Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan med Google Adwords??

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jul 13
Indlæg ialt: 20
Fra  Vildkildegaard Konference & Bed and Breakfast Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke helt hvad og hvordan med Google Adwords. Har forstået at det er et mindre reklame link, hvor jeg kun betaler når folk klikker på det. Men hvor meget betaler jeg? Hvordan fungerer det?? Giver det en tilstrækkelig effekt? Jeg har et Konference & Bed and Breakfast.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ZyzterYzter

Det fungerer ud fra et auktionsprincip. Den virksomhed der ønsker at betale mest for at ligge nr 1 på et specifikt søgeord, kommer som regel til det. Der er dog også andre ting, herunder kvalitetsscore, der spiller ind.

Men som et hele er AdWords en meget god forretning at kaste sig ud i! Når det er sagt, skal det naturligvis opsættes og styres med viden, så du får noget ud af de penge du smider efter det.

Der er utallige eksempler på virksomheder der i dag ikke ville leve uden AdWords. De hverken kan eller vil. 

Venligst

Brian Phillip

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jul 13
Indlæg ialt: 20
Fra  Vildkildegaard Konference & Bed and Breakfast Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian!

Tak for dit svar!

Hvor mange penge skal jeg lægge i det for at få en effekt??
Er godt klar over, at et større beløb giver mest, men for en lille, nystartet enkeltmandsvirksomhed som min??

Hilsen Anna

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænkte lidt ligesom dig i starten, da det er meget svært at se hvad adwords egentlig koster, og man skal helt ind og have oprettet en konto og annonce og have fundet nogle søgeord før man kan se cirka prisen.

Prisen pr. ord eller sætning svinger meget og kan være alt fra et par øre til 25 kr og sikkert også meget mere.

Det jeg synes du skal gå efter i starten er dem til maks 2 kr.

Jeg prøverede et ord til 9 kr. da jeg startede. Det kostede mig over 140kr. for 28 klik og ingen salg, så den blev ret stoppet.

Husk at hvis du starter kan du få et rabatkode så du får 600kr. gratis hvis du bruger 200kr. selv inden for 30 dage. det er noget der hjælper meget med at komme i gang.

Med venlig hilsen

Patrick Kronholm

Tilmeldt 7. Mar 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Jeg har også et lille virksomhed med min søster. Og jeg vil råde dig til at bruge en masse tid på at finde ud af hvordan det fungere samt hvordan du får en god konvertering. Det gør du kun ved at prøve dig frem og giver dig tid til at lære det.  

Håber du kan bruge det til noget. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Mar 12
Indlæg ialt: 44
Fra  Impulskontrol.dk Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Adwords er måske lettest at forstå som trafik til din hjemmeside, som du betaler for. Google har masser af trafik fordi så mange bruger deres søge-sytem. De kan lede noget af denne trafik til din hjemmeside og tage sig betalt for det. I praksis lader de folk klikke på din anonce-text, hvilket så udløser en betaling til dem og en besøgende på din hjemmeside til dig. 

Hvis din B&B ligger i Smørumnedre så vil kun få klikke på linket. Men hvis der rent faktisk er folk der er ude efter at overnatte på adressen, så er det en effektiv måde at få dem ind på din hjemmeside.

Du skal lave en "ladingpage" der sælger dine tilbud (weekendophold eller konference ophold eller hvad der er aktuelt). Din landingpage kan f.eks. være et par overskrifter, et billde, priser og mulighed for at bestille. 

Du kan lave forskellige annoncer og tilsvarende landingspages for hvert tilbud. 

Fordelen med adwords er at du får hvad du betaler for - trafik. 

Det er lettere at kontrollere, end google-ranking, fin hjemmeside m.m., som ikke "sikrer" trafik, men mere bare fremmer trafik. 

Winnermind forandringsledelse - vejen til bedre beslutninger

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Mar 12
Indlæg ialt: 44
Fra  Impulskontrol.dk Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha! Herning! Det skulde ikke volde problemer at få nogenlunde så meget trafik du har brug for.

Dernæst er spørsmålet mere hvordan du ballancere udgifter til adwords og indtægter ved øget belægningsprocent.

Hvis din b% f.eks. er 55% nu uden adwords, hvor meget må det så koste at få tilstrækkelig trafik til at din b% bliver 70%? 

Og dernæst: hvordan kan du gøre det billigst muligt ved at gøre din landingpage optimal for flest bestillinger?

Sørger du for at folk lægger deres e-mail adresse?

Sender du et tilbud til folk som starter bestilling, men ikke helt gennemfører?

Man kan gøre meget for at få mest muligt ud at sin trafik. 

Winnermind forandringsledelse - vejen til bedre beslutninger

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Kronholm:
Det jeg synes du skal gå efter i starten er dem til maks 2 kr.

Det er sådan, at Google har en min. pris som man skal byde, for at få et givent søgeord aktiveret. Og er man i branchen for B&B og konference er det ikke unormalt med klikpriser fra 5 til 25 kr. Så sætter man et max på 2 kr., vil de fleste søgeord nok ikke blive aktiveret.

Dernæst skal man se lidt på konkurrencen inden for AdWords på dette område. Ved B&B har man bl.a. Booking.com, Hotels.com, Visitdenmark.dk og mange flere. For området inden for konference har vi dkbs.dk, comwell.com, DFDS.dk og flere. Så det er jo mindre mastodonter med anselige AdWords budgetter, som man skal ud og konkurrere mod. Ikke dermed sagt, at det er umuligt, men man må blot gøre sig klart at det ikke bliver en nem opgave.

Man må også se lidt på sin hjemmeside og hvorledes den præsenterer sig i forhold til konkurrenterne. Får man fravristet nogle besøgende fra de andre og lokket dem ind på sin egen side, så skulle nogle af disse også gerne konvertere til kunder. Og hvis vi taler om http://www.vildkildegaard.dk/, kan jeg godt være nervøs for, om kvaliteten er god nok til at konvertere AdWords besøgende til kunder!

Så personligt ville jeg vente en omgang med AdWords og i første omgang få optimeret min hjemmeside. Derefter kunne en test med AdWords laves.

Jeg vil endvidere anbefale, at man få solid sparring eller professionel hjælp, når AdWords skal startes op. Med disse klikpriser og den høje konkurrence, så kan det hurtigt blive meget dyre lærepenge, såfremt der ikke er styr på alle detaljer fra start.  

Mvh.

Johannes

Fra Give
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 84
Fra  Ølhandleren Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Som supplement til de udemærkede svar du har fået her, så gå ind på pottercut.dk her finder du podcasts om online markedsføring. Der ligger to om AdWords med Frank Hellerup og Andreas Lolk - lyt og lær.

Hvis du synes om god specialøl så klik ind på min shop Ølhandlerens netbutik.

Driller momsen eller skatten, så tag fat i mig. Jeg udfører bogholderi til konkurrencedygtige priser.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jul 13
Indlæg ialt: 20
Fra  Vildkildegaard Konference & Bed and Breakfast Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for jeres svar! Det hjalp mig til at beslutte, at jeg ikke skal i gang med det selv, uden have hjælp til det lidt senere. Og som du skriver Johannes er mastodonterne nok svære at konkurrere med... Du skrev også:

Johannes Helleland:
Og hvis vi taler om http://www.vildkildegaard.dk/, kan jeg godt være nervøs for, om kvaliteten er god nok til at konvertere AdWords besøgende til kunder!

Mener du at hjemmesiden er dårlig, eller bare ikke egnet til Adwords?

Hilsen Anna :)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)