Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told og moms på varer ? DHL ? Skat ?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jul 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak prøver imorgen
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DHL opkræver told og importmoms ved levering, hvis der er en sådan opkrævning - til en privatperson naturligvis.

De tager dog ikke imod kontanter, men har maskine med til kortbetaling. Har de ikke dette, kan de sende en regning efterfølgende og så får du selvfølgelig din pakke med det samme.

Jeg kører selv som ekstern chauffør for DHL til tider (har gjort det så sent som i dag med 7 COD opkrævninger).

Og det er rigtigt som Jakob siger, så er reglerne blevet ændret, så man ikke blot kan ændre en indfortoldning fra privat til firma, når den først er lavet. Så må man betale for importmomsen og så trække den fra i sin momsafregning. Administrationsgebyret skal man dog have krediteret, som det også er nævnt.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jul 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Har snakket med en flink mand ved Dhl
Han sagde de havde lavet en fejl ved den til 680.50kr
Og dem fik jeg krediteret. Og de lavet en ny indgivning til told og skat


Mvh Jonas
Fra Regstrup
Tilmeldt 16. Dec 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt nok en ældre tråd, men har lidt de samme spørgsmål.
1)En skriver jeg SKAL være import/moms regi hos skat, men behøver jeg vel ikke hvis planen er at holde mig under 50.000kr årligt,
2) og hvis jeg selv henter mine vare i fx Kina eller lign ikke EU land, så slipper jeg vel også for import tillæg,
3) men skal betale skat af evt salg?

Mvh en lige så forvirret herre :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1) jeg vil mere at du skal være både moms og importør registreret.

2) Henter du selv dine vare skal de stadig indfortoldes.  Da varen skal forud anmeldes inden ankomst til Dansk lufthavn vil du skulle have nogen til at lave indfortoldningspapirerne for dig - det kost. 

3) Du skal naturligvis betale SKAT din fortjeneste. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - importregistreret SKAL du være se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html  = du skal registrere CVR -

moms KAN du undlade ved oms under 50 t men der skal så betales importmoms uden mulighed for tilsvarende fradrag af købsmoms ved importen - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

2 Se Ravns svar - ret kompliceret at ankomme med varer selv

3 ja du skal føre fuldt regnskab og betale skat af din fortjeneste ved at be skat om udvidet selvangivelse, uanset moms eller ikke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Regstrup
Tilmeldt 16. Dec 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak
Ja, så kan jeg godt se jeg ikk' kommer udenom. Virkede også for godt til at være sandt.

Tror dog jeg starter med importregistrering til at starte med, da det er småbeløb jeg skal sælge for og tvivler på jeg kommer over 50k de første stykke tid.
Med 25% så skal forretningen lige i gang først..
Så skal der holdes styr på en del pludseligt, med import osv..
Men hvem har os sagt det skulle være let ;-)

Fra Regstrup
Tilmeldt 16. Dec 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man spørge om din personlige mening til at, fritages for moms registrering. Eller om keg skal moms registreres med det samme? :)
jeg har det sådan, det er lidt både og, når nu jeg er under 50.000kr. Og mine ting pr del koster 5-30kr.

Mange tak for din tid, til sikkert simple spørgsmål for en rutineret buisness mand .
Godt nytår

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du sælger til private - ville jeg vente med momsregistrering til du når ca 3600 per måned - for at være fri for salgsmoms - men til gengæld ha omk ved import moms og anden købsmoms - hvis det er til momsregistrerede så kan du bare registrere dig dag 1 - men jo ikke en stor forskel på de lave priser og registrerer du nu, så er det jo gjort og dine priser ændrer sig ikke hvis du senere skal registreres

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)