Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online chat på webshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kigger af gode grunde på rigtig mange webshops og mange har en Online Chat.

MEN I de fleste tilfælde er online chatten "ikke til stede - send en mail"

Dét synes jeg ikke er god service - specielt ikke når "chatten" popper op for hver gang man skifter side, så bliver den bare til (endnu) et irriterende element i lighed med anmassende reklamer.

Jeg kan ikke forestille mig at jeg er ene om den holdning - eller ?

 

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fru Hartmann.

Jeg har selv en livechat på min webshop og jeg sætter stort set ALDRIG min chat til "ikke tilstede", for jeg er enig, det er ikke god service i mine øjne.

Når jeg er online, vises min chat forholdsvis stort, i forhold til hvis jeg ikke er tilstede. Hvis jeg er offline, står der "Læg en besked" - Ment som en hurtig måde for en kunde, at skrive et spørgsmål eller what ever.

Giv meget gerne din mening om min, hvis du skulle have et øjeblik :)

- Martin

Fra København
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskylder lige på forhånd Fru Hartmann for at gå lidt off toptic.Skype-Wink

Jeg er enig med dig Fru Hartmann. Selve chat-funktionen kan være et frustrerende plugin på en hjemmeside, hvis den konstant popper op uden, at det er muligt at chatte med en medarbejder fra det given webiste.

Caps4you: Hvad hedder den chat function du anvender? 

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr.Deal:

Caps4you: Hvad hedder den chat function du anvender? 

Det er https://www.zopim.com/ chat jeg anvender :)

Mvh
Martin

Fra København S
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Fruharmann

Jeg mener som udgangspunkt skal man ALDRIG tilbyde et produkt, service etc. som ikke er "godt nok".

Ikke til stede i en "åbningstid" er, hvis du er i kiosken 5 min for at hente "cola" (som du burde have hentet før - men det kan jo ske). Eller toiletbesøg, møde etc. Med andre ord mener jeg, at det kan ske at "man ikke er tilstede". Men web-shop der har en "kontakt-tid" burde overholde den. Og LANGT det meste af dagen "være til stede". Ellers er det efter min menig lig dårlig service. Og hvis deres service er dårlig, ja hvorfor skulle deres produkter, ydelser etc. ikke så også være det? (ikke at jeg siger den er det. Men det er det jeg ville tænke).

Hvis man beslutter sig at have en online chat - SÅ BRUG DEN ORDENLIGT.

Men mange folk der har en web-shop kan godt lide friheden i at "tage en time fri" når de har lyst. Eller en halv dag, eller...Og så føler de fleste folk nok bundet sig til skærmen ved at have denne chat. Og så er den lette løsning: Send en mail. Så kan man sgu lige så godt have et banner med et mailto-link på sin side.

Jeg forstår simpelhen ikke folk der har det på denne måde. Specielt i det samfund vi lever i. Jeg har selv en online chat på min side. Og der vil du kunne få fat i mig +95% af tiden. Og hvis du skulle ramme de uheldige 5% - så vil jeg svare tilbage HURTIGT MULIGT (højst sandsynligt vis indenfor en time).

Det er trods alt lettere, at sælge til kunder der er på din side - ind at skulle "hive" nye kunder til.

En nem løsning er på dette problem. Brug fx ClickDesk, Zopim eller en anden af de mange forskellige live chat. OG download app'en på din telefon. Den har de fleste folk alligevel lænket sig til. Og hvis man ikke har et telefon der "kan have apps" - så køb en for 300kr.

Hilsen Johnni / GadgetCity

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Jensen:

Hej Fru Hartmann.

Jeg har selv en livechat på min webshop og jeg sætter stort set ALDRIG min chat til "ikke tilstede", for jeg er enig, det er ikke god service i mine øjne.

Når jeg er online, vises min chat forholdsvis stort, i forhold til hvis jeg ikke er tilstede. Hvis jeg er offline, står der "Læg en besked" - Ment som en hurtig måde for en kunde, at skrive et spørgsmål eller what ever.

Giv meget gerne din mening om min, hvis du skulle have et øjeblik :)

- Martin

Jeg har besøgt din side, og lige nu er der "kun"  mulighed for at efterlade besked!
Det er også OK - det er jo ikke en online chat med besked om at man er offline. Dét er måden at gøre det på, hvis man vil yde service  Yes

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal være den første til at erkende, at hvis man har en enkeltmandsvirksomhed og kun er sig selv, uden andre ansatte, kan og skal der naturligvis være tidspunkter, hvor man bare ikke er til stede - også i åbningstiden.

Husbond har både før og efter overtagelsen af firmaet haft "fornøjelsen" af at være ganske alene i biksen, som både er en fysisk butik og værksted, med kunder i butikken og i telefonen.

Og nej, han tager IKKE tlf. med på toilettet, men har til gengæld telefonsvarer på, som tager over efter x- antal ring, med en besked om at der er travlt lige nu, prøv igen eller send en mail.

Og kommer der kunder i butikken, så er det bare med at blive færdig i en fart inden de enten går igen, eller tømmer biksen!

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bruger også Zopim på rigtig mange sider og er virkelig tilfredse med det. Vi fanger rigtig mange kunder i den.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle butikker er bestemt bedre end andre til at give svar på deres chat ... I dagtimerne har jeg rigtig god erfaring hos fx Unoeuro der har svaret hurtigt og ordenligt.

Men er man aldrig til at fange osv, så hellere droppe den og kun have fx tlf samt mail.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)