Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Coaching virksomhed i udlandet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg vil starte et coachingfirma, hvor jeg coacher folk via skype.

Jeg vil kunne rejse i verdenen og være fleksibel. Dvs. jeg vil kunne bo forskellige steder mens jeg så kan arbejde samtidig.

Mit spørgsmål er: Hvad er det bedste sted for at oprette en virksomhed af den slags hvor jeg har sikkerhed og betaler mindst skat? Og hvordan gør man det?

Med venlig hilsen,

Silvan 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Silvan,

Det lyder godt nok som drømmejobbet. Du må være sindssygt dygtig til at coache, siden at folk ligefrem vil lade sig coache af dig på distancen og tilmed på eksotiske steder, hvor man betaler begrænset skat og nyder livet.

Dit store problem her er, at dit selskab er dig. Det vil sige, at uanset hvor du driver din virksomhed, så er du faktisk skattepligtig til det land, hvor du er. Mange lande vil slet i tillade at du driver virksomhed på den måde uden at du opretter virksomhed med det samme og det kan medføre en masse bøvl og besvær.

F.eks. skal du i Thailand have styr på dit visum INDEN du tilrejser landet. Herefter skal du oprette en slags aktieselskab, indskyde kapital etc og først herefter kan du begynde at drive virksomhed. Det tager mindst en måned at få styr på alt papirarbejdet og det koster små 15.000-20.000 i honorar til et firma, der laver den slags til hverdag. Du ville aldrig selv kunne klare at oprette selskab etc uden professionel bistand.

Fra Virum
Tilmeldt 28. Sep 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Silvan

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med spørgsmålet men jeg synes godt nok din ide lyder interessant. Jeg foretrækker helt klart at coache face to face, men hvis du kender din "kunde", så kunne Skype godt fungere.

 

Vil du også starte helt nye kunder op via Skype?

mvh

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar.

@Peter, ja - jeg vil tilbyde en gratis session hvorefter de kan beslutte sig om de vil fortsætte.

Med venlig hilsen,
Silvan 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)