Hvad skal jeg kigge efter, når jeg skal lave annonceringsplan m.h.t. hvilke måneder vore annoncer skal bringes?
Er der nolge gyldne regler? |
Hey....
Når du snakker med annoncesælgerne, så bed dem om læsertal fra Gallups MedieIndex 12 mdr tilbage. Så kan du se, hvilke måneder som har flest læsere i forhold til resten af året. Sommerferien er nok den periode, hvor der læses mindst avis m.m. Husk i den forbindelse at tjekke, hvilke medier som giver jer mest valuta for pengene. Store medier giver mere respons for pengene end mindre. Og med de annoncepriser der er i dag, så vil jeg altid selv vælge forside eller bagside som udgangspunkt for at være sikker på at blive set.
Hvis I vil annoncere mere op til en messe, så skal det vel være for at folk skal komme og tjekke jer ud på messen? Ellers er der vel ingen grund til at gøre det. Umiddelbart kan det godt være en god ide, men jeg tror, jeg ville vælge at bringe almindelige annonce med en tydelig tekst der fx siger: Besøg os på X-messen - stand 02-4b 14-16 nov. Så annoncerer i både for jeres normale produkter og giver kunder mulighed for at komme forbi og se jeres varer demonstreret og snakke med jer.