Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål omkring moms

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Morristown, New Jersey, USA
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
I forbindelse med bogføring, har jeg et par bilag, som jeg er i tvivl om. Tvivlen opstår, da jeg driver dansk registreret virksomhed i Danmark, men rent fysisk befinder mig i USA. Det giver selvsagt en række bilag uden moms, eks. kunne være kopi papir, telefoni osv. Jeg tænker her IKKE på alm. vareindkøb og salg (her regner jeg selvfølgelig moms)!

Mit spørgsmål er nu om det er forbrugsstedet der danner udgangspunkt for, hvorvidt jeg skal registrere moms eller ej på visse af disse forbrugsudgifter?

Mvh
Thomas
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du køber forbruger tingene i usa skal der ikke svares dansk moms

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Hvis en f.eks. serviceydelse leveres og "bruges" i Danmark er jeg ret sikker på momsen kan betragtes som indgående moms.

Mvh

www.ØkonomiEksperten.dk

v/Ulrik Rasmussen

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
I forbindelse med bogføring, har jeg et par bilag, som jeg er i tvivl om. Tvivlen opstår, da jeg driver dansk registreret virksomhed i Danmark, men rent fysisk befinder mig i USA. Det giver selvsagt en række bilag uden moms, eks. kunne være kopi papir, telefoni osv. Jeg tænker her IKKE på alm. vareindkøb og salg (her regner jeg selvfølgelig moms)!

Mit spørgsmål er nu om det er forbrugsstedet der danner udgangspunkt for, hvorvidt jeg skal registrere moms eller ej på visse af disse forbrugsudgifter?

Mvh
Thomas

Spørgsmålet er i tilsvarende grad om hvor du er defineret som havende fast driftssted?

Udgangspunktet for moms er leveringsstedet og du burde derfor ikke skulle medtage moms i dine køb.

Læs en smule mere her:

http://www.beierholm.dk/skat-moms-og-afgifter/skat/selskabsskat/etablering-i-udlandet.html

og her: http://www.ditselskab.dk/mere-info/kan-jeg-bo-i-dk-og-drive-min-virksomhed-via-selskab-pa-malta-bade-ja-og-nej

 

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)