Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varemærkebeskyttelse og konkurrence

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Oct 05
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Er det tilladt for mig på min hjemmeside at lave en UEFA Champions League-quiz, uden at få tilladelse til at bruge det registrede varemærke "UEFA Champions League" til at markedsføre quizzen?

Som jeg læser følgende uddrag fra Wikipedia, er det tilladt, da quizzen ikke er relateret til produktet UEFA Champions League.

"Varemærkeretten består i en ret til at forbyde andre, at anvende et identisk eller forveksleligt mærke erhvervsmæssigt. Retten gælder som udgangspunkt kun i forhold til de produkter og services, som mærket enten er registreret eller taget i brug for."

http://da.wikipedia.org/wiki/Varem%C3%A6rke

mvh

Kasper 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan da ikke se andet end en quiz om UEFA CL er relateret til præcist det og du må så ikke bruge varemærket på nogen måde - 

Du kan heller ikke bare tage det og sætte det på en t-shirt fordi den ikke har med CL at gøre - det bruger du jo i høj grad mærket til - markedsføringsformål hvor man betaler for retten til at bruge det. Du kan i øvrigt også kontakte dem selv og høre om du må bruge deres mærke til et specifikt formål - du kan givet google dem eller ringe til DBU og få råd

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Oct 05
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har en pointe, og jeg fik vist ikke lige tænkt længe nok over fortolkningen.

Men hvor går grænsen, tror du?

Må jeg lave en quiz, som bare hedder Fodboldquiz, hvor spørgsmålene tilfældigvis kun omhandler CL? :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

du må bruge deres logo. hvis du er i tvivl og ikke vil ha en ukendt regning, så ring til DBU eller kontakt UEFA - de tager penge for det logo
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)