Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg gøre mig klog på?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej mit navn er Mathias, 14 år. Jeg gør mig allerede tanker om at starte egen virksomhed, men først når jeg bliver nogle år ældre. Min drøm er at leve af det.
Men mine spørgsmål er:
- Hvilke tanker skal man gøre sig inden man starter det op?

- Hvad skal man passe på?

- hvad skal man gøre for at undgå konkurs?

- Hvad er ulemper, men også fordele ved at være selvstændig?

- Hvad tjener en firma-ejer ca. Om måneden i et mellemstort firma?

- Har i nogle gode råd?

- Hvor mange penge har en gennemsnitlig selvstændig om året, når man har betalt de arbejdene og betalt skat. Ved godt det er forskelligt fra firma til firma, men sådan et lille firma eller mellemstort dansk firma som f.eks. Lagkagehuset

Håber i vil svare på min mail. Jeg føler bare at selvstændig passer til mig, og jeg synes det er så spændene at man selv kan give de mængder opgaver til en selv man nu lige kan klare.

Mvh
Mathias

PS: In største drøm er at flytte til Spanien i en villa med swimmingpool, så jeg har jo brug for at tjene nogle gryn! :-)
Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

-Hvad du skal passe på er: At finde ud af alle regler love omkring start af virksomhed som mindreårige og også bare i det hele taget, som fx. CVR og momsregistrering Smile

-Hvad man skal undgå for at gå konkurs er at omsætte nok til at alt kan køre rundt Stick out tongue Ejj det er et lidt triggy spørgsmål.

-Hvad er ulemper og fordele ved at være selvstændig: Det tror jeg er lidt forskelligt fra person til person Big Smile

-Hvad et firma tjener: Der kan du ikke andet end at spørge nogen, det er meget forskelligt, da det også kommer an på ydelserne Smile

-Gode råd: Find ud af om det at være iværksætter er noget for dig. Husk at find noget som interessere dig så du ikke køre død i det og ikke kun gør det for pengenes skyld! Cool

Og det med mænge opgaver, Smile Forstil dig du laver en wepshop der er kæmpestor og der er gang i den og du er alene om det, så kan jeg love dig du får nok at se til! Stick out tongue

Håber det satte tingene lidt i perspektiv og god vind med dine projekter ud i fremtiden! Yes

Venlig hilsen Victor

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Masser af smileyer blir man ikke bare glad! Cool

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Som ny-iværksætter skal du ikke tænke så meget på løn og penge. Men mere om hårdt arbejde :)

Jeg håber du finder alle de gode råd. Mit er at tage et kursus i virksomheds-økonomi! :)

Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej begge to
Tusind tak for jeres svar det er dejligt som ny amino bruger, at i kommer med råd. Jeg er glad for dem i gav mig, hav en god aften. :-)
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

Du kan prøve at kigge lidt rundt inde på Startvæksts hjemmeside.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 105
Fra  Ergooffice.dk Skrevet kl. 02:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det super fedt at du har tænkt tanken i din alder.
Nogle basale råd herfra;
Høre efter hvad og filtrerer fornuftigt når vi voksene "aminoer" siger, men altid også dine forældre.

Er du i tvivl, om hvad du skal filtrerer fra, kan du spørge andre du har lidt bedre kendskab til, du må selvfølgelig altid godt skrive til mig, så skal jeg nok gøre mit bedste:)

nu vil jeg lige svar på dine spm.

- Hvilke tanker skal man gøre sig inden man starter det op?
Om du magter det, om du selv synes det er sjovt, at du kan passe din skole.
Så 1. Prioritet skal være skole. En succesfuld selvstændig sælger viden, fx. Jeg skal til sælge kontormøbler, i princippet sælger jeg, viden om kontormøbler.

- Hvad skal man passe på?
Lave dumme begynder fejl, spørge os aminoer. Vi hjælper med alt.

- hvad skal man gøre for at undgå konkurs?- lad være med at lån, hold omkostningerne ned og lad være med at pdumme det med moms:)

Hvad er ulemper, men også fordele ved at være selvstændig?
At du er din egen lykkedessmed:)

- Hvad tjener en firma-ejer ca. Om måneden i et mellemstort firma?
Der findes ikke nogen fornuftigt svar:)

Håber der var lidt her du kunne bruge:)

www.ergooffice.dk billige ergonomiske kontormøbler til iværksætter.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)