Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trykte medier - hvornår

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skal jeg kigge efter, når jeg skal lave annonceringsplan m.h.t. hvilke måneder vore annoncer skal bringes?

  • Jeg tænker bl.a. på, om sommerferieperioder f.eks. er gode elller dårlige perioder at bringe annoncer?
  • Skal vi annoncere mere op til kommende messer eller er det ligegyldigt?

Er der nolge gyldne regler? 

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey....

Når du snakker med annoncesælgerne, så bed dem om læsertal fra Gallups MedieIndex 12 mdr tilbage. Så kan du se, hvilke måneder som har flest læsere i forhold til resten af året. Sommerferien er nok den periode, hvor der læses mindst avis m.m. Husk i den forbindelse at tjekke, hvilke medier som giver jer mest valuta for pengene. Store medier giver mere respons for pengene end mindre. Og med de annoncepriser der er i dag, så vil jeg altid selv vælge forside eller bagside som udgangspunkt for at være sikker på at blive set.

Hvis I vil annoncere mere op til en messe, så skal det vel være for at folk skal komme og tjekke jer ud på messen? Ellers er der vel ingen grund til at gøre det. Umiddelbart kan det godt være en god ide, men jeg tror, jeg ville vælge at bringe almindelige annonce med en tydelig tekst der fx siger: Besøg os på X-messen - stand 02-4b 14-16 nov. Så annoncerer i både for jeres normale produkter og giver kunder mulighed for at komme forbi og se jeres varer demonstreret og snakke med jer.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Roscoe:
Jeg tænker bl.a. på, om sommerferieperioder f.eks. er gode elller dårlige perioder at bringe annoncer?

Det er der måske, men det afhænger meget af hvad du sælger. Cementfabrikker? Sommertøj?

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er ikke cementfabrikker Smile eller sommertøj, men en ting lige midt i mellem: "staldinventar til heste", eg. hestebokse, vinduer og døre).

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Staldinventar til heste! Den er svær. Se på din salgsstatistik og se hvilke perioder der giver uro på kontoen. Jeg kunne forestille mig at det mest er forår sommer efterår der er sæson for at skifte det tunge grej ud mht. ombygninger.

Kig på din kundegruppe - hvornår har de tid til at se sig om efter nyt inventar?
- og vigtigere endnu: hvad læser de? Magasinet Hest? Landbrugsbladet?

Så umiddelbart er den gylne regel at du skal annoncere mindst 4 gange i samme medie spredt over rimelig tid. Giver det ingen respons er mediet uinteressant og du skal finde et andet at annoncere i. Og sådan bliver du ved indtil du finder en guldkalv.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 06:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, så trial and error.

Takker for svarene.

 

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Staldinventar.

Så ville jeg annoncere i diverse landbrugs- og hesteblade altid. En lille, kvalificeret, interessant annonce, så dine kunder ved, hvor de skal finde dig, når de har behovet. Dertil ville jeg være aktiv med pressemeddelelser til de samme medier, hver gang der er noget nyt og banebrydende.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)