Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde med gammel gæld

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

man sidder næsten som en af nåsåerne fra the julekalender og siger:

Sikke muligheder, mand!

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

  Som de andre skriver: Dump hende og hendes ordre.

Send en kort mail til hende hvor du skriver at du har annulleret hendes ordre, da hun ikke er velkommen hos dig som kunde førend hun har betalt det udestående beløb. Hvis du nu er smart, så sætter du din advokat på som cc på emailen.
Først og fremmest for at informere om at hun forsøger at handle med dig på trods af de udestående beløb, men også for at sende et signal til kunden om at hun stadig har et udestående som du og din advokat stadig godt vil have indfriet.

Der er desværre en hel del tosser som forsøger at løbe fra regningerne på de mest mærkelige måder - og der kommer flere og flere af dem.
Der er ingen garanti for at din kunde ikke forsøger at snyde dig igen med denne bestilling. Hun kan jo bare annullerer transaktionen efterfølgende via sin bank. Og så står du igen og skal have hevet hende igennem endnu et inkassoforløb.

/Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke fratrække det beløb hun skylder.

Grunden:
Situation 1: Der overføres 200 kr til din konto og eneste reference er ex. Benny Hansen
Har Benny Hansen en forfalden gæld, må du i dette tilfælde modregne.

Situation 2: Benny Handen overføre 200 kr. og i reference henviser han til et ordrenummer og giver hermed sin accept på et tilbud hvad end det er en webshop eller manuel lavet. Her er pengene øremærket, og hvis du vil have de penge som så er reseveret...mener det er 30 dage, må du sende ham en tur forbi fogederetten og få gjort udlæg i disse, hvorefter du må trække dem.

Men jeg har haft flere kunder jeg har sagt til. Du må betale hvad du skylder, før jeg vil handle med dig igen.

Er du så rigtig led så trækker du pengene og bruger som undskyldning "Jeg skulle lige sende pakken, så fandt jeg ud af du har forfalden gæld... vil du betale den af fordi jeg sender ikke pakken før. I denne situation har du så 30 dage til at tilbage betale ham pengene, men som reglerne er må pengene først trækkes når pakken afsendes... dvs. at du  har været lidt for hurtig på aftrækkeren, og helt glemt at han skyldte dig penge ;-)

HUSK at gæld forældes efter 3 år, med mindre du har haft hans faktura igennem retssystemet!

Du bør også bemærke, hvis du afviser ham, om der kommer en ligende bestilling en af de øvrige dage, for i dette tilfælde vil jeg også afvise den, hvilket jeg skam har gjort 2 gange.

Håber det kunne hjælpe, ellers så skriv igen.

En hurtig opsummering. Penge som er øremærket fra salg i en webshop må derfor ikke trækkes fra gæld, og i øvrigt må de jo først trækkes når pakken afsendes. Penge som er overført men ikke henviser til et ordrenummer må gerne fratrækkes gammel gæld da det så er op til kreditor hvor han vil bogføre pengene.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne

Der  er to betingelser for at gennemføre tvungen modregning:

Der skal være gensidighed mellem de to fordringer( kreditor efter den ene fordring er debitor efter den anden fordring) og de skal være afviklingsmodne.

Hvis ikke din virksomhed har skiftet identitet ( fx fra personligt ejet til selskab) og stadigt har samme CVR bør du kunne gennemføre modregning.

Den gennemføres ved at du sender din kunde en Modregningserklæring.

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:

Hej Susanne

Der  er to betingelser for at gennemføre tvungen modregning:

Der skal være gensidighed mellem de to fordringer( kreditor efter den ene fordring er debitor efter den anden fordring) og de skal være afviklingsmodne.

Hvis ikke din virksomhed har skiftet identitet ( fx fra personligt ejet til selskab) og stadigt har samme CVR bør du kunne gennemføre modregning.

Den gennemføres ved at du sender din kunde en Modregningserklæring.

Så enkelt er det ikke i den situation, hvor der er betalt eller garanteret med betalingskort.

I den situation gælder også Lov om visse betalingsinstrumenter samt udbydernes vilkår.

Udbydernes vilkår gælder, fordi kunderne accepter dem som led i den aftale, som de har med deres kortudsteder om at få udstedet et betalingskort, og fordi forretningerne har accepteret dem som led i den aftale, som de har med deres kortindløser om at kunne modtage betaling med betalingskort.

Hvis der er betalt/garanteret med MasterCard eller Visa  kan kunden ifølge vilkårene for disse kort lave en charge back, hvis kunden ikke modtager den bestilte vare/ydelse. I den situation vil man som betalingsmodtager ikke kunne modregne med gammel forfalden gæld.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)