Noget jeg har tænkt på er: Tilegner Google tekst større værdi, hvis den står i toppen af siden, end i bunden? Jeg har lige åbnet en webshop og på mine kategori-sider står min kategori-beskrivelse i toppen af siden. Det er der selvfølgelige både fordele og ulemper ved. Fordelen er, at man kan holde en god salgs-tale og derved motivere kunderne til at købe. Men end af ulemperne er at det fylder og derfor kan mine besøgende se færre produkter over side-folden. Jeg ved godt, at det kan være svært at vurdere "hvordan google tænker". Men tror I jeg vil blive "straffet" af Google for at flytte min kategori-beskrivelse ned i bunden af fx: http://gadgetcity.dk/iphone-cover-26k Er der nogle der har erfaring med det? Hilsen Johnni / GadgetCity |
Det er et godt spørgsmål - for det er lige præcis i den retning Google arbejder. Der har længe været snak om netop det, at Google proriterer indhold i toppen af siden højere, links der faktisk klikkes på osv. De forsøger at fokusere mere på det, som brugerne af hver enkelt side faktisk læser og klikker på.
Så hvis du rykker al din tekst ned i bunden af siden, så vil du godt, alt andet lige, kunne oplve at det på kort eller længere sigt går ud over dine rankings.