Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver mit nyhedsbrev blokeret som spam?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 27. Aug 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Mikkelsen:
Ja, jeg synes også dette er underligt. Et fald i juli er almindeligt, men det skal rette sig i løbet af august. Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle af de store domæner der i særlig grad har ændret adfærd. Hotmail er altid interessant, men der er nok også andre. Kan du få tal på udviklingen i åbningsprocent på de vigtigste 10 domæner?

Jeg sender ud gennem scannet, og deres system viser ingen statistik. Men jeg har lige fundet ud af at jeg måske kan videreudvikle min egen statistik lidt. Tak for tippetSmile

 

Jan Mikkelsen:
Hvis jeg var dig ville jeg også prøve at finde ud af hvor mange unikke aktive (åbnende) medlemmer du har pr. måned. Det er jo ikke de samme der åbner hver gang. Det kunne jo være at dette tal er konstant, men frekvensen er lavere.

Også en god idé, men er det ikke noget med at dette kan være lidt problematisk at lave? Så vidt jeg husker, er det i nogle e-mail-klienter ikke muligt at sætte en cookie. Og hvis der ikke sættes en cookie, så kan man vel heller ikke tælle unikke?

Dansk forum om søgemaskineoptimering - Få gratis svar på dine spørgsmål om SEO.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

dansearch.dk:

thorborg:

Nu ved jeg jo lidt om de personlige spamfiltre og jeg kan garantere dig for at de tager mange flere "rigtige mail" nu. Spammerne er blevet så dygtige, at anti spam firmaerne har ekstremt svært ved at detektere hvad der er spam. Der har fået mange aktører til at stramme filtret på meget simple parametre og det betyder at ekstremt mange mails forsvinder. Problemet er først rigtigt startet i foråret, men har udviklet sig voldsomt over de sidste måneder. Jeg vil tro at mit eget nyhedsbrev mister min. 30 % af alle mails udsendt. Jeg kan også se mine personlige mails forsvinder i stor stil.

Vil det sige, at faldet i min open rate efter din overbevisning, lige så godt kan være sket "naturligt" p.g.a. stramme filtre, som det kan være noget jeg har fremprovokeret?

Og kan jeg så overhovedet gøre noget ved det?



Ja det kan nemt være derfor.
Det du kan gøre er at sørge for at det er nemt at melde sig fra og alt i alt undgå at høste e-mail adresser for agressivt.
Dertil er der flere sider på nettet der foklarer hvad man skal undgå mht. links, overskrifter og 40 andre ting, men der er sikkert noget der kan skrive mere begavet om det.

Dbh Martin
Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Aug 07
Indlæg ialt: 22
Fra  Jysk IT ApS Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg gør er at lave en unik url i img src til det billede som tracker åbninger. Bl.a. medlems ID'en kan findes ud fra url'en. På den måde behøves der ikke cookies.

Jeg håber dette gav mening ;) 

 
Mvh Jan 

Tilmeldt 27. Aug 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Mikkelsen:

Det jeg gør er at lave en unik url i img src til det billede som tracker åbninger. Bl.a. medlems ID'en kan findes ud fra url'en. På den måde behøves der ikke cookies.

God idé. Det vil jeg prøve. Det vil dog ikke hjælpe til at opklare hvorfor open raten af faldet de sidste par måneder, men måske kan det hjælpe fremover.

Dansk forum om søgemaskineoptimering - Få gratis svar på dine spørgsmål om SEO.
Side 3 ud af 3 (24 indlæg)