Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pensionist uden økonomisk udsigter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jul 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 65 år. Har fået afslag på gældssanering fordi en kreditor har sat sig på mit hus. Det har ingen friværdi - måske 5o.ooo. Men hun spændte ben for min-vores gældssanering.

Hvad nu. Jeg har en formue i banken fra pension. Den er ikke stor. Ellers har jeg kun arbejdspension - atp ol.

Spørgsmålet er. Kan man tage mit hus?

Kan man tage de penge der er til resten af mit liv?

Jeg ser ingen ende på dette.  Har ikke levet over evne. Naturligvis ingen medynk, men der er en forklaring på alt.

Banker er gået ned osv. Har haft flere sagfører ind over, men de har de mærkeligte løsninger i deres favør og en kæmpe gage, så dette har jeg droppet.

MVH Pulmone

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes ikke afslaget på gældssanering alene kan komme af at der er en kreditor der har sat sig på dit hus.
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/gldssanering.html
Du vil se at der er en del der skal være opfyldt for at man kan få gældssanering men ud fra hvad du skriver, er det ikke muligt at sige hvor for du fik afslag. Du lyder som om du ikke selv som sådan er skyld i gælden ved et andet tosset forbrug og du lyder som om din fremtid er afklaret indtægtsmæssigt (man ved hvad du tjener eller ikke tjener) men der kan være meget andet - ex kan gælden være for lille rent ud.

Sat sig på dit hus må betyder har pant i det eller kræver det på tvangsauktion - men i alle fald ja, længst ude kan dine kreditorer kræve ind af dine værdier - dit hus og din frie bankformue. De kan ikke gøre udlæg hvis formuen står som pension og udbetales løbende, men står den som fri formue så kan de. Om det er en ide for dem, at kræve dit hus tvangssolgt er ikke til at sige, for er der ikke en egentlig friværdi er der jo heller ikke noget at hente.

Som privatperson kan du jo henvende dig i den lokale advokatvagt (din kommune kan sige hvor den holder til) og vise hvad du har af formue - fri og hus osv og hvad du skylder bort, og høre hvad de har for råd, gratis.

Hvis du ender ude i noget med personlig konkurs, så vil kommunen jo stå med genhusningspligt hvis huset ryger på tvangsauktion og der vil også blive fastsat et beløb du skal ha til rådighed hver måned, et beløb der vil være afhængigt af om du er enlig eller forsørger, så det her vil jo aldrig ende med at du sidder på gaden uden penge til mad og tøj. Man kan som bekendt ikke plukke håret af en skaldet, så tal med advokatvagten og få lidt ro i sindet inden du går ned af det her.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 03:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt svært at svare konkret, da det gør en forskel om det er gældssanering vedr firma eller privat gæld.

Hvis det er firma, så kan du ikke få rådgivning hos retshjælpen.

Desuden, så har kommunen ikke genhusningspligt, hvis det er selvforskyldt, og herunder regnes også tvangsauktion. Genhusningspligten er hvor du f.eks. genhuses ifbm kommunens tilsynspligt. Altså hvis det hus du bor i, er sundhedsskadeligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Pulmone

Som så megen anden jura afhænger spørgsmålet om din adgang til eventuelt at få gældssanering af en lang række helt konkrete omstændigheder.

Dem kender jeg ikke men vil anbefale dig at tale med Forbrugerrådets gældsrådgivning og/eller

Ældresagen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)