Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhed, med import fra asien....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

for at gøre det kort til at starte med.

jeg har fundet, hvad jeg selvsyntes er en sund forretning, der involverer import fra Asien. og salg på det danske marked.

Jeg har undersøgt hvad det koster i fragt, moms  og told at få den første sending hjem. det ligger i omegnen af de 150.000,- et beløb der nok ikke burde være så svært at skaffe hvis man kan præsentere en sund virksomhedsplan for banken... eller hvad mener i?

Der hvor jeg til at starte med har brug for hjælp er på skjulte/uforudsete omkostninger´i forbindelse med opstarten af virksomheden.

CVR - Det bliver jeg nok nød til at have, da jeg forventer at tjene mere end 50.000,- om året i firmaet. hvad skal jeg beregne af omkostninger til dette?

SKAT - hvor meget er det der skal betale i skat? (procent) og er det skat af indtjeningen ex.moms eller inkl.moms?

MOMS - lad os sige jeg omsætter for 200.000,- med en indtjening på 50.000,- begge tal inkl. moms. er der så ikke en der kan stille op for mig hvordan moms. og skat. beregningen ser ud? jeg skal jo vide hvor meget jeg skal ligge til side for at betale til årsregnskabet.

 

tror det var nok til at starte med.

tak fordi i gider bruge jeres tid på dette

 

jarri

Fra Århus c
Tilmeldt 25. Jun 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Malniko Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jarri

jarri:
Jeg har undersøgt hvad det koster i fragt, moms  og told at få den første sending hjem. det ligger i omegnen af de 150.000,- et beløb der nok ikke burde være så svært at skaffe hvis man kan præsentere en sund virksomhedsplan for banken... eller hvad mener i?

Det kommer an på dit forhold til banken og din private økonomi.

jarri:

CVR - Det bliver jeg nok nød til at have, da jeg forventer at tjene mere end 50.000,- om året i firmaet. hvad skal jeg beregne af omkostninger til dette?

Det er gratis og nemt at oprette, men hvis du forventer en høj omsætning og allerede vil lægge 150.000 + - fra start, skal du overveje om det ikke er et APs du skal starte.

jarri:
SKAT - hvor meget er det der skal betale i skat? (procent) og er det skat af indtjeningen ex.moms eller inkl.moms?

Du skal kun betale skat af det overskud som din virksomhed generer, hvis det er en enkeltmandsvirksomhed bliver du beskattet ud fra din personskat. Med mindre du er tilknyttet virksomhedsordningen. Hvis det er APs er det ligeledes virksomheds skatteprocenten der gælder. Men hus på at det kun er af overskud du skal betale skat.

jarri:
MOMS - lad os sige jeg omsætter for 200.000,- med en indtjening på 50.000,- begge tal inkl. moms. er der så ikke en der kan stille op for mig hvordan moms. og skat. beregningen ser ud? jeg skal jo vide hvor meget jeg skal ligge til side for at betale til årsregnskabet.

Hmm, det er egentligt såre simpelt. Regn altid med tallene uden moms - det gør det meget nemmere for dig.

ex:

Du køber varer for 40.000 + moms, som jo er 25%, købsmoms moms 10.000,- samlet beløb at betale 50.000,-

Du har faste udgifter for 70.000,- + moms 25%, købsmoms 17.500,- samlet beløb at betale 87.500,-

Du sælger varer for 160.000,- + moms, som igen er 25%, salgsmoms 40.000,-, altså en omsætning på 200.000,-

Dermed har du en indtjening på 160.000,- - 40.000,- for varer - 70.000,- for faste udgifter, samlet resultat/overskud 50.000,- 

ud af de 50.000,- skal du så betale skat.

Derudover kommer så dit momsregnskab, hvor du fratrækker din salgsmoms med din købsmoms:

Salgsmoms: 40.000,-

Købsmoms: 10.000,-
                17.500,- 

At betale i moms 12,500,-

Håber at det giver mening og ret mig hvis jeg tager fejl. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

jarri:
Jeg har undersøgt hvad det koster i fragt, moms  og told at få den første sending hjem. det ligger i omegnen af de 150.000,- et beløb der nok ikke burde være så svært at skaffe hvis man kan præsentere en sund virksomhedsplan for banken... eller hvad mener i?

Oftest vil de kræve sikkerhed af dig, men det vil afhænge af hvor god og troværdig plan og budget er - mit gæt er at de vil ha sikkerhed - måske kan sikkerhed i varen være en del af det

jarri:
CVR - Det bliver jeg nok nød til at have, da jeg forventer at tjene mere end 50.000,- om året i firmaet. hvad skal jeg beregne af omkostninger til dette?
Ingen for at stifte - nok hvis du får gang i det og behøver revision alt mellem 4 og 20.000 kr i økonomihjælp - 

jarri:
SKAT - hvor meget er det der skal betale i skat? (procent) og er det skat af indtjeningen ex.moms eller inkl.moms?

se hvis banken ved du spørger, så vil de tvivle på du har basis viden nok til at kaste dig ud i at drive virksomhed for at være ærlig. Du skal altid regne alle tal ekskl moms. Moms er noget du betaler ved køb (og du skal sætte dig ind i IMPORTMOMS og her lidt om DET BASALE VED IMPORT - indtjening = overskud er altid indtægter minus udgifter ex moms. Læs her om SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHED 

jarri:
MOMS - lad os sige jeg omsætter for 200.000,- med en indtjening på 50.000,- begge tal