Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskud af penge til mit eget selskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal indskyde nogle penge i et selskab jeg har som har likviditetsprobemer , pengen kommer fra et andet firma jeg råder over 

jeg har hørt at det ikke er helt ligegyldigt hvordan jeg tilfører pengenen, at det skal være som et lån for så kan jeg betale dem tilbage når firmaet kan i modsætninge til at indslyde ejenkapital, samtidig ville mit andet selskab også stå som de andre fordringer i tilfælde af en konkurs.

Er der nogen som kan oplyse hvad der som udgangspunkt skal stå i et sådan dokument 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som type ApS når du siger selskab - i alle fald ikke personlig virksomhed og der skal du gøre det som lån og tage en rente som jeg TROR pt skal være mindst diskontoen + 4% - men det må andre hellere svare på

ellers lyder det korrekt nok, med den sidebemærkning, at det jo forudsætter at du ikke som ejer af begge kunne forudse at det likvidtrængende ville kunne gå galt men forsatte drift og dermed skadede eksterne kreditorer - for så havde du jo pligt til at stoppe kreditoptagelse - men eller jep - dit andet selskab vil ha en fordring. Jeg ville få udarbejdet et ordentligt lånedokument og måske bruge en jurist - hvis ikke jeg selv hittede noget på nettet og var sikkert på procenten

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo det er meller to aps som jeg ejer
Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan frit låne penge imellem 2 firmaer, selvfølgelig, at det ene firma låner beløbet med henblik på at få dette til bage.  

mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

fint bare husk mindste renten som jeg lige i hovedet husker som diskonto + 4% men ellers ved en hver revisor det. Lånet må lettest kunne laves som en anfordringslån (kort varsel)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)