Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan betaler i billigst til udlandet ?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der må være en god og solid international bank i Kina, som kan bruges- eventuelt en europærisk bank, så du er nogenlunde sikker. 

Jeg har en ven, som også handler meget med udlandet og han har danske bank, da de har filialer rundt omkring i verdenen og dermed sparer han mange penge. 

mvh

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:
Den med UKFOREX er genial. Jeg havde slet ikke tænkt over vekselraterne! Hvis vi kan spare bare 1% på vekselkursen, ville det hurtigt spare os 40.000 alene der.... Er der nogen som kender til andre steder hvor man kan få "professionel" banking i stil med det fra UKFOREX ?

 

I en hvilken som helst stor dansk bank vil du kunne få lige så gode eller bedre valutakurser  end i forex.  Har du en USD konto I din bank vil du normalt kunne købe UDS til en god spotpris eller købe ind når kursen er lav.   Har du et stort årligt behov for UDS kan du altid handle med banken.

 

Ravn

 

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

@Flemming,

Bitcoin har vist problemer i Thailand, da de ikke er autoriseret som bank, eller sådan noget lignende (har ikke fulgt med).

Nu bliver der ikke spurgt til Thailand, men det er ikke kun Thailand, der stiller spørgsmålstegn.

Men du skriver jo så også selv, at man skal være "eventyrlysten" ;-)

Hilsen, Robert

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:
Men er der slet ingen Danske muligheder/alternativer ?. Vi overfører over 5 mio DKK årligt til Kina, så det kræver en del tillid at lægge disse penge udenfor vores egen bank.

 

Der er flere danske banker der har egne afdelinger i bl.a Kina eller mulighed for at have konto i landet.

mig bekendt har både  Handelsbanken og Danske bank afdelinger i kina.   Prøv at kontakte bankernes trade-finance afdeling de vil kunne hjælpe dig.

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I har en udenlandsk konto vil I også kunne bruge den til kurssikring. Hvis I ved at I skal betale 50.000 USD om en måned så kan I overføre pengene i dag til dagens kurs og så ved I præcist hvad I kommer til at betale. I går selvfølgelig så glip af en evt. gevinst hvis kursen falder.

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vækker lige denne her igen.

Har fået en konto hos UKFOREX og lavet en første overførsel for at teste dem af. Desværre tilbyder de rent faktisk en dårligere vekselkurs end Jyske Bank, som vi har. Faktisk så meget dårligere at det æder alle besparelser på gebyrer så snart der købes USD 4000 eller mere. Så den duer ikke.

Er der nogen som kender FOREX firmaer som dem, men som tilbyder både gebyrfri overførsler og en bedre kurs en Jyske Bank ?

Skal siges jeg faktisk endnu ikke ved om de rent faktisk er så gebyrfri som de siger.

Arbejder selvfølgelig også videre på scenariet med en Kinesisk bankkonto i USD.

Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Currencyfair.com er ret gode. 

På deres side kan du se hvad du vil modtage hvis du bruger deres service.

Gå ind på deres side, og rul ned i bunden af forsiden, så kan du se om deres priser er relavante for dig ;-)

men uanset hvad du vælger, vil du aldrig finde noget bedre end end en lokal bank i det pågældende lang (Kina, i dette tilfælde).

Ang abning af en bank i Kina, kik her: hsbc.com.cn/1/2/commercial-banking/international-banking/account Muligvis kan du gøre det hjemmefra. Skimmede det kun lige..

Held og lykke,

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet. Jeg har også snakket med UKFOREX, som vil prøve at tilbyde mig en bedre kurs. Men tvivler på de kan klare det til noget der er tilfredsstillende. Skal trods alt spare en hel del, før det giver mening.

Har også min egen bank (Jyske Bank) igang med at undersøge oprettelse af Kinesisk konto. De har vist en samarbejdende bank - mener faktisk det er HSBC. Men de virker ret uvillige til at synes det er en god idé... Men er jo heller ikke sjovt for dem at miste forretning til en Kinesisk Bank.

thybo1:

men uanset hvad du vælger, vil du aldrig finde noget bedre end end en lokal bank i det pågældende lang (Kina, i dette tilfælde).

 Fordelen ved en lokal kinesisk bank vil være at vi kan nøjes med at lave én månedlig overførsel fra Jyske Bank, til vores Kinesiske bank og så derfra betale løbende. Eller er der andre fordele jeg misser. De giver vel ikke bedre vekselkurser end andre ?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)