Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alt for dyr revision og alt for billig Freelance?!

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Dronninglund
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 174
Fra  Seo Service Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvorfor bruger folk dyre revisorer til at bogføre almindelige regnskaber i små virksomheder, som ikke behøver revisor til dette og ikke har en bank der beder om dette? Dette er jeg efterhånden stødt på igen og igen, når vi får nogle nye kunder til bogføring. Nye iværksættere, som bruger en formue på revisorer (fra 700 til 1500 kr. pr. time), til at ordne ganske almindeligt regnskab som moms, kvartalsregnskab, årsregnskab. Det er trist at så mange ikke ved, at de ikke behøver en revisor, med mindre virksomhedsformen eller banken kræver dette. Det er ærgerligt, fordi de tit æder meget af overskuddet i en ny iværksætter virksomhed.

I den anden ende af skalaen, da er jeg også træt af Amino Freelance. Her oplever jeg ofte at almindelige virksomheder/iværksættere, der har en forretning og betaler moms og skat slet ikke kan være med vedr. prisen, da arbejdet bliver taget af studerende, der dumper priserne. Har stødt på flere af mine kollegaer i forskellige brancher, som slet ikke kan hamle op med dette.

Men køberen af service ydelsen, står også tilbage med ”håret i postkassen”, hvis der skulle opstå et problem med f.eks. korrekt bogføring - én webside der virker korrekt eller anden opgave. Da disse hurtigt kan løbe fra ansvaret da de ofte ikke er cvr.-registreret, men bare giver billige løsninger af sted. Har snakket med et par stykke som har brændt nallerne. Det skræmmer jo de seriøse og gode iværksætter virksomheder væk.

Når jeg skal udføre en opgave for en kunde, da undersøger vi altid opgavens art i samarbejde med kunden og udarbejder en samarbejdsaftale, så vi begge er sikret og ikke bare ”kan løbe fra aftalen”.

Men jeg må jo bare indse at kvalitet og sikkerhed i arbejdets korrekte udførsel, ofte ikke kan måle sig med en vanvittigt lav pris…

Nå nu fik jeg lige lidt afløb for et par ting… Men der er nok flere der har oplevet noget lignende.

Steen M. Nielsen | Seo Service®

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg forstår sagtens hvad du skriver, men omvendt:

Den med for billige freelancere - som tilbyder priser ingen virkelig seriøs virksomhed vil kunne leve af, den vender vel lidt samme vej når vi taler bogføring og revision.

Jeg er fuldstændig enig i, at man ikke skal betale en dyr revision hvis den er unødvendig, men jeg bruger faktisk en revisor til de ting jeg har med at gøre. Ikke til revision, ikke til det daglige eller momsen - men til lige at løbe tingene igennem og indberette korrekt til myndighederne ved årsafslutning. Det gir mig også let adgang til at tale med ham under året hvis jeg har specielle spørgsmål, OG - han har jo også den sikkerhed, du taler om mange så freelancere ikke byder på, for han har virksomhed bag sig der understøtter seriøsitet. 

Vi må dog indse, at der er mange fribyttere som tilbyder alt muligt freelance - til priser under det seriøse virksomheder vil kunne ha som eneste indkomst, men det kommer ikke til at ændre sig, og efterhånden som flere og flere, også store virksomhed, outsourcer administrative funktioner til ex fjernøsten, så vil det blive tydeligere, at det er vanskeligt at leve med de omkostninger vi har i Danmark, hvilket gør, at velfærdsdiskutionen SKAL ses i lys af omkostningsniveau, uanset det bliver os selv der betaler

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Feb 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Steen

Ja du har ret, der findes for mange som dumper priserne og ikke kan stå inde for det de laver, MEN der findes jo en forening for folk som KAN bogføre og lave regnskaber uden at det koster en m....... Den hedder Foreningen Freelance Bogholder www.FFBbogholder.dk

Men problemet kan jo også vendes rundt, hvis de selvstændige ikke synes at det er værd at bruge penge på et ordentligt regnskab, så respekterer de jo heller ikke andre håndværkere. Derudover kan det jo være at man som selvstændig skal lære at man faktisk kan bruge et regnskab aktivt for at se om det er de rigtige priser man køber og sælger til. Det er jo ikke kun selve købs- og salgsprisen som bestemmer om man kan lave et overskud når året er omme.

Med venlig hilsen

Jimmy Henriksen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jimmy R Henriksen:
Ja du har ret, der findes for mange som dumper priserne og ikke kan stå inde for det de laver, MEN der findes jo en forening for folk som KAN bogføre og lave regnskaber uden at det koster en m....... Den hedder Foreningen Freelance Bogholder www.FFBbogholder.dk

Jeg vil bare nævne, at for at give tilbud herinde, forventes det man er PLUS medlem Big Smile +  HVIS, og jeg kan tage fejl - men du har nævnt foreningen i et par indlæg her for nyligt, - hvis du har noget med FFBbogholder at gøre når du roser dem, så er det godt hvis du gør opmærksom på det-  i signatur eller tekst, da det letter vurderingen at forstå, om det er en fra "virksomheden" der roser sit eget - eller en 3. parts ros. Just my 5 penny

Venligst 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Feb 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Ja jeg er medlem af foreningen, MEN jeg har ikke økonomisk vinding af at reklamere for dem da jeg ikke tager kunder ind.

Som bogholder er det mig også magtpåliggende at hvis man kalder sig bogholder så SKAL man s..... også kunne sit kram, og det, er nogengange det der får mig op i det røde felt. Hvis du kender en anden frivillig forening for bogholdere (ikke et selskab) vil jeg også gerne høre om dem da jeg endnu kun har hørt om ffb som organiserer folk med denne baggrund.

Med venlig hilsen

Jimmy

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy R Henriksen:
Hvis du kender en anden frivillig forening for bogholdere (ikke et selskab) vil jeg også gerne høre om dem da jeg endnu kun har hørt om ffb som organiserer folk med denne baggrund

helt OK - men nævn du arbejder for den frivillige forenig (nogen vil mene at nogen må tage omkostningen selv for en forenig, men lad det ligge)

Bare spil åbent ud og sig du repræsentere den forening du anbefaler

JA man skal kunne sit kram, helt enig - men det er jo ikke specielt begrænset til foreningen - der er jo givet folk udenfor som kan (og jeg er ikke en af dem indenfor eller udenfor Smile)

Bare spil helt åbne kort

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Feb 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

helt rigtigt

jeg vil snarest ændre min profil så det også kan ses

mvh

Jimmy

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hej Steen

Den timepris du nævner, kender jeg ikke. Jeg har haft flere revisorer indover mit ApS, hvor timeprisen har ligget i gennemsnit på:

Kr. 10.000,00 Crying

Jeg har derfor FRAVALGT alt revisorarbejde.

Johnny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det holder vand med en gennemsnitlig timeløn på mere end 10.000 kr. for revisionsarbejde, så har de gentagne gange taget røven på dig..... - Så meget at du nok ville kunne have påklaget det med succes.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henrik

Ja, jeg sidder i en badering, så medtaget er jeg Crying

Jeg har klaget og været i retten og TABT. Skal siges, at det var en skilsmisse dommer, der skulle klare sagen.

Jeg har efterfølgende haft en uvildig til at se på mine: Afstemninger, kontorudtog osv. Vedkommende er bogholder hos et stort transportfirma og har kalkuleret ud fra de MANGE penge jeg har betalt, og der kommet frem til en timepris på: kr. 9.985,00.

Det dyreste år var på kr. 153.000,00. Derfor den høje timepris.

Med hjælp fra den uvildige osv. ligger timeforbruget på ca. 4 timer.

Alt er stemt af, bilag i mapper, nummerorden osv.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)