Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken avance?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Viuf (Vejle)
Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Så er der ved at komme skub i mit projekt. Jeg er nu i kontakt med mulige underleverandører og herigennem kan jeg så få den endelige kostpris.

Produkterne som jeg vil patentere vil jeg i første omgang lade producere i DK. (Plaststøbning)

For mange år siden solgte jeg udstyr til produktionsvirksomheder og når vi importerede noget gangede vi kostprisen med 1.6

Men nu skal jeg have fat i alle byggemarkederne (deres indkøbsorganisationer) og forhåbentlig få dem til at afgive ordrer.

Men jeg har ikke rigtig fundet ud af hvilke avancer de forventer (selvfølgelig vil de gerne have så meget som muligt) :-)

Men mine produkter kommer ind under, maskiner til gør-det-selv folket og mindre håndværksfirmaer. 

Der er ingen konkurrence på området. Er der nogen der har en ide om hvor mange procenter de normalt kalkulerer med?

Min ide til end user price er ca. Kr. 499,-

Mvh

Per Bekker-Madsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Sæt den vejledende udsalgspris højt, så du ikke ender med at skulle give ekstra rabatter til store forhandlere, fordi deres avance bliver for lav. F.eks. kostpris x 3

Det bliver bedre modtaget af forhandlerne, hvis du senere sætter kostpris og evt. vejl. udsalgspris ned, end hvis du hæver priserne.

---

Vær opmærksom på at du ikke må diktere udsalgsprisen, men gerne sætte en vejledende udsalgspris.

http://www.kfst.dk/konkurrenceomraadet/spoergsmaal-og-svar-om-konkurrenceloven/leverandoer/

--

Du kan også læse om prismarkedsføring på forbrugerombudsmandens hjemmeside:

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/prismarkedsfring

-

Husk også at den vejl. udsalgspris bør være inkl. moms, hvis slutbruger er/kan være privatkunde.

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et forholdsvis svært spørgsmål du stiller, da der jo er mange faktorer der spiller ind.

De procenter man kalkulerer med kan man ikke bare sætte som en standard da det jo også handler om hvad du som virksomhed har af udgifter. Det at der ikke er en konkurrence gør selvfølgelig at du kan forlange en højere pris - hvis folk jo er villige til at betale det. Men hvor stort regner du med at salget vil være? Jo lavere salg, jo flere kroner skal du jo også helst have i kassen pr. styk :)

Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget svært at svare på. Men én ting du skal være opmærksom på er at for at handle med de store kæder (sådan er det i hvert fald i møbelindustrien) skal du give 8-12% rabat. Fordelt på en masse forskellige "bidrag", som markedsføringsbidrag, administrationsbidrag mv. 

Det er nemlig rigtig surt at have kalkuleret lidt stramt for at "lokke" dem, og så derefter blive konfronteret med 11% i rabat :-/

Hvis du UD OVER de 8-12% regner med kalkulation 2,3 - 2,5, tror jeg ikke du går helt galt i byen. Jeg mener 3 er rimelig højt sat, og ofte noget man ser indenfor tøjbranchen.

På den anden side er dit produkt ikke særlig dyrt, hvorfor der også gerne skal være en lidt højere avance.  

Fra Viuf (Vejle)
Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer alle. Man kan godt se, at der er forskel på avancer afhængig af produkttyper :-)

Fortsat god sommer

Mvh

Per

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)