Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Responsive website or not ?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 21
Fra  BESTRONG Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at finde nyt theme til min Magento webshop, og jeg er nu kommet i tvivl om jeg skal vælge et themes som er responsive eller om jeg skal vælge et der er godt til computer og så anden themes til mobile devices. 

Jeg har indset jeg er en amatør til webshop, som jeg nu har haft kørende i Magento de sidste par år, jeg har haft for lidt fokus shoppen og for meget på min personlige klienter, men nu er mine ambitioner at det skal være det bedste mobile fitness shop. Min shop ligger på bestrong.dk/shop.

Den skal være den hurtigste at handle i, letteste at finde rundt i, bedste betalingsmåder, og så skal den bare være alt for lækker. :-)

Shoppen er netop opgraderet til nyeste version 1.7 så den er klar.

Så mit spørgsmål er:

1. skal jeg gå efter responsive design eller forskellige afhængig af platform?

- hvad er fordelene og ulember

2. forslag til themes eller nogle der er knald hårde til at implementere og customize den til mit brand er i den grad velkommen

Venlig hilsen Henning 

 

Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

100% responsive themes du skal gå efter! Smile Der er så mange besøgende fra mobiler og tablets osv. 

/Victor

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Fra Aarhus C
Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 21
Fra  BESTRONG Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Victor, og netop fordi der er så stor tendens til at vi flytter salget over på mobile devices, så er der nogle som mener at man kun kan få en 80% løsning med responsive design da der er kompromis der skal tages da den samme themes/design skal fungere på alt. 

Venlig hilsen Henning 

Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville stadig vælge responsiv :D

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henning,

Personligt hader(!!!!!) jeg at besøge responsive webshops på min iPhone. De virker begrænset, uoverskuelige og bare pisse irriterende på mig.

Men lur mig om jeg ikke er den eneste med den holdning herinde :-)

Mvh. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 450
Fra  Validated ApS Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Lars Thomsen:

Hej Henning,



Personligt hader(!!!!!) jeg at besøge responsive webshops på min iPhone. De virker begrænset, uoverskuelige og bare pisse irriterende på mig.



Men lur mig om jeg ikke er den eneste med den holdning herinde :-)



Mvh. Lars



Jeg er helt enig med Lars. Hvis du skal have et responsive design, skal du sørge for at have alt med. Og man SKAL have mulighed for at gå til en desktop version :-)

Google kan rigtig godt lide hjemmesider med responsive design, og derfor råder jeg dig til at få det. Men sørg for at du får alt med i din version til mobiler og tablets mm.

/Kasper

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra Valby
Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 21
Fra  PurpleCow webbureau Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henning,

Jeg er også stor tilhænger af responsive websites/webshop og foreslår alle mine kunder, at gå af den responsive vej:)

Der er dog et par faktorer der gør, at man måske skal vente eller helt undlade det.

1. Hvis du har en eksisterende løsning, hvor mange procent af de besøgende tilgår sitet fra et mobilt device?

2. Har du nogen tal på om din målgruppe gerne vil købe dine produkter "på farten"?

3. Hvad er omkostningerne for opsætning, udviklng og drift, set i forhold til blot en desktop webshop?

4. Er du selv udvikler eller er det et webbureau som står for din webshop? I så fald skal du sikre at dine udgifter ikke er 3-doblet, nu hvor du optimerer til 3 forskellige devices.

Hvis du har svar på ovenstående 4 punkter, burde du være rustet til at vide om du er klar (og dine kunder) til en responsiv webshop.

Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Jeg må være enig i at nogle responsive sider er meget fesne of det er ikke dem jeg hentyder til! :D

Jeg mener hvis man kan få en godt blanding af mobil og desktop så man kan læse hvad der står og ikke trykker forkert, men alligevel har desktop looket :)

Ellers må jeg sige jeg er stor fan af responsive sites.

Vh Victor

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Granno Jensen:

1. Hvis du har en eksisterende løsning, hvor mange procent af de besøgende tilgår sitet fra et mobilt device?

2. Har du nogen tal på om din målgruppe gerne vil købe dine produkter "på farten"?

Jeg skal i gang med at lave/få lavet (aftale er indgået) en helt ny Magento-shop for vores internationale side. Det nuværende webhotel har en ufattelig ringe statistik, så jeg aner ikke hvordan trafikken har fordelt sig på devices og browsere de seneste mange år.

Da vi sælger klassisk musik har vi blot vore almindelige observationer af vores målgruppe og her er gennemsnitsalderen noget højere end for shops med aluminiumsfælge.

Den nye shop kommer til at ligge på et .com-domæne og vil blive optimeret efter alle kunstens regler. Jeg ved (fra statistikken), at hovedparten af trafikken kommer fra USA, Kina og Japan, men hvordan middelaldrende e-shoppere i disse lande tilgår nettet, han jeg ingen anelse om.

Indtil nu har jeg blot svævet i den nærliggende overbevisning, at jeg vil have responsive ... for en sikkerheds skyld, så jeg ikke udelukker nogen, men den holder ikke helt, forstår jeg.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)