Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyvirksomhed!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino God søndag til alle.
Jeg vil gerne til at starte en webshop, som tilbyder de bedste og billigste kondomer til alle, har fundet leverandør osv.
Men jeg vil kun have webshoppen, som min hobbyfirma, da jeg har arbejde og ikke regner med den store omsætning i starten.
Har tjekket hobbyvirksomhed.dk osv men synes ikke der står noget omkring indberetning registring osv alså moms og skat.
Min webshop skal jo være lovlig, og derfor synes jeg det er svært med skat og alt det andet. Nogen som kunne give nogen gode råd!

Tak

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du vil have en hobby virksomhed skal du self betale skat af det du tjener. mener da du har arbejde ved siden af går det over i b skatten men er ikke helt sikker. men når du laver en faktura og ikke har lavet dig registere skal du huske at opgive dit crp nummer på så man kan finde dig. når du sælger din vare men hvis du registere dig så skal du ikke opgive dit cpr men dit virksomheds nummer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis din omsætning kan forventes at bliver mere end 50.000 kr på 12 mdr i træk - så skal du momsregistreres: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html
det betyder, at du først skal registrere virksomhed hos selskabsstyrelsen - gratis på www.virk.dk og der krydse af for moms.

hvis du overskrider de 50 t og kunne ha forventet det så risikerer du moms på alt salg uden moms + tilsvarende bod som du kunne læse i linket, men er du sikker på ikke at overskride, så behøver du ikke CVR og moms

Hvis du skal importere fra uden for EU skal du dog under alle omstændigheder registreres, og også import registreres.

Uanset du har firma eller bare sælger privat, skal du følge årsregnskabsloven og opgive dit resultat til skat. Regnskabet skal opbevares i 5 år.
Hvis det er hobby og noget du ikke driver "seriøst" - så kan du stadigt trække de helt konkrete udgifter du har haft ved få indtægterne fra når du laver regnskab, men du kan ikke trække et samlet underskud fra i anden personlig indkomst - læs evt:
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html

Hvis du er moms pligtig skal du indberette din salgsmoms og din købsmoms til moms - oftest kvartalsvis men det kan afhænge af virksomhedens størrelse

Du kan evt søge en økonomiperson til at hjælpe lidt med regnskab i starten. Det behøver ikke at være ret dyrt og kan gøres ved at du sender scan af bilag og evt kontoudtog fra bank, så kan du være ret sikker på at alt bliver korrekt, indtil du føler dig kørt ind

god vind med projektet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael :
Jeg vil gerne til at starte en webshop, som tilbyder de bedste og billigste

Hej Michael,

Når du skal bogføre får du behov for et system dertil jeg arbejder i egen konsulentvirksomhed med med WinFinans til egne og kunders regnskaber.

Jeg har hjulpet mange igang med deres forretning også Aminoer uden de store omkostninger - med WinFinans kan du komme igang uden at skulle betale fra dag 1. WinFinans er freeware op til 1500 linier derefter et engangsbeløb og så er du kørende.

Jeg sælge det dog ikke men hjælper andre igang med bogføringen. Så hvis du er interesseret i at få gratis bistand til installation og opsætning samt de første 10 bilag bogføring så skriv til mig.

    

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Maha Sarakham - Thailand
Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 38
Fra  From Regnskab Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael

Kan godt forstå du er i tvivl. På hobbyvirksomhed.dk står der netop - såfremt din virksomhed anses som en hobbyvirksomhed – at du ikke skal opkræve moms selvom du har en omsætning over 50.000. Det er under den forudsætning at det ikke er tale om en økonomisk virksomhed i momslovens forstand.

Hobbyvirksomhed er et begreb, der oftest anvendes i forbindelse med indkomstskat. En virksomhed, som skattemæssigt anses for en hobbyvirksomhed, kan alt efter omstændighederne godt være økonomisk virksomhed i momslovens forstand.

Den omstændighed, at et gode er egnet til en udelukkende økonomisk udnyttelse, er normalt tilstrækkelig til, at dets ejer må anses for at udnytte det til brug for økonomisk virksomhed og derfor
med henblik på at tilvejebringe indtægter af en vis varig karakter. Og det er min opfattelse din virksomhed vil blive betragtet momsmæssigt som en økonomisk virksomhed.

Og så skal din virksomhed momsregistreres såfremt du forventer en omsætning over 50.000(12 mdr.).

Dvs. at din virksomhed måske skattemæssigt vil blive betragtet som en hobbyvirksomhed men i momslovens forstand vil din virksomhed anses som en økonomisk virksomhed.

For at være helt sikker på hvordan SKAT ser på det kan det måske være en god idé at spørge dem af.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak ;)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)