Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skifte fra Google Apps til Office 365?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 58
Fra  X-FLEX Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Som spinoff af mit tidligere indlæg, har jeg et spørgsmål til jer omkring Google Apps og Office 365.
Jeg har 2 medarbejdere, og vi er alle 3 idag på Google Apps med e-mail. 2 af os bruger Outlook 2010 med synkronisering til Google Apps, den sidste bruger Webinterfacet.
Jeg har en Office 365 konto i forbindelse med et konsulentjob hos en kunde. Idag bruger jeg webmail til denne.

Vil jeg have mulighed format få både min egen mail, og konsulentmailen ind i den samme Office365?
Kan mine medarbejdere nøjes med Small Business, og jeg opgraderer til Small Business Premium?
Er det nemt at migrere fra Google Apps til Office365 uden at min gamle mail historik går tabt?
Fungerer Word, Excel og de andre programmer tilfredsstillende i en browser?

Håber i vil dele jeres erfaringer med mig, så det kan hjælpe mig med at træffe valget om at skifte til Office 365.
Prismæssigt er det nogenlunde det samme i mit tilfælde.

Vh Morten:-)

www.theBA.dk - morten@theBA.dk - 6161 0604

Fra Tommerup St.
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Du kan sagtens tilknytte flere domæner til din Office365, medmindre du er underlagt en begrænsning af udbyder. Du kan også sagtens skifte imellem pakkerne på SB-planet, igen medmindre du er begrænset af udbyder. Derudover kan i sagtens befinde jer på forskellige planer, så dem der har behovet har en SB premium er der, og dem der ikke har behovet er på SB.

Er du lidt kyndig, kan man hvis du har dine historik i en outlook - Forholdvist nemt migrerer. Søg evt. lidt på google her.

Til sidst er jeg ikke sikker på at jeg ville lave et "setup" i samme løsning medmindre at det er din egen løsning, da du så ellers er underlagt af dem der har rettighederne til din konsulent mail. Men nu kender jeg selvfølgelig ikke forholdet jer imellem.

Hvis du har lyst kan du hos mig få 3 måneder gratis på O365, så kan du forsøge dig lidt frem. (Du binder dig heller ikke mere end 3 måneder)

Lad mig hører hvis det har interesse - damil@tdc.dk

Fra Skive
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 58
Fra  X-FLEX Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for svaret:-)
Ang setuppet, så kigger jeg IKKE på at koble mig på min kundes O365, men derimod oprette min egen som så kører parallelt med min kundes O366 - sådan jeg altså har 2 mailkonti på den samme Outlook. Dels min egen, og dels min kundes mail.

Vh Morten:-)

www.theBA.dk - morten@theBA.dk - 6161 0604

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt køre med flere domæner i 0365, jeg er ikke helt sikker på du kan åbne den konto fra din kunde i din konto. Men ellers få den til at videresende til din mail.

Mvh.

Jesper

Fra Greve
Tilmeldt 13. Feb 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Vi har arbejdet med Office 365 og generelt cloud løsninger de sidste 2+ år, så har prøvet en del forskellige setup, herunder at flytte fra Gmail til Office 365.

Du kan sætte en kørsel op der automatisk synkronisere jeres mail fra Gmail til Office 365. Kontakt personer og kalender skal flyttes manuelt men er ret nemt.

At have 2 Exchange konti på samme Outlook er også en mulighed, de fleste vil fortrække at dele dem i hver sin profil. 

Angående Word og Excel bestemmer du selv hvilken løsning du finder bedst, hvis dine filer ligger i SharePoint kan du enten åbne dem direkte i browserne hvilket er ok til de flestes behov eller du kan åbne dem i din lokale Word eller Excel.

Venlig hilsen

Jan Aagaard Munk

Valhal IT ApS

Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten!

Der er mange andre parametre i dit paradigme (forretning, produkt, tekniske fundament mv.) der bør inkluderes for at  finde en bæredygtigt fremadrettet løsning. Det er nødvendigvis ikke altid den bedste løsning at konsolidere og centralisere infrastruktur og applikationsparadigmer baseret på et umiddelbart behov. Mange gange kan man imødekomme de ofte omskiftlige tekniske krav forskellige kunder, opgaver mv. opstiller - ved at tænke i devices og standarder-/protokoller (exchange, imap, caldav, xml, ldap mv.) frem for i applikationer.

Der findes ikke - og det kommer der måske aldrig rigtig til - en schweizerkniv, der kan imødekomme og løse alle fremtidige data- & kommunikationsparadigmer. Så en god investering vi være at tage en snak med en faglig og saglig (dygtigt - her skal du være kritisk) enterprise konsulent der er rutineret i at strukturer komplekse virksomhedsbehov og kulturer - der på en times tid kan analysere dit behov og vejlede dig strategisk og operationel. Det er en kæmpe besparelse at betale for sådan en time, frem for at bruge 100 timer og en formue på at sætte sig ind i alle mulige diverse applikationer og services der alligevel ikke løser dit behov 100%. Så hellere bruge en lille pose penge (kr. 2-3.000,-) på at blive uddannet og klædt på til at gøre hvad du gør godt - bruge din tid på din forretning ^^

Evt. tag en snak med en business intelligence fagperson der ikke er app/brand repræsentant-/salgsinteresse og få en time pr. måned retainer konsulent aftale - hvor du kan ringe eller maile og stille alle de spørgsmål der opstår i processen af din forretning - så du hele tiden guides den rette vej.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)