Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Liberal Alliance viser sig igen som iværksætterpartiet.

Side 10 ud af 12 (115 indlæg)
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

John

Man må ikke diskriminere de som ikke kan selv i din verden

Hvorfor er det så i orden , at alle der arbejder betaler arbejdsmarkedsbidrag (8% brutto skat)

Nej det vil ikke og sænke levestandarten for de som er på offentlig ydelse, men og hæve leve standarten for arbejder(betaler gildet )

DU syntes så fint at naboen skal leve dårligere end den på offentligydelse. Da der de har en højer skat

ja John dig om det

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jesper:
men jeg mener omvendt heller ikke det er umuligt for alle 160.000 ledige at finde et job.

Kuglestøder!!!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

iVinkel:
Kuglestøder!!!

En klassiker.
Når man løber tør for saglig argumentation, kan man jo altid bruge den.

Meget modent og sagligt. Big Smile

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Mod den slags tåbeligheder er man ikke forpligtet til at argumentere seriøst. Der er fri håneret i Danmark, så længe man holder sig på den rigtige side af injurielovgivningen.

Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Mange af de som ved så vældigt klart at den offentlige sektor kan skæres meget ned, har aldrig haft meget anden berøring end problemer med atg få dagpenge - støtte til alt muligt osv. Sandheden er jo, at hvis man kender sektoren og har kontakt til dens folk, så ved man, at der er masser af steder der mangler penge - daginstitutioner, ældrepleje, skoler osv.

Det er jo netop pointen! Det er kolde hænder der skal fjernes, er du klar over hvor mange djøf'er der huserer i det offentlige, ellers kan du læse om det her:

http://www.cevea.dk/files/materialer/analyser/flere_djoefere_eller_oeget_velfaerd.pdf
 

Cookie - John Hannover:
At bare bilde sig ind, at den offentlige sektor kan skære ned med ex 10% samtidigt med antal ældre vokser meget, kræver noget mere begrundelse
Du har ikke læst udspillet har du? De vil netop sætte knap 12 mia kr af til den voksende ældrebyrde. 

Der skal ganske enkelt ryddes enormt kraftigt ud - men det kræver også nogle lovgivningsændringer der gerne skulle gøre bureakrater og kontrollanter overflødige. 

Jeg hørte engang en uddanner på landbo højskolen sige: "halvdelen af alle de dyrlæger vi uddanner bliver ansat i det offentlige for at kontrollere den anden halvdel"
Skræmmende ikke? 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Daasbjerg:
De vil netop sætte knap 12 mia kr af til den voksende ældrebyrde.
Super Angry

Ældrebyrde? Hvor jeg dog HADER det udtryk. De ældre er dem, som har bygget samfundet op. Som har sat alt det utaknemmelige yngel i verden, som nu tillader sig at kalde forældre/bedsteforældre for en BYRDE. Det er muligt Allan, at det ikke er din mening, nu var det så bare dig der bragte det grimme ord på banen.

Og husk så venligst, når I brokker jer over den "store mængde" af offentligt ansatte, at yderligere nedskæringer i det offentlige i det store hele kun vil være medvirkende til langt mere brok, især blandt flere her på Amino, som jo mener at det er komplet umuligt at komme igennem til nogen som helst i de off. kontorer!

Tror I det bliver nemmere ved at de fyrer flere i f.eks. SKAT?

Det er så nemt at skyde på off. ansatte, overflødige DJØFér, dovne HKére osv.

Jeg er liberal nok til at mene at enhver skal tage ansvar for sig selv - men vi skal f..... heller ikke bare se stiltiende til mens ledige må gå fra hus og hjem fordi de ikke hverken kan finde arbejde eller billigere boliger.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Provins:
Hvorfor er det så i orden , at alle der arbejder betaler arbejdsmarkedsbidrag (8% brutto skat)
Det er sådan set noget som skat har indset og derfor opkræves det nu af mange ting det ikke gjorde først - det ses ikke som et arbejdsmarkdesbidrag men som en skat

Provins:
Nej det vil ikke og sænke levestandarten for de som er på offentlig ydelse, men og hæve leve standarten for arbejder(betaler gildet )

Nix - der er allerede et ganske stort beskæftigelsesfradrag og går man ned ad den vej med bare at hæve det - så vil det stensikkert betyde at folk på pension/dagpenge/invalidepension får dårligere vilkår. Det er ren demagogi at påstår andet, og den enkle løsning var jo så, at hæve bundfradraget og samtidigt sænke dagpenge og folkepension - men DET tør de ikke

Det er rent had mod folk på overførselsindkomst - en ny pariagruppe - ført an af en kuglestøder der aldrig har set et arbejde ud over et højt lønnet job i det offentlige og som ikke går ind for besparelse netop der

Større forskel mellem folk i arbejde og uden for vil ramme næsten ALLE - men de færreste kan indse, at hups - en dag bliver jeg også pensionist og hvis jeg skal ha 70% af det jeg havde da jeg var i arbejde - ja så skal jeg nu øge min pensionsopsparing voldsomt for beskæftigelsesfradraget bortfalder, og jeg vil måske nu mangle 20.000 kr om året i forhold til inden man gik beskæftigelsesfradragsvejen..

