Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Liberal Alliance viser sig igen som iværksætterpartiet.

Side 2 ud af 12 (115 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonathan Løw:
Kan du komme med dokumentation for eller undersøgelser der påviser, at en sænkelse af mindstelønnen samt en lettelse i bundskatten vil skabe flere nye arbejdspladser? Eller er tilfældet igen blot, at det vil give flere indtægter på virksomhedernes bundlinje, men ikke nødvendigvis deraf følgende øgede investeringer? 
Dvs. vil disse ændringer skabe nye iværksættere og flere arbejdspladser, eller mere til dem der allerede har? (her tænker jeg på en sænkelse af mindstelønnen)

Jeg vil mene at en sænkelse af mindstelønnen (eller generelt) er lig  med bedre konkurrenceevne og muligheden for at beholde lavtlansjob i landet i større grad.
Men ideen er jo at med skattesænkningen i bunden skal nettoindtægten stadig være den samme, så det er ikke noget med at tage fra nogen (bortset fra SKAT).

Og så lige en ting, hvad er det for noget med at virksomhedsejere bare vil rage til sig selv og ikke investere? Er det alle os herinde, eller? Jeg kender ikke nogen af dem (bortset fra enkeltstående tilfælde såsom en vis hr. Bagger Wink).

Jeg var i en længere årrække i direktionen i en stor dansk IT-virksomhed. Efter et årsregnskab hvor vi havde gjort det rigtig godt, stod jeg og snakkede med den ene af ejerne, og jeg tog det flotte resultat op.
Han blev lidt tavs og kiggede ud over de 300 medarbejdere og sagde så "Jow Jesper, men ser du, alle vores medarbejdere skal jo ha' et nyt fjernsyn næste år, og deres børn skal også have nye cykler, så hvis vi skal sikre dem og deres familier, skal vi også have råd til at udvikle og sikre virksomheden"

Sådan tror jeg de fleste "glubske" danske virksomhedsledere tænker. 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonathan Løw:
Jesper jeg forstår simpelthen ikke logikken. Kan du komme med dokumentation for eller undersøgelser der påviser, at en sænkelse af mindstelønnen samt en lettelse i bundskatten vil skabe flere nye arbejdspladser? Eller er tilfældet igen blot, at det vil give flere indtægter på virksomhedernes bundlinje, men ikke nødvendigvis deraf følgende øgede investeringer? 

Lige en ting mere. Du kan jo også vende den op.
Med dit argument om at der ingen sammenhæng er, hvorfor så ikke sætte mindstelønnen op til 250 kroner i timen? Hvis der ingen sammenhæng er den ene vej, er der heller ikke den anden vej.
Men du mener måske at det heller ikke ville påvirke arbejdspladserne negativt? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 292
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Lassen:
Er debat om skatten tåbelig? Nej; lavere skat er væsentlig for landets konkurrenceevne!

Dokumentation efterlyses. Herunder eksempler på perioder eller nationer, hvor enten løndumping eller voldsomme skattelettelser har ført til tilsvarende stabil og langvarig vækst. Det er og bliver en myte.

Ha' en god og meningsfyldt dag. Bedste hilsner Jonathan Løw
- iværksætter og stifter af Listen Louder

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BruunMedia:
Att: Jonathan Løw
[Video]
Aha, fint nok, så afskaffer vi mindstelønnen og gerne midt i en krisetid, så vi kan få lønningerne rigtig langt ned. Når så det går den anden vej, så skulle man tro, at lønningerne ville stige? Nej, det vil de ikke, for i stedet for at ansætte danskere til stigende lønninger, ansættes polakker til 40 kroner i timen.

Alle de arbejdere der står tilbage med en lang næse, kan vi jo så passende indrullere i hæren, så vi kan deltage i endnu flere krige rundt omkring.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 292
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

BruunMedia:
Att: Jonathan Løw

Skulle denne ultra-forsimplede video fra YouTube være dokumentation for noget som helst? :-) Endda med USA som eksempel - i mine øjne et skræk-eksempel på mange måder.
Husk lige på at FEE, som står bag, selvom de er apolitiske rent formelt er en liberalistisk bevægelse. Så naturligvis vil de være enige med de fremførte standpunkter her i tråden. Jeg forholder mig heller ikke politisk til diskussionen, men til den misforståede overskrift om, at Liberal Alliance skulle være iværksætternes parti. 

Ha' en god og meningsfyldt dag. Bedste hilsner Jonathan Løw
- iværksætter og stifter af Listen Louder

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

iVinkel:

BruunMedia:
Att: Jonathan Løw
[Video]
Aha, fint nok, så afskaffer vi mindstelønnen og gerne midt i en krisetid, så vi kan få lønningerne rigtig langt ned. Når så det går den anden vej, så skulle man tro, at lønningerne ville stige? Nej, det vil de ikke, for i stedet for at ansætte danskere til stigende lønninger, ansættes polakker til 40 kroner i timen.

Alle de arbejdere der står tilbage med en lang næse, kan vi jo så passende indrullere i hæren, så vi kan deltage i endnu flere krige rundt omkring.



Undskyld IVinkel, men der ansættes polakkere idag til overenskomstmæssige mindstelønninger..  Over 70.000 fra øst europa arbejder heroppe og tager vores job, og det er ikke pga. af lønsnyd. De er villige til at tage ufaglærte jobs som giver den mindsteløn der er sat af de røde fagforeninger. Dertil er de danske arbejdere blevet for forvente og gider ikke mindsteløn & ufaglærte jobs.

