jeg er ny her på siden og søger lidt svar på en lille drøm jeg har.

Går med drømmen om og starte min egen bilforretning.
Jeg sidder til dagligt som sælger hos en nyvognsforhandler.

Mine tanker går så med man måske kunne starte stille og roligt op med at sælge i fritiden, dog ikke privat salg.

Jeg har 80.000 kr som jeg ville købe og sælge lidt biler for.
Jeg vil gerne momsregistreres og få cvr nr så jeg kan købe biler engros uden garanti.

Men så har jeg læst mig til de forskellige virksomhedsformer og umiddelbart når det kun er sideløbende med mit rigtige job så er en enkeltmandsvirksomhed vel løsningen?

Men hvordan foregår det rent praktisk?
Jeg har tænkt mig at få en hjemmeside op og kører og yde garanti på de biler jeg sælger.
Jeg skal også bruge et sæt prøveplader osv.

Nu skal jeg jo ikke ud og leje lokaler endnu og handlerne forgår hjemme fra mit hus.

Jeg skal først se om der er et grundlag for et fuldtidsfirma.

Så skal der laves indtægter-udgifter i forbindelse med salg, garanti osv= overskud, og det er vel dette overskud man betaler skat af ikke?
Hvor meget betaler man i skat af det?

Hvor meget kan man holde sin virksomhed og privat økonomi for sig når man har et I/S selskab?

Har mange spørgsmål men har prøvet og begrænse mig til det fornødne :)

Ser frem til at hører fra jer.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Scharff88:
Men så har jeg læst mig til de forskellige virksomhedsformer og umiddelbart når det kun er sideløbende med mit rigtige job så er en enkeltmandsvirksomhed vel løsningen?

Først skal du checke om dit nuværende arbejde accepterer du sælger biler i fritiden, at der ikke er en interessekonflik

Så skal du nok starte i ApS form - bil bandel må ha en del risiko, og det skal du ikke køre i personlig virksomhed

Scharff88:
Så skal der laves indtægter-udgifter i forbindelse med salg, garanti osv= overskud, og det er vel dette overskud man betaler skat af ikke?
Hvor meget betaler man i skat af det?
 

Det som man betaler i skat af alt andet arbejde og kommer det på toppen af din indtægt idag, og ikke overstiger topskattegrænsen så ialt ca 44% af overskuddet

Scharff88:
Hvor meget kan man holde sin virksomhed og privat økonomi for sig når man har et I/S selskab?
Et I/S er personlig virksomhed med flere personer og en ubehagelig personlig solidarisk hæftelse og som du beskriver det er det en enkeltmandsvirksomhed du vil oprette. Man kan holde økonomien totalt adskilt via regnskab og med hver sin bankkonto.

En personlig virksomhed er dog helt det samme som ens personlige økonomi så taber man penge eller får gæld så er det ens person der rammes. I selskabsform kan man beskytte sig mod en del gæld, men ex banken vil givet kræve, at man selv tager ansvaret for al gæld personligt alligevel

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for det hurtige svar.

Min nuværende arbejde kan vel ikk blande sig i hvad jeg laver i min fritid så længe jeg passer mit job til punkt og prikke?

ApS form er også klart at foretrække men jeg har ikke mere end de 80.000 kr og så vidt jeg har forstået så skal indskuddet være på 125.000 kr.
Det var derfor jeg ville starte med enkeltmandsvirksomhed indtil jeg får tjent lidt ind så jeg kan få ændret det til ApS form.
Fra Virum
Tilmeldt 28. Sep 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også din første (og største) hurtle er at din nuværende arbejdsgiver formentlig ikke vil acceptere at du starter en konkurrerende virksomhed! Jeg vil næsten gå så langt som at sige at hvis de opdager det, så skal du nok påregne en fyreseddel.

Jeg driver selv lidt bilhandel ved siden af mit job og gør det uden lokaler og derfor på et meget begrænset plan. Jeg har startet enkeltmandsejet virksomhed. Der er jo selvfølgelig noget risiko forbundet med det, men det er nu en gang den selskabsform jeg har valgt.

Jeg mener at indskuddet i APS er reduceret til 80.000 kr, så det er jo en mulighed

Tilmeldt 16. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan i selvfølgelig have rart i men når vores salg er på nyvogne og ikke brugte biler så kan jeg ikke se hvordan jeg kan blive en konkurrent.

Yder du også garanti på bilerne osv eller kører du rent engros salg? Har du faste prøve nr. Plader osv?

Nåh okay, det må jeg lige tjekke op på..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Scharff88:
når vores salg er på nyvogne og ikke brugte biler så kan jeg ikke se hvordan jeg kan blive en konkurrent.
det kan du da sagtens. En kunde kommer for at købe en ny Golf - du fortæller stille, at du har en brugt der kun har kørt 40.000 til en superpris. Brugte bilder konkurrerer da fuldt ud med nye. Dertil kommer at en del kontrakter omfatter, at man skal bruge al sin arbejdskraft for arbejdsgiveren og så må man helt enkelt ikke ha eget CVR - men check det i alle fald

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ihvertfald undersøge lidt nærmere omkring med dit nuværende job, for de kan bestemt godt have en kraftig mening omkring at du starter op selv - En skam at starte og pludselig stå med en fyreseddel.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Virum
Tilmeldt 28. Sep 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du skal nok tjekke jeres personalepolitik eller din ansættelseskontrakt. Hvis du gerne vil beholde dit job, skal du nok lige køre idéen forbi din chef først. Måske kan det lade sig gøre hvis I fastsætter nogle spilleregler.

 

Jeg sælger dem rent engros. Jeg tror det er svært at få kunderne til at give ca. 10.000 kr. mere for en bil uden at den står i en udstilling. Ville du selv købe af en "forhandler" der havde den stående i sin egen indkørsel?

Jeg har undersøgt vedrørende prøveplader og det er ikke noget at problem at få dem fra SKAT. Udfordringen ligger i at få dem forsikret, da de fleste forsikringsselskaber har forsikring til løse prøveskilte som en bi-forsikring. De tilbyder den kun sammen med erhvervsforsikring eller andet. Jeg fik tilbud på omkring 6000-8000 kr. pr. år.

Tilmeldt 16. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg takker alle sammen for jeres svar og hjælp.

Jeg må tænke nærmere om hvordan jeg kan gribe dette an.

Mvh Anders
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)