Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bank til enkeltmandsvirksomhed (uden finansieringsbehov) - og UDEN at skulle betale en formue for det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 13
Indlæg ialt: 4
Fra  Skarsholm.dk Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har været selvstændig (billedkunstner) siden 2005 og har ingen problemer haft ift banker indtil nu.

Nu vil min bank, som jeg også er privatkunde i, have 750,- i kvartalet for at have mig som erhvervskunde! (Pt. betaler jeg ca. 10,- i kvt.)

Synes ikke, det er rimeligt, da jeg ikke gør brug af deres services, men udelukkende bruger deres netbank.

- Kender I en bank, som ikke tager gebyr (eller blot minimale transaktionsgebyrer) for at stille en konto til rådighed for mig?

- Jeg har intet finansieringsbehov eller gæld

- Jeg bruger banken til indlån og til betaling af mine regninger/Skat

På forhånd tak :)

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Skarsholm.

Jeg selv flyttede fra Sparekassen Østjylland og til Spar Nord - der ikke har gebyrer for hverken privat- eller erhvervskonto og heller ikke kortholdergebyr. Eneste betingelse er at jeg skulle flytte hele mit engagement derover. 

Men det afhænger jo lidt af hvor i landet du befinder dig, hvis det er "mindre" banker der ikke ligger overalt i det danske land.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Skarsholm:

Jeg har intet finansieringsbehov eller gæld

- Jeg bruger banken til indlån og til betaling af mine regninger/Skat

 

Og dermed er du en uinteressant kunde for enhver bank nu om dage.  Har du forhørt dig hos andre penge instituttet?

Tilmeldt 18. Jul 13
Indlæg ialt: 4
Fra  Skarsholm.dk Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal du have, Casper,- lyder godt, næsten for godt til at være sandt:)

Bor i Kbh, så Spar Nord skulle vist være her;)

Tilmeldt 18. Jul 13
Indlæg ialt: 4
Fra  Skarsholm.dk Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, endnu ikke.. Ville lige høre jer først.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg betaler ingen gebyrer i Nordea - hverken netbank, transaktioner, kto mv.

Til gengæld er renten også nul,nul :)

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "Skarsholm"

Flere og flere pengeinstitutter tager sådanne gebyrer, men der er stadig nogle der ikke gør.

Jeg vil foreslå, at du forhører dig hos alle de pengeinstitutter der er i dit nærområde. Du skal nok være indstillet på at flytte samtlige konti til den nye bank/sparekasse.

Du bør også overveje/undersøge om du behøver en erhvervskonto, eller du kan nøjes med en privatkonto, som dog kun anvendes til din virksomhed.

Mvh

www.ØkonomiEksperten.dk

v/Ulrik Rasmussen

Tilmeldt 18. Jul 13
Indlæg ialt: 4
Fra  Skarsholm.dk Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik Rasmussen:
Du bør også overveje/undersøge om du behøver en erhvervskonto, eller du kan nøjes med en privatkonto, som dog kun anvendes til din virksomhed.

Hej Ulrik,

Tak for dit svar. Er indstillet på at rykke alt, hvad jeg ejer og har:)

Da min nuværende bank ville have deres uhørlige gebyr, bad jeg dem lukke mine erhvervskonti og flytte pengene over på min private konto.

De pointerede i den forbindelse, at det var en omgåelse af deres politik og at jeg ikke kunne bruge min privatkonto i erhvervsmæssigt øjemed... Det blev jeg en smule forbavset over. At de kan bestemme, hvad jeg bruger kontoen til,- men det er jo selvfølgelig deres bank og deres regler, der gælder. Derfor ønsket om at finde en anden bank.

mvh Hannah

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)