Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminobrugere

Vi er to drenge på 15 år, der gerne vil starte en virksomhed. Ideen er på plads. Vi har fået at vide vi skal ansøge statsamtet om cvr-nr, da vi er under 18 år.
Er der nogen der har et link til det?

Vi har også to andre spørgsmål:
Er det nødvendigt at have en startkapital på 80.000 kroner?
Vi har tænkt også at lave vores hjemmeside med Webnode, Joomla eller Word Press. Kan i anbefale noget?

Tak for hjælpen på forhånd.
Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan stifte et I/S - det koster gratis, men I hæfter for alt hvis det skulle gå galt. I forhold til CVR nr., så kan I lade jeres forældre skaffe et CVR nr. og indsætte jer i virksomheden - det er meget mere simpelt. Ellers kan du læse mere i denne tråd: http://www.amino.dk/forums/t/174701.aspx

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes den der med at lade forældre være virksomhed og helt især i forhold til to unge er et skidt råd. Det giver masser af problemer. Det bliver så forældren der skal skatte af et overskud. Han kan ansætte de unge og det giver bøvl med lønafregninger og en dag når I vil overtage, så bliver der skattebøvl for at I kan komme til at være ejere, og helt specielt for den hvis forældre ikke er ejer.

Der er SÅ mange eksempler på at det har givet bøvl herinde fra amino desværre

Det tager tid via statsamtet og specielt er det mere kompliceret med et I/S da forældrene skal hæfte for alt, og i et I/S med solidarisk hæftelse er det endnu mere kompliceret

Jeg synes rent ud ikke I/S er egnet for under 18 og slet ikke egnet for at lade forældre tage ansvar.

En enkeltmands virksomhed går lagt lettere, også hvis man vil lade far stifte og stå med skat og ansvar og besvær ved selv senere at overtage + far kan ikke få dagpenge uden videre hvis det skulle blive aktuet.

Det færdige råd er. Start i den enes navn eller begges selv, og statsamtet er jo flere forskellige afhængigt af hvor i bor.

I dette link kan i læse om proceduren, indsendelse af brev som ansøgning osv. Jeg ved at ex sønderjyllands amt har haft ret standard procedurer, medens københavns ikke giver standard men vil ha helt almindeligt formuleret brev med forretningside osv - men læs linket
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Tusind tak for dit svar. Hvad er det helt præcist, der gør, at det er en dårlig ide, hvis vi selv står som ejere af et I/S selskab?

De her to har nemlig startet et I/S:
http://alexander-larsen.dk/marketingsmeden/

På forhånd tak for svaret.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Magn:
Hvad er det helt præcist, der gør, at det er en dårlig ide, hvis vi selv står som ejere af et I/S selskab?
Det kommer af min personlige mening, at et er at I/S med solidarisk personlig hæftelse ofte er halvfarligt - der skal meget klare I/S aftaler til - og når man så lægger til at det er to 15 årige der skal drive I/S og skal ha deres forældre til hver i sær at hæfte - hvor i princippet vel den ene forældre kan komme til at betale alt for en fejl i begår, og så bagefter skal arbejde med at hente pengene hjem fra den anden forældre - så synes jeg det er farligt

Jeg vil dog langt foretrække I gør det selv end at EN forældre skal stå for det eller begges forældre skal danne et I/S og lønne jer og bagefter ha bøvl hvis I skal overtage og det til den tid er en succes - med skat ved overtagelsen

Det kan jo være at det I skal kan køres helt uden risiko - som jo også rigtigt godt beskrevet af http://alexander-larsen.dk/marketingsmeden/ (godt gået) og det må jeres forældre jo afgøre - og ser de det ikke som farligt - så er det jo bare at stifte I/S for jer, værre ser jeg det heller ikke Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
De eneste udgifter vi vil få, er driften af hjemmeside, udsendelse af nyhedsbrev, lidt markedsføring, samt et regnskabsprogram (muligvis Billy's Billing). Engangsudgifter er domænenavn (årlig udgift) og nok også noget mere.
De månedlige udgifter vil i gennemsnit ligge på ca. 600kr.
Vi vil ikke komme til at tabe penge, på det vi vil sælge, da vi ikke selv køber produkterne, men vi reserverer det. Så hvis vi ikke sælger det hele, vil vi ikke få et tab.

På den måde er, er der ikke den store risiko. Vi vil heller aldrig få en stor gæld. Som startkapital ligger vi til sammen nogle tusinde kroner. Er det realistisk?

Hvis det er, kan du svare på min mail: lyngby28@hotmail.com
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan i anbefale nogen programmer til: Nyhedsbreve, hjemmeside og regnskabsprogram.

Jeg kan også kontaktes på min mail: lyngby28@hotmail.com
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)