Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

firmaregistrering fungerer ikke online?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Greve
Tilmeldt 6. Feb 13
Indlæg ialt: 112
Fra  AlbedoSoft ApS - Odoo eksperterne Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at oprette et selskab og denne gang prøver jeg selv og jeg går via virk.dk og lander på webreg.dk med selskabs registreringen. 

Jeg er gået i stå idet denne beder mig hele tiden om at der skal være en underskrift af bank, revisor og advokat. Det er bare en simpel CVR registrering med kontant indskud. Jeg har skrevet til supporten uden at der er svaret endnu og der er gået 2 dage nu. jeg har både stiftelsesdokument, vedtægter og kapital bilag fra banken klar. Er der nogen herinde der ved hvordan denne underskrifts godkendelse skal foregå? mvh Mitat

Odoo(tidligere OpenERP) fuldt integreret, komplet Belgisk alt i et system med ERP, CRM og HR mv. Kontakt os på 25101616 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

er det et ApS med kontant indskud skal enten en revisor, advokat eller banken (og de vil oftest ikke) digitalt bekræft at stiftelseskapitalen på 80 t er indbetalt og låst frem til efter stiftelse. Ring til dem i stedet hvis du har sikret alt det, eller betal det som det koster lige at få en advokat eller en revisor til at tage sig af det (nok 2-3000 kr)
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Danske Bank ville, hvis jeg ikke husker forkert, have 2.100 kr for at bekræfte mit ApS indskud. Hos Nordea lader det til at være forskelligt fra kunde til kunde, det er ihvertfald hvad de har fortalt mig. I mine øjne er det er skandale at det skal være så dyrt og besværligt at etablere et ApS. Vi lever i en digital verden og det burde være muligt at etablere en bankkonto (uden kassekredit og rente) + et ApS på under en time ... og uden advokatbistand.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mitat

Hvis du har bilag fra banken, vil jeg foreslå du beder banken om at bekræfte at kapitalen er tilstede på en konto tilhørende selskabet.

Jeg ved ikke om banken kræver gebyr for ulejligheden.

Ellers skal en godkendt revisor eller advokat bekræfte kapitalens tilstedeværelse.

Hvis du selv kunne bekræfte at kapitalen er til stede, ville det åbne op for at plattenslagere og selskabshajer havde frit spil og bank, godkendt revisor og advokat har en ansvarsforsikring der dækker tabet, hvis kapitalen faktisk ikke er til stede.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

bankerne skal logge på med ganske kompliceret særlig signatur vej - og skal låse kontoen specielt - og åbne den igen når selskabet er etableret, og det er de fleste banker ikke vilde med, så mange siger ret ud nej - eller tager ganske stort gebyr, som gør at det er lige så let/billigt at gøre det via advokat eller revisor
Om det er en skandale at ting der kræver arbejde og ansvar koster, synes jeg nok er tvivlsomt - om prisen er det svært at sige det store, men 2.100 kr f.eks for arbejde med vedtægter osv i standard + anmeldelse bekræftelse af konto og frigivelse, tror jeg man må leve med i de fleste tilfælde og bare se at komme videre
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Greve
Tilmeldt 6. Feb 13
Indlæg ialt: 112
Fra  AlbedoSoft ApS - Odoo eksperterne Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob og John

Jeg har jo oprettet kontoen som etaberingskonto og banken har også bekræftet dette. Problemet er jo bare at man ikke kan uploade disse bilag i webreg.dk et meget uprofessionelt og ufleksibelt system. Jeg er jo selv tidligere revisor og jeg har også fået et andet selskab klaret via advokat men det burde nu være en formalitet at oprette nu når papirarbejdet og kapital forholdene er klaret. 

John det er ikke de kr. 2000 der er problemet men at jeg ikke kan oprette et selskab som jeg vil når alle papir- og kapitalforhold er på plads.

Man taler om administrative lettelser og der investeres millioner af kroner på nye systemer og konsulent ydelser men jeg kan nu ikke se de lettelser endnu. 

mvh Mitat

Odoo(tidligere OpenERP) fuldt integreret, komplet Belgisk alt i et system med ERP, CRM og HR mv. Kontakt os på 25101616 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kender ikke den dybe baggrund til at du ikke bare må uploade kontoudtog eller andet bevis, men at det skal ske ved et mig bekendt specielt log in. Jeg forestiller mig, at det er fordi visse ellers let kunne vise kontoudtog som jo ikke tilhører CVR som ikke er oprettet - men som skal være låst og kun frigives når etableringen er en kendsgerning.
Alt det ved du jo som revisor, men om det er rimeligt at der kræves den sikkerhed tør jeg ikke sige, kun at bankerne generelt tager penge for det, eller siger nej
Der er sikkert andre der kan gætte på andre årsager, men det betyder konkret, at det er lidt vanskelige og dyrere at etablere ApS end personlig virksomhed
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes Jacob har svaret godt på hvordan systemet fungerer og ikke mindst hvorfor.....

Alle andre muligheder er at åbne en motorvej for svindel....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver du har oprettet kontoen som en etableringskonto? Hvad mener du med det?

Hvis det skal give mening skal du vel anvende penge fra en etableringskonto som er ført over på en selvstændig konto, der tilhører dit kommende ApS ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)