Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så får vi en rigtig iværksætter type i Folketinget

Side 5 ud af 7 (70 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

tag nu bare og start en ny iværksætterforening - vis det aktivt og få det til at fungere, men efter min mening gavner det ikke spor at bekriges allerede på dette tidspunkt - lad dog det vente til der er gang i den hvis det skal være.

Mange - inkl mig selv  kender ikke den gamle, men hårde ord og krig mellem "konkurrenter" er ikke smukt i mine øjne.

Action venner - skab en ny forening når det er det I vil - uden at kaste med snavs - alt andet er snak snak snak. Glem den gamle hvis I vil stifte ny - koncentrer jer på den opgave og se så at skabe interesse - det er hårdt arbejde, men gå igang så der kan blive resultat.

Som det lyder nu - absolut ikke af interesse for mig - men det kan jo ændres når billedet en dag måske står klart - 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg blev medlem af DIF første gang i 1994, men følte ikke rigtig, at medlemsskabet hjalp mig.

Blev medlem anden gang i 2011 og fik igen indtryk af en forening, der brugte mere energi på den interne forvaltning end på at hjælpe medlemmerne.

Blev derfor positivt overrasket, da jeg sidste år (2012) læste om nogle tiltag, der var gennemført på politisk plan til iværksætternes fordel (ikke kun iværksætterselskabet, men også andre ting). Om det primært er Engel-Schmidts værk, ved jeg ikke, men jeg noterede mig, at iværksætterne nu var i politikernes fokus.

Hvis I laver en forening, så er det godt og skidt. Godt for konkurrence-miljøet, fordi der kan komme ny inspiration og andre synsvinkler ind. Skidt, fordi DIF mister den synergi-effekt, der opstår ved at forene kræfterne...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christian

Du skriver DiF er en nonprofit organisation, i den forbindelse er jeg nysgerrig efter hvad en bestyrelsesformand får i honorar eller andre goder så?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul.

Du er den første.

Poul Madsen:
Blev derfor positivt overrasket, da jeg sidste år (2012) læste om nogle tiltag, der var gennemført på politisk plan til iværksætternes fordel (ikke kun iværksætterselskabet, men også andre ting). Om det primært er Engel-Schmidts værk, ved jeg ikke, men jeg noterede mig, at iværksætterne nu var i politikernes fokus.

Hvilke tiltag? I 2012 har det været S+SF+R regeringen der har taget nogle tiltag VK-regeringen har haft 10 år til.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det kan jeg da godt svare på.

Jeg får 0 kroner. Det gør den øvrige bestyrelse også.

Som bestyrelsesgode får jeg lov til at lade min virksomhed allokere en halvtidsmedarbejder ( i 4 mdr ) da det kom frem at den gamle direktør havde misligholdt foreningen. Jeg får også lov til at lade DIF bo gratis i et af Københavns største kontorfællesskaber som jeg tilfældigvis er medejer af.
Jeg har også allernådigst fået lov at betale for DIF's telefoni og til sidst har min virksomhed fået lov at give en relativt stort økonomisk sponsorat til DIF

Jeg arbejder min. 10 timer om ugen og har gjort det i 2 år ulønnet.

Så lad nu være med at lade din pamper fantasier løbe af med dig, og meld dig under fanerne og få kontanterne op af lommen for iværksætteriet, som mig.

Og takken...den har jeg ikke humør til at fortælle om i aften.

Godnat.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Hvilke tiltag? I 2012 har det været S+SF+R regeringen der har taget nogle tiltag VK-regeringen har haft 10 år til.

Det er det, jeg ikke kan huske, for ellers havde jeg specifikt kunnet skrive hvad. Jeg kan bare huske, at jeg tænkte: "Nå, det var da endelig en fremgang på politisk plan for iværksætterne".

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Hvilke tiltag? I 2012 har det været S+SF+R regeringen der har taget nogle tiltag VK-regeringen har haft 10 år til

Jesper, hvem tror du skatte ministeren og erhvervsministeren i S-SF-R regeringen har holdt møde med om de ting der er sket indenfor iværksætterien...

...DIF.

Det er ikke sådan, at de ting der sker på Christiansborg, bare sker automatisk. De sker fordi der er nogen der lægger pres på at de ønsker at det skal ske.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Sealand Capital A/S:

Det er ikke sådan, at de ting der sker på Christiansborg, bare sker automatisk. De sker fordi der er nogen der lægger pres på at de ønsker at det skal ske.

Det er faktisk lige nøjagtigt det indtryk, jeg fik: At DIF omsider var blevet hørt blandt politikerne. Det har jeg savnet fra DIF tidligere: At de bed og ikke bare gøede.

Side 5 ud af 7 (70 indlæg)