Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvvalgt konkurs eller ej???

Side 5 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor længe er man registreret som dårlig betaler?

Du bliver som udgangspunkt slettet som dårlig betaler, når du har betalt gælden, inkl. renter og gebyrer.

Ellers kan registreringen vare i op til 5 år. Du kan godt være registreret for den samme gæld hos flere kreditoplysningsbureauer på samme tid. Du skal i så fald være opmærksom på, at det er registreringen hos det enkelte kreditoplysningsbureau, som kan vare i op til 5 år.

Datatilsynet har fastsat særlige frister, som er kortere end 5 år. Disse særlige frister gælder navnlig, når kreditoplysningsbureauer registrerer oplysninger, som er offentligt tilgængelige. Det kan f.eks. være oplysninger om konkurs og tvangsauktion, som står i Statstidende.

Oplysninger om gældssanering

  • Oplysninger om, at der er indledt en sag om gældssanering, skal slettes efter 5 år, eller når gældssaneringen er endeligt godkendt af retten.
  • Hvis gældssaneringen bliver nægtet, ophævet eller tilbagekaldt, skal oplysningen slettes senest 1 år efter skifterettens afgørelse.
  • Oplysninger om, at en gældssanering er godkendt af skifteretten, skal slettes med det samme.

Oplysninger om tvangsauktion

  • Oplysninger om en tvangsauktion skal som udgangspunkt slettes efter 5 år.
  • Hvis tvangsauktionen bliver aflyst, skal oplysningen slettes efter 1 år.
  • Hvis tvangsauktionen bliver betalt, skal oplysningen slettes senest 2 år efter betalingen. Dette gælder også, hvis tvangsauktionen bliverbetalt ved gældssanering. I det tilfælde regnes de 2 år fra godkendelsen af gældssaneringen.

Oplysninger om konkurs

  • Oplysninger om konkurs skal som udgangspunkt slettes efter 5 år.
  • Hvis konkursen bliver afviklet ved betaling eller ved gældssanering, skal oplysningen slettes senest 2 år efter betalingen.

Oplysninger om tvangsakkord

  • Oplysninger om, at der er indledt en sag om tvangsakkord skal som udgangspunkt slettes efter 5 år.
  • Hvis tvangsakkorden stadfæstes/betales, skal oplysningen slettes senest 2 år efter betalingen.
  • Hvis tvangsakkorden bliver tilbagekaldt, skal oplysningen slettes efter 1 år.
Tilmeldt 9. Aug 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

er der nogen af jer der ved om jeg hæfter for noget af hans gæld..? Det er mandens personlige firma som jeg INTET har haft med at gøre, bil og hus og mit (har fuldstændig særeje) men nogen har fortalt mig at jeg muligvis kan komme til at hæfte for det han skylder ved "Skat".. :-( ???

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Aegtefaeller haefter for hinandens skat men ikke moms mv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

ægtefællehæftelsen på skat hænger vel lidt sammen med sambeskatningsregler for ægtefæller - hvor momsen jo er rent firma/virksomhed
Ægtefællen ville vel ikke hæfte for en skat opbygget af et selskab (aps f.eks.) som selskabsskat men kun for ægtefællens personlige skat ville jeg GÆTTE på?
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Aug 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad så med a skat hvis han skylder noget af det? Det kan jeg vel heller ikke hæfte for?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

lad Henrik svare for at være sikker, men jo det tror jeg du kan da ægtefæller jo bla.a. grundet sambeskatning som udgangspunkt kan hæfte for hinandens personlige skat - som a-skat jo er
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Aug 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ikke hans egen a skat.. han betaler jo b skat og skylder ikke noget der men er en smule bagud med a skatten på de ansatte han har haft..

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I kan godt søge gældssanering med det samme. Men I skal overveje igen, en gældssanering er ikke altid sagen.
Men hvis I har bestemt jer til at "vente til I får en konkurs smidt i nakken", skal I altså passe gevaldigt på. For kan det dokumenteres og I i mellemtiden egentlig har bestemt (altså indtil i får smidt en konkurs i nakken) stifter ny gæld mod bedre vidende, kan I risikere at læne jer op af en
bedragerisigtelse! 
Jeg er selv gået konkurs med et firma (selvfølgelig med selvskyldnerkaution..:-/) , jeg meldte selv biksen konkurs og betalte alt indtil konkursen kontant, netop for ikke at få ørerne i maskinen.
Men har I nu undersøgt alt, en konkurs er altså ikke spændende kan jeg meddele:
- hvordan stiller kreditorerne sig til en betalingstansning? (Dvs. en periode hvor I ikke afvikler gæld og betaler alt nyt kontant) 
- er der mulighed for en nedskrivning af gælden til kreditorerne (et frivilligt forlig). Har I gæld til told/skat, så får I ikke dem med på det,
   men en betalingsaftale kan man som regel opnå.

Nu angiver I ikke årsagen til at I ikke kan få det til at løbe rundt, men måske kan I, ved at afhænde forretningen samtidig med at kreditorerne accepterer en akkord, komme ud af suppedasen?

Jeg nævner i flæng de muligheder der måske kan være, for som regel er ingen interesseret i at sende en kunde til konkurs, for det første koster det 30000 at sende en konkurs begæring ind, for det andet er der i de fleste tilfælde kun en begrænset dividende.
Så de fleste vil foretrække en betalingsstansning/frivillig akkord, er jeg sikker på, så jeg syntes I skal prøve lidt andre muligheder inden en
konkurs, det er bestemt IKKE spændende og det virker lidt som om I er "røget i hullet" og ikke kan se andre muligheder, selv om de måske er
der?

Det er så min erfaring (i kort format) , det er svært at se muligheder i den situation, men måske er de der alligevel, så alle, incl. jer selv, kommer nogenlunde helskindet ud af situationen?    
  

 

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedr. A-skat til ansatte kan du ikke komme til at hæfte.

Derudover vil jeg godt bakke de herinde op, der fraråder jer selv at indgive en konkurs. Men dertil skal siges, at det, at rådgive nogen
omkring de problemer I står overfor, ikke er muligt for nogen herinde uden, at de kender hele historien, der ligger bag.

Såfremt du skulle være interesseret i at snakke situationen dybere igennem er du velkommen til at kontakte mig på 98311022.

Mvh.
Bertil Vrou Thomsen

 

Side 5 ud af 5 (49 indlæg)