Det er KUN for øge forskellen mellem dagpenge og arbejde man gør det men det rammer alle på en eller anden form for pension - økonomien samlet vokser ikke ved det - så vær ærlig - sænk bundfradraget hvis det er muligt med offentlige besparelser - og sænk så dagpenge og pensioner så vi klart kan se hvad det er man vil i LA (og formentlig en del andre partier) Det er ikke smukt - men det er godt nok til at mange som du hopper i suppen og glemmer du selv rammes før eller siden

Provins:
DU syntes så fint at naboen skal leve dårligere end den på offentligydelse. Da der de har en højer skat

Nej da - mig bekendt lever man dårligere helt generelt på dagpenge og efter 2 år kontanthjælp eller intet - end ved at være i arbejde, og dårligere på ATP og folkepension og evt arbejdsmarkedspension - klart dårligere allerede-  så jeg fatter den ikke - sænk bundskatten og sænk så dagpenge og pension hvis det er den forskel man vil øge - det gør det let og overskuelige i stedet for alle mulige selvstændige satser - vær ærlig istedet for snyde metoden fra LA - men det ved de at folk vil være totalt imod

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Daasbjerg:
Du har ikke læst udspillet har du? De vil netop sætte knap 12 mia kr af til den voksende ældrebyrde
jo men i modsætning til en del har jeg så også forstået det

Den voksende ældrebyrde er udtryk for at der kommer flere ældre men det er ikke udtryk for at man vil hæve folke og invalide pension. Det er forsat de grupper som nu vil mangle ca 15.000 (inkl. allerede indførte beskæftigelsesfradrag) i forhold til inden og at bilde folk ind at det ikke betyder dårlige levevilkår for dem, ser ikke ud til at gå op for en del

Du ved da vel godt, at man regner med at man skal spare op til pension så man mindst har ca 60% af det man havde da man var i arbejde. Mangler man nu 15.000 kr og - formentlig fremadrettet endnu mere - hvert år, så skal man ikke være professor for at gætte, at enten skal man spare måske 20 x 15.000 mere op til pension, eller går tilsvarende yderligere ned i levestandard.

Det kunne undgås ved at sænke bundskatten - og så ærligt og åbent sænke de ydelser man vil så de ikke fik glæde af den sænkede bundskat - dagpenge - invalide pension og folkepension - men LA tør jo slet ikke være åbne at tage den kamp - de vil liste den igennem. Lugter

Min protest er ikke mod at spare hvor der spares kan, men mod at komplicere skattesystemet med beskæftigelsesfradrag som klart er rettet mod pensionister af alle slags (og vi bilver det alle), dagpengemodtagere osv. Spil åbent, men det ligger slet ikke i generne hos LA

Jeg synes i øvrigt det er meget uklædeligt at stikke en-stjerne ud i en politisk debat - grundet politisk uenighed - men fyr bare en mere af på det her indlæg, jeg kunne ikke drømme om at stikke dig eller Jesper en enkelt-strjerne for en vigtig debat hvor vi bare ser ting forskelligt, jeg synes da det er godt den rejses og respekterer andres politiske synspunkter - men fyr dem bare af

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke EN af jer LA drenge Smile der vil svare mere konkret:

Hvorfor komplicere med yderligere beskæftigelsesfradrag i stedet for sænket bundskat eller øget personfradrag til alle.

Kombineret med at man sænker folkepension - invalidepension - dagpenge og alt man vil - individuelt med præcist det beløb som de grupper får mere ud ved skattesænkningen. Derved får de 100% samme beløb ud som idag.

Det giver PRÆCIS samme effekt - er enklere OG totalt gennemskueligt for hvad forskellen både brutto og netto er ved at være i arbejde.

Mit klare gæt er, at man ved det vil skabe et ramaskrig at sænke f.eks. folkepensionen og dagpengene og man mener med beskæftigelsesfradrag at ha fundet en skrue der er langt nemmere - men lad høre?

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Er der ikke EN af jer LA drenge Smile der vil svare mere konkret:

Nu er jeg ikke en LA dreng, og synes egentlig ikke det er så klædeligt at kalde hinanden "navne" i en sober debat.

Cookie - John Hannover:
Hvorfor komplicere med yderligere beskæftigelsesfradrag i stedet for sænket bundskat eller øget personfradrag til alle.
 

Hvorfor komplicerer det noget? Findes der ikke allerede beskæftigelsesfradrag.

 

Cookie - John Hannover:
Mit klare gæt er, at man ved det vil skabe et ramaskrig at sænke f.eks. folkepensionen og dagpengene og man mener med beskæftigelsesfradrag at ha fundet en skrue der er langt nemmere - men lad høre?

Tjoeh måske, enhver sin smag for hvordan man vil gøre det. Jeg kan nu ikke se at der er noget specielt i at fremlægge sin politik på den mest spiselige måde, det er der vist ingen partier der IKKE gør Smile
Men i en debat hvor "man" bliver kaldt kold og inhuman (OG kuglestøder når modparten løber tør for argumenter), fordi man foreslår en offentlig sektor, der svarer til en der stadig er forholdsvis større end f.eks. den svenske, ja så kan jeg måske godt forstå at man også i LA overvejer hvordan præsentationen og retorikken er. Intet nyt i det i politik.
Men der er INGEN bred opbakning til dette i det danske samfund, og det kommer der heller ikke. Balancen er for længst tippet, så der er flere på offentlig forsørgelse af den ene eller anden slags, og dermed vælgere.

Lad os håbe vi kan klare os i konkurrencen fremover, jeg tvivler.

Side 10 ud af 12 (115 indlæg)