Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smarteste måde at tjene penge på en Second Hand Store

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Jul 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

De skal handle med mig og så formidler jeg sælgers ønsker. Efter min opfattelse vil dette sikre at de ikke går uden om mig :)

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Yep, så har du kontrollen.

Men så taler vi om kommision, og så har du to roller, som du skal være helt bevidst om. Du er nemlig både sælger og køber!

Du skal tjene dine penge på sælger. Fordi køber vil opleve en højere pris, hvis du lægger en avance på udbudsprisen, og det vil skræmme hende væk.

I forhold til sælger kan du beregne din avance som en procentdel af salgsprisen, eller af udbudsprisen.

Du skal vælge salgsprisen, fordi sælger gerne giver dig 10,- mere for at tjene 90,- mere, hvis du kan sælge for 100,- mere. Ud fra at din avance er 10% af den aktuelle salgspris.

Sælger ser på kroner! Hun er kold i rumpetten overfor varens kvaliteter. Hun vil af med den, og hun vil tjene mest muligt på den. Punktum! Du har derfor en indlysende mulighed for profit, ved at sætte en lav avance på udbudsprisen, men en høj avance på det du kan forhandle hjem over udbudsprisen! 

Fangede du den? Det er vigtigt! Det er her du tjener penge!

Altså : din rolle overfor sælger handler om kroner. Sælgers essentielle behov er at tjene penge!

Ok, du er med endnu? Vi skifter fokus til køber.

Din rolle overfor køber handler om tryghed!

Hvis du ønsker at opbygge en forretning, er det vigtigt at forstå, at din vigtigste salgsparameter på langt sigt er købers gode oplevelse!

Hvad får køber til at handle? Det gør købers oplevelse af, at det er dén vare jeg ønsker! Det er netop dét jeg har kigget efter!

DÉR LIGGER SALGET!

Du har nu en køber der er parat til at handle.  Hun vil have varen!

Din opgave er nu at få prisen op, til det hun maksimalt vi betale. 

Din risiko er at miste kunden, fordi du kræver for meget.

Og her skifter vi fokus igen. Nu handler det ikke om sælger, og ikke om køber.

Det handler om DIG!

Sælger har betroet dig sin vare.

Køber har givet klare købs-signaler.

Hvordan lander du handelen?

Det gør du med KØBMANDSSKAB!

Der er kun én måde at lære det på. 

The NIKE way.

Just do it!

Tilmeldt 10. Jul 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest, sætter jeg utrolig meget pris på dit uddybende og rookie-venlige svar. Mange tak for det! :)

Min opfattelse er at jeg er ved at få en del bedre overblik over hvordan jeg skal gribe forretningen an så alle bliver glade. Det virker dernæst sådan at det selvfølgelig bliver svært, men at man simpelthen bare er nødt til at hoppe ud i det med begge ben. Det er jo med stor overvejelse man træder ind i iværksætter-branchen og jeg ser mig selvfølgelig om efter andre markeder end lige det her. 

Dog skal det siges at du har helt klart fået mig et skridt nærmere på at kaste mig ud i det og jeg skal nok melde tilbage når jeg får gang i det!

Mvh
Freddie 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)