Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ERP-system til mindre produktionsvirksomhed

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. May 13
Indlæg ialt: 8
Fra  Havemann Consulting Aps Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har installeret ERP og MRP systemer i en masse små produktionsvirksomheder, og den erfaring jeg har gjort er, at det ikke er hvilket system man vælger, der er det vigtigste for om man får succes, og kan skabe værdi med det. Det har faktisk meget mere at gøre med, at vide præcist hvad man vil opnå med systemet, have styr på sine forretningsprocesser, og vide hvordan man bedst implementere systemer. Har man styr på det, så er det meget nemmere at holde udgifterne nede - både til selve softwareudgiften, og til de konsulenttimer, der løber på.

Du kan læse mere på min hjemmeside - www.intentionaldevelopment.dk - specielt syntes jeg du skal se på den workshop jeg tilbyder, hvor jeg netop hjælper firmaer med at komme igang med at implementere ERP-systemer på den rigtige måde. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra kø
Tilmeldt 10. Jul 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej meimei. Prøv at checke www.delogue.com. det er et super godt pdm system udviklet til livsstils branchen men anvendeligt til produktions styring af alle typer produkter. Man betaler pr. Bruger 500 pr måned og leverandørens adgang er gratis. Det hele ligger i skyen og det er super brugervenligt. Hilsen Christina

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "Meimei"

Prøv at se på www.bizys.dk

Mvh

www.ØkonomiEksperten.dk

v/Ulrik Rasmussen

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skulle være www.bizsys.dk

Mvh

www.ØkonomiEksperten.dk

v/Ulrik Rasmussen

Tilmeldt 14. Jul 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar og kommentarer. Jeg har vist været for upræcis, da jeg stillede spørgsmålet. Jeg har studeret linkene, men samtlige synes at være baseret på økonomistyring først og fremmest.

 

Jeg prøver igen.

Behov:

Kunde og Leverandør kartoteker

Tilbud

Styklister og tegninger med strukturer i min 3 niveauer

Salgsordre

Produktionsordre

Proces og Operations data

Gantt Produktionsplaner

Kapacitets belastning

Flaskehalse

Materialestyring Brutto Nettobehov

Indkøb

Lagerstyring

Fakturering

 

Ingen regnskabsprogram. Her bruges SummaSummarum

 

Ca priser og navn på program

Fra København
Tilmeldt 10. May 13
Indlæg ialt: 8
Fra  Havemann Consulting Aps Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Meimei

Tak for præcisering, men det hjælper desværre ikke så meget. Problemet er at du opremser en masse fuktioner - som de fleste ERP har idag - men ikke hvad du skal bruge det til, og hvordan du gerne vil bruge det. Og hvis vi skal råde dig til til hvilket der er det bedste system, så er det noget som vi skal vide. Hvad vil du f.eks. bruge proces og operations data til, hvilket detaljeniveau har du brug for, og hvordan vil du have det præsenteret?

ERP og Materiale og produktionsystemer er ikke blot noget, hvor man kan en masse ting - det vigtige er at det er de rigtige ting, som passer til jeres processer. Jeg har desværre set mange firmaer, der tror at det at købe nye IT-systemer, er en plug-and.play ting, hvor man køber et system, bruger 2 timer på at installere det, og så er man igang. Men sådan er det ikke - I selv skal bruge en masse tid på, at lærer det nye system at kende, før i kan begynde at udnytte det ordentligt.

Du er meget velkommen til at give mig et ring, så vi kan tage en uformal snak om det - 61 26 97 87

Mvh

Martin

Intentionaldevelopment.dk

Tilmeldt 14. Jul 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene

Jeg har ikke helt fået det jeg søger, så jeg prøver igen.

Jeg har erfaring med både SAP og Navision ud fra min baggrund som både produktions og -fabrikschef for firmaer med flere tusinde ansatte. Efter at være blevet selvstændig med et lille nystartet produktionsfirma har vi behov for navne og priser på ERP programmer med de anførte funktioner.

Altså ikke oplæg til "Konsulentassistance".  Kun navne og priser - resten klarer vi selv.

 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Meimei:

Tak for svarene

Jeg har ikke helt fået det jeg søger, så jeg prøver igen.

Jeg har erfaring med både SAP og Navision ud fra min baggrund som både produktions og -fabrikschef for firmaer med flere tusinde ansatte. Efter at være blevet selvstændig med et lille nystartet produktionsfirma har vi behov for navne og priser på ERP programmer med de anførte funktioner.

Altså ikke oplæg til "Konsulentassistance".  Kun navne og priser - resten klarer vi selv.

Når du kender følgende 2 produkter hvorfor finder du så ikke priserne? 

Jeg kan da godt skrive

Movex, VB, SAP, Lawson - men hjælper det ? nej.

Priser - ja det får du kun ved  at kontakte dem ,og så guider de dig.

Alternativt hyre du en som Martin , til at finde det rette værktøj til dig?

Ellers - spørg en tidligere kollega, de bør vide prisen? 

Fra Nørre Aaby
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 69
Fra  Peter Wismer Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Meimei

Smith og Martin har givet dig gode svar og jeg vil give dem ret I deres betragtninger.

I den prisbillige ende er der ikke mange leverandører der har lavet løsninger, der skal kunne det du ønsker -

taget ud fra din opremsning.

Og ,- I de fleste tilfælde vil du opleve, at de er bygget sammen med et ERP-system, hvilket er rimelig fornuftig.

Med hensyn til produktionsplanlægning kender jeg en løsning, som hedder Rob-ex -  www.rob-ex.dk.

Det er en løsning, der oprindelig var et spinoff fra Lindø værftet, men som nu er ejet af en svensk leverandør Novotek.

Det er kun en produktionsplanlægningsløsning. Her er ingen materialestyring.

Med venlig hilsen

 

Peter Wismer

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)