Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af et gameserver hosting firma

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg søger hjælp og råd til start af en virksomhed som sælger Gameservere. Jeg vil primært fokusere på Cs 1.6 og CS:Source servere.

Jeg har styr på alt det teknisk og mere end 4½ års erfaring indenfor dette. Hvad jeg har brug for hjælp til er;

- Er det et plus at have det CVR-registreret? Nu hvor jeg kun er 17-år er jeg klar over jeg stadig kan søge om det.

- Får jeg problemer med SKAT osv..? Vil jeg helst gerne undgå, for regner ikke med at jeg tjener 50.000 i en strækning på 12 måneder.

- Nogle datacentre? Vil gerne starte i Tyskland også ekspandere til Danmark, hvis jeg får kunde kapaciteten. Er godt kendt med Hetzner men kiggede dog også på Server4You som har denne dedikeret serverhttps://order.server4you.net/dedicated/index.php?sid=326badc48aa47f33ca23f6bf0dce414b&psid=0c32ffd8d2ab941864242fee6cf89c0e Til € 38,99 om måneden plus € 15,00 for et "Plesk Game Server Module" Som er beregnet til salg af gameservers. 

- Hvilken betalingsløsning skal jeg gå med? Paypal + kort er jo selvfølgelig et must, men muligvis andre I kan råde mig til.

Den server jeg har linket til oveni, ville den være fin som en start? Hvor mange kunder tror I jeg kan have kørende, hvis de køber CS:S servere?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Serkan437:
- Er det et plus at have det CVR-registreret? Nu hvor jeg kun er 17-år er jeg klar over jeg stadig kan søge om det.
Det er ikke til at svare på  ud fra det du skriver. Hvis du sælger til private - så er det ikke som sådan et plus for så sparer de jo lidt ved at du ikke lægger moms på - omvendt - hvis du har større indkøb af momspligtige ting, ja så kan du jo heller ikke trække momsen fra på dem. Hvis du vælger at ansøge statsamtet kan du læse lidt mere HER og du kan også læse lidt om at DRIVE VIRKSOMHED UDEN REGISTRERING 

Serkan437:
- Får jeg problemer med SKAT osv..? Vil jeg helst gerne undgå, for regner ikke med at jeg tjener 50.000 i en strækning på 12 måneder.
Du skal jo føre regnskab fuldt ud, uanset registrering eller ej, og opgive dit overskud, ellers får du problemer med skat, men gør du det - er der ikke et problem - Dine konkrete udgifter ved at ha indtægten kan du trække fra indtægterne og du skatter af overskud - dog vær opmærksom på at det er ikke TJENE men omsætte/sælge for 50.000 kr man ikke må kunne forvente på 12 mdr i træk - og at det ikke er en bundgrænse man kan sælge op til også registrere sig - læs evt om PLIGT TIL MOMSREGISTRERING 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie,

Mange tak for dit svar, dog forventer jeg ikke at omsætte/sælge for 50.000 på 12 måneder i træk. Tænkte på det med at dokumentere regnskab, skal det udfyldes i et regnskabs hæfte eller kan jeg udarbejde det på word hvor jeg selv laver en formula og kan evt. printe ud så SKAT kan se at jeg handler/sælger lovligt? Hvornår skal dokumenterne så indleveres hos SKAT? Første måned hvor jeg starter op, skal jeg så dokumentere ALT udgift hvor jeg også skriver domæne, webhosting osv.. ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Serkan437:
skal det udfyldes i et regnskabs hæfte eller kan jeg udarbejde det på word hvor jeg selv laver en formula og kan evt. printe ud

ja på det niveau behøver du ikke investere i regnskabsprogram - words eller excel - alle udgifter med dokumentation = faktura/bilag og alle indtægter også med dokumentation - giv alle dine fakturaer et nummer i rækkefølge - du må godt starte med 112 hvis du vil, men så følger 113, 114 osv 

Gør samme med alle udgifter - stik dem et nummer med kuglepen på bilaget og så har du en kolonne med NR, en med DATO, en med BESKRIVELSE -og en med UDGIFT og en med INDTÆGT

Indtægter minus udgifter er dit resultat og det skal så opgives til skat - i princip i udvidet selvangivelse i rubrikkerne fra 111 og frem - men er det ikke så meget, vil jeg mene du får det samme ud af skrive indtægter i rubrik 12 og udgifterne i rubrik 29 i den almindelige selvangivelse

Du skal ikke har større udgifter end indtægter når du ikke driver i virksomhedsform - men andet skal der ikke til.

Dine bilag og dit regnskab beholder du selv, og kun hvis skat har noget de vil se ud fra selvangivelsen, kan de rekvirere materialet, regnskab og bilag, og dette gemmer du i 5 år 

Jep domæne og webhosting osv er en udgift som du skriver ind og dokumenterer når du starter op - og som sagt, hvis du ved årets udgang stadigt har større udgifter end indtægter, så må du ikke skrive et større beløb i udgift rubrik 29 end indtægt i 12 - når det er på hobby niveau - og er det udvidet selvangivelse, så bliver det et 0

god vind med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookies,

Mange tak for dit svar! Nu har jeg ihvertfald forstået det 101% !! Så jeg sikker på jeg ikke kommer på kant med loven og driver virksomheden efter lovbogen.

Nu hvor jeg har fået styr på det område mangler jeg nogle som kan hjælpe med mine andre emner: Betalingsløsning og datacenter/server.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu skriver du jo at du har fire et halvt års teknisk erfaring indenfor området.
Hvordan hænger det sammen med du intet aner om hvor meget en given server kan hoste på engang

Tilmeldt 27. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sune,

Min erfaring er indenfor for Cs 1.6 og CS:S servere, det har intet med Linux servere eller lign. at gøre

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Serkan437:
Min erfaring er indenfor for Cs 1.6 og CS:S servere, det har intet med Linux servere eller lign. at gøre

Hvis du har 4½ års erfaring inden for hosting af cs 1.6 servere m.m. - Så har du vel også haft i tankerne at der skal laves en hjemmeside, og et system som skal kunne give kunden adgang til forskellige kommandoer fra hjemmesiden ikke?

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Tilmeldt 27. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj,

Det jeg prøver at hentyde til at min erfaring er af Cs 1.6 og CS:S servere. Det vil sige alt fra plugins, til models, sounds, skrivning af custom plugins, opsætning osv osv osv..

Er også dygtig til hjemmeside opsætning, mit eneste svagepunkt her er: Dedikerede servere, da jeg intet aner noget om Linux/Ubuntu/Debian og helst gerne vil have en udbyder med et control panel hvor jeg har knapperne til at udføre de diverse. Server4You har nemlig det addon modul som er beregnet til at sælge gameservere for Cs og CS:S hvilket gør at det tiltrækker mig derhen eller muligvis nogle andre I kunne råde mig til at bruge som var nemme at styre

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ved simpel søgning på nettet, kom jeg frem til at, 32 players kræver ca 2 gigabyte ram, så beregn 6x 32 slots servere, på en server med 16 gigabyte ram.

Tror også det kommer an på størrelsen af dit map.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)