Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat udgift hævet på firmakortet ved uheld

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et ApS, hvor jeg som den eneste arbejder i. Det har jeg et firma Dankort til (som har samme PIN kode som mine private kort). Nu er jeg kommet til at betale med firmakortet for noget privat.

Jeg overvejer bare at overføre penge til firmakontoen fra min private konto, men jeg synes at kunne huske noget om, at SKAT ser meget skidt på, at firmaet "låner ejeren penge", som det vel er i dette tilfælde. Selvom jeg overfører penge, står udgiften jo på min kontoudskrift.

Er der nogen, der har et godt råd til, hvordan jeg bedst muligt løser dette?

Mvh. Thomas

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat er meget aggressive på dette punkt.

Jeg ville skynde mig at overføre retur - og håbe revisor ikke så det :P

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 90
Fra  --- Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm du kan vel bare køre den over en "mellemregning til anpartshaver" konto i regnskabet? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

dconsult:
Jeg overvejer bare at overføre penge til firmakontoen fra min private konto, men jeg synes at kunne huske noget om, at SKAT ser meget skidt på, at firmaet "låner ejeren penge",

Afregn det som du har tænkt dig - og lad være med at bekymre dig mere.  Du kan ikke rende fra elektroniske spor - så ret fejlen - og være med opmærksom fremover. En enkelt smutter af kort varighed vil ingen laste dig for.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Tegnerne ApS Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er kommet til det samme før. Overfør beløbet, og spørger din revisor ind til det, fortæller du det blot som det er, og så bør der ikke være mere i det; jeg har også før gjort det modsatte - altså betalt for noget til firmaet fra privatkontoen, og så overført bagefter. Du skal blot huske kvitteringer m.v., og så kalder man det blot for "udlæg".

Så længe det er småbeløb (mener det er under 700,-) gør SKAT forhåbentligt ikke det store ud af det.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ret beset er der intet mindstekrav for hvornår en overtrædelse skal udløse modifikation i påpegningen. Har du derfor revision eller review, bør forholdet uanset hvad føre til en suppl. Oplysning.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)