Hej :)
1. Købeloven - jeg er ikke ekspert, men vil næsten tro at købeloven gælder. Under alle omstændigheder vil det svække din troværdighed voldsomt hvis ikke du holder dig til de regler som forbrugerne kender, så i din situation ville jeg under alle omstændigheder holde mig til købeloven, og evt. mere end det for at yde god service, hvis det altså er muligt.
2. Jeg tvivler på at du kan lave en erhvervsaftale med PostDanmark. De fleste virksomheder der tilbyder erhvervsaftaler beder om registrering igennem CVR nr. Hvordan lovgivningen ser ud skal jeg ikke gøre mig klog på.
3. En webshop uden CVR nr virker utroværdig. Man kan self. argumentere for at de færreste kunder ser efter det, men især når jeg går ind på en ny webshop er jeg meget skeptisk og ser mig grundigt for, også efter cvr nr.
4. Jeg tror at rigtig mange iværksættere har startet deres webshops som hobby, hvis du går ind på aminos børs for salg af virksomheder kan du se at der er mange webshops til salg af iværksættere der har startet dem som hobby men som efterfølgende ikke ønsker at "konvertere" hobbyen til en levevej.
Hvis dit mål er at leve af webshoppen i fremtiden, så tænker jeg at du skal se langsigtet på det. Hvis jeg var i dine sko ville jeg derfor lade mig momsregistrere med det samme. Fordelene er for mig indlysende:
1. Du lærer at håndtere momsregnskab fra dag et.
2. Du udstråler at du er en professionel virksomhed, det giver troværdighed, alternativt det svækker den hvis du ikke er.
3. Du udvikler stille og roligt nogle procedure for håndtering af moms, det gør at når ordretilgangen stiger så vil du ikke pludselig skulle til at opfinde den dybe talerken, for du har allerede arbejdet med det i noget tid.
4. Hvis du bliver momsregistreret når du runder 50.000 så har du meget arbejde lige pludselig, så hvorfor ikke gøre det med det samme ?
Det er iøvrigt let at blive momsregistreret, det tager 10 min med NemID. Jeg er selv momsregistreret som foredragsholder på hobbyplan.
Håber du kan bruge min råd, Bedste hilsner
Roar