Derfor skal man sænke skatten på arbejde, så folk for incitamenter for at tage på arbejde og kan mærke en økonomisk gevinst ved at tage ufaglærte jobs.

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonathan Løw:
Dokumentation efterlyses. Herunder eksempler på perioder eller nationer, hvor enten løndumping eller voldsomme skattelettelser har ført til tilsvarende stabil og langvarig vækst. Det er og bliver en myte.

Jeg ved ikke hvor jeg skal finde den dokumentation, og gider heller ikke Google det.

Men du mener måske at højere skattetryk avler vækst, fremmer konkurrenceevnen, tilfører arbejdspladser, eller gør andre positive ting for erhvervslivet? For så vil jeg da også godt se dokumentation for det!

Det kræver (efter min mening) ærligt talt ikke den store studenterhue at tænke sig til, at vi skal have omkostningsniveauet ned i det her land, hvis vi ikke vil fortsætte med at eksportere arbejdspladser.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 292
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:

Jeg vil mene at en sænkelse af mindstelønnen (eller generelt) er lig  med bedre konkurrenceevne og muligheden for at beholde lavtlansjob i landet i større grad.
Men ideen er jo at med skattesænkningen i bunden skal nettoindtægten stadig være den samme, så det er ikke noget med at tage fra nogen (bortset fra SKAT).

Og så lige en ting, hvad er det for noget med at virksomhedsejere bare vil rage til sig selv og ikke investere? Er det alle os herinde, eller? Jeg kender ikke nogen af dem (bortset fra enkeltstående tilfælde såsom en vis hr. Bagger Wink).

Jeg var i en længere årrække i direktionen i en stor dansk IT-virksomhed. Efter et årsregnskab hvor vi havde gjort det rigtig godt, stod jeg og snakkede med den ene af ejerne, og jeg tog det flotte resultat op.
Han blev lidt tavs og kiggede ud over de 300 medarbejdere og sagde så "Jow Jesper, men ser du, alle vores medarbejdere skal jo ha' et nyt fjernsyn næste år, og deres børn skal også have nye cykler, så hvis vi skal sikre dem og deres familier, skal vi også have råd til at udvikle og sikre virksomheden"

Sådan tror jeg de fleste "glubske" danske virksomhedsledere tænker. 

Jesper jeg har selv iværksætterbaggrund og har startet en række virksomheder. Jeg har også hjulpet utallige iværksættere videre med deres forretninger. Jeg har intet imod iværksættere - tværtimod.
Hvad jeg HAR noget imod er den politiske lobby, drevet frem af store pengeglubske størrelser som Saxo Bank, der igennem et politisk parti forsøger at overbevise befolkningen om, at de taler iværksætternes sag. Det gør de ikke. Det parti har én agenda og det er at sikre, at de største danske selskaber, som i forvejen tænker i smarte revisoriske skattekneb, tjener endnu mere. Det har intet med vækstlaget i Danmark at gøre eller den menige iværksætter. Det handler om storkapital, og desværre er det lykkedes den fløj at overbevise mange om, at selskabsskat og indkomstskat skulle være svaret på alle landets udfordringer.

Igen: Jeg savner dokumentation. Det er fuldstændig løse påstande, at det skulle have den påståede effekt. Jeg kan ikke se, hvordan eksemplet med en ejerledet virksomhed har noget som helst med det at gøre? I disse virksomheder er det jo netop op til ejerne og deres moral. Et væsentligt andet scenarie end når vi taler aktionærgrupper, venture-investorer, kapitalfonde osv. osv. 

Ha' en god og meningsfyldt dag. Bedste hilsner Jonathan Løw
- iværksætter og stifter af Listen Louder

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonathan Løw:
Jeg forholder mig heller ikke politisk til diskussionen, men til den misforståede overskrift om, at Liberal Alliance skulle være iværksætternes parti. 

Du udfordrede da nogle helt konkrete argumenter, uden at henvise til overskriften.
Du har ikke svaret på mine argumenter til dig, men vil dog sige at jeg ikke går ind for at afskaffe mindstelønnen, blot tilpasse den i sammenhæng med den foreslåede større skattefri bundgrænse.

Mindstelønnen er til for at beskytte den del af arbejdsmarkedet, hvor udbud og efterspørgsel er sat ud af kraft, fordi der er alt for mange ledige ufaglærte til for få jobs.
Men netop ved at sætte den skattefri bundgrænse op, og sætte mindstelønnen ned tilsvarende, så nettobeløbet bliver det samme, kan vi hjælpe nogle af disse mennesker i arbejde. Synes egentlig det er ret sympatisk. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 292
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:
Lige en ting mere. Du kan jo også vende den op.
Med dit argument om at der ingen sammenhæng er, hvorfor så ikke sætte mindstelønnen op til 250 kroner i timen? Hvis der ingen sammenhæng er den ene vej, er der heller ikke den anden vej.
Men du mener måske at det heller ikke ville påvirke arbejdspladserne negativt? 

Du kan da ikke bruge omvendt argumentation indenfor økonomisk politik. Økonomisk politik handler netop om at skabe sunde, bæredygtige balancer for erhvervsliv og befolkning. Det er balanceaktens kunst - ikke ekstremernes. At argumentere imod en uklog sænkning ved at opstille et fuldstændig urealistisk modscenarium påviser jo netop ingenting.

Ha' en god og meningsfyldt dag. Bedste hilsner Jonathan Løw
- iværksætter og stifter af Listen Louder

Side 2 ud af 12 (115 indlæg)