Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-værdi. Tilegner Google tekst større SEO-værdi, hvis den står i toppen af siden?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget jeg har tænkt på er: Tilegner Google tekst større værdi, hvis den står i toppen af siden, end i bunden?

Jeg har lige åbnet en webshop og på mine kategori-sider står min kategori-beskrivelse i toppen af siden. Det er der selvfølgelige både fordele og ulemper ved. Fordelen er, at man kan holde en god salgs-tale og derved motivere kunderne til at købe.

Men end af ulemperne er at det fylder og derfor kan mine besøgende se færre produkter over side-folden. Jeg ved godt, at det kan være svært at vurdere "hvordan google tænker". Men tror I jeg vil blive "straffet" af Google for at flytte min kategori-beskrivelse ned i bunden af fx:

http://gadgetcity.dk/iphone-cover-26k

Er der nogle der har erfaring med det?

Hilsen Johnni / GadgetCity

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et godt spørgsmål - for det er lige præcis i den retning Google arbejder. Der har længe været snak om netop det, at Google proriterer indhold i toppen af siden højere, links der faktisk klikkes på osv. De forsøger at fokusere mere på det, som brugerne af hver enkelt side faktisk læser og klikker på.

Så hvis du rykker al din tekst ned i bunden af siden, så vil du godt, alt andet lige, kunne oplve at det på kort eller længere sigt går ud over dine rankings.

Fra København S
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Ja, jeg tænkte det nok. Og tak fordi du svarede på det. Og ikke mindst tak for alt den SEO-viden du generelt giver os  - det er virkelig værdsat. Hvis jeg nu godt kunne tænke mig at beholde min rank. Og jeg havde et ønske om at flytte teksten ned i bunden. Kunne det så redes ved, at skrive fx 3 gange så meget og så flytte det ned i bunden?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnni Nielsen:
Kunne det så redes ved, at skrive fx 3 gange så meget og så flytte det ned i bunden?

Nej, det vil jeg ikke mene. Men du kan jo overveje, at toppen består af to spalter side om side - en med tekst og en med billeder/produkter. Så deler do top-pladsen mellem tekst og produkter

Fra København S
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du ret i. Ikke helt tosset. 1000 tak Mikkel.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)