Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vindmølleservice. Uddannelse og virksomhed ??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Allinge
Tilmeldt 24. Oct 12
Indlæg ialt: 24
Fra  Tejn El-Teknik Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino folkens 

Jeg er en ung gut på 20 år der nu er på mit 3 år i min elektriker uddannelse (1 år tilbage af læretiden).

Jeg har igennem det firma jeg står i lære hos været så heldig at komme til at arbejde en del men vindmøller på Bornholm, hvor jeg bor.

Har fundet at den slags arbejde interessere mig og kunne godt tænke mig at fortsætte den vej, når jeg om 1 år er færdig. '

Har på lang sigt planer om måske selv at starte en Vindmølle service virksomhed. men det ligger en del ude i fremtiden.

så mit spørgsmål er lidt her om nogle måske har kendskab til branchen. og ved noget om hvordan jeg kan realisere min drøm. og hvordan jeg kommer ind på rette spor. og evt. ved hvad der er af krav i de forskællige virksomheder og hvilke krav(tilladelser,godkendelser) der er i forhold til at starte service virksomhed.  

Mvh. Jacob Larsen

 

  

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Fedt med ambitioner! :)

Jeg vil foreslå dig at gå uden om Amino i denne sammenhæng og pulje dine spørgsmål sammen til én mail du kan sende til en HR-afdeling i nogle af de større danske vindmølleselskaber. De vil helt sikkert gerne hjælpe dig :-)

/Thomas

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er kvik, så kontakter du diverse virksomheder indenfor branchen og kommer på "besøg" som studerende.

Siemens Wind Power og Vestas er jo åbenlyse. Jeg har selv gjort samme indenfor mit eget felt og man får udover et netværk også mulighed for at lære en masse om sit fag : ) 

Fra Allinge
Tilmeldt 24. Oct 12
Indlæg ialt: 24
Fra  Tejn El-Teknik Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Tak for svaret. tror også det er det jeg vil prøve :D

kontakte de forskællige selskaber og høre hvordan man gør, rent praktisk.

for så vidt jeg ved er der ikke en reel vindmølle uddannelse. kun en vindmølle operarør uddannelse som vidst er "ligegyldig" når man allerede er udlært elektriker. og da jeg allerede har arbejdet med vindmøller i min uddannelse til Elektriker tror jeg da det er et plus i bogen :D

Hilsen Jacob  

Fra Allinge
Tilmeldt 24. Oct 12
Indlæg ialt: 24
Fra  Tejn El-Teknik Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

tak for dit svar.. :D ja tror du har ret men det ku jo være at der sad nogle folk som allerede var i branchen her på amino :D

så ville lige give det et skud :D 

Hilsen Jacob 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)