Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejer af ejerlejlighed på vej til at blive konkurs.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har brug for lidt juridisk ekspertise, da jeg ikke selv har kunnet google mig frem til det.

Er netop blevet formand for en Ejerforening. Den tidligere formand er på vej til konkurs.

Situation og spørgsmål:

Ejer kan ikke betale sine fællesudgifter til ejerforeningen. Han informere herom.

Ejer lejer sin lejlighed ud, for at kunne betale fællesudgifterne.

Ejers bank gør krav på alle indtægter fra lejer. Det vil sige også det beløb, som er "mærket" fællesudgifter til ejerforeningen.

Kan ejers bank gøre krav på hele det indbetalte beløb fra lejer?

Savner lidt en paragraf, der siger, at banken ikke kan beholde fællesudgifterne eller en anden lovlig udvej.

Må ejer f.eks opfordre lejer til at indbetale fællesudgifter et andet sted?

Håber i kan hjælpe mig eller pege mig en den rigtige retning.

På forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Banken kan godt gøre krav på alle indtægter fra lejer.

Det kommer an på om banken har transport i lejen om ejer kan/må flytte indbetalingerne, fra lejer, men banken vil give ham flere problemer hvis han gør det, end ejerforening kan, så det ville jeg ikke anbefale ham.

I de fleste ejerforeninger, har foreningen et pantebrev med 1.prioritet, så nogle af de penge han ikke kan betale kan komme ind igen der, jeg vil anbefale at i ved første manglende betaling, sætter en inddrivelse i gang, for at der ikke går forlænge, før der komme en tvangsaktion, og jeres tab bliver for stort.   

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 12
Fra  Parlev Law Advokatanpartsselskab Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

På mig lyder det som om banken har været inde og gøre udlæg I huslejeindtægten og dermed har opnået en forhåndret til denne.

Da lejen blot består af leje - og det er den enkelte ejer selv, der skal erlægge fællesudgifterne har I ikke så meget at gøre andet end at gå løs på ejeren.

Ofte har ejerforeninger en pantstiftende ret tindlyst på hver enkelt ejerlejlighed, så I via den vej kan sikre jer at opnå betaling fra ejeren. Hvis I ikke har det m- så er det nok op ad bakke, hvis det er rigtigt, at ejeren er på vej mod en personlig konkurs, idet udlæg og sikkerheder etableret lige inden en konkurs (3-måneder) ikke vil bliev opretholdt, hvis sikkerheden er opnået for gammel gæld.

 

Med venlig hilsen

Mette Parlev  

Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mange tak for jeres tilbagemeldinger. Amino kan man altid regne med. Desværre ved jeg allerede nu, at ejerforeningen ikke står som 1st priotet, hvis der skulle blive penge i overskud. Lejligheden er nemlig ikke handlet, siden den lov blev til.

KPT - kan du uddybe hvad du mener med "transport i lejen", eller linke til en forklaring et sted. Det er måske bare en term?

Hvordan undersøger jeg om ejer har transport i lejen?

På forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Om transport kan du se her : http://www.michaelthiesen.dk/471/

Kort fortalt er det at banken har sikret sig første ret til alle indtægter( fra det de har transport i)

Jeg må dog melde pas på om der er nogen sted man kan se det, men håber at der er nogen her inde der kan.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Skat og banken har den første ret

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

vonbale.dk:
Skat og banken har den første ret

Banken har ikke flere rettighed end andre kreditorer, med mindre de har sikret sig, med pant eller sikkerhed( hvad jer er overbevist om at de har) eller allerrede har gjort udlæg. 

Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen manga tak for jeres tilbagemeldinger. Det er fornemt.

Nogen der kender til et sted, hvor man kan kontrollere om banken har TRANSPORT i lejeindtægterne?

På forhånd tak

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

kan du ikke pænt bede udlejer om at dele regningen op over for lejer, så fællesudgifterne bliver betalt separat, er ikke sikker på at banken kan indkræve beløb der giver tab til tredjepart når det er fastsatte beløb som har været kendt hele tiden.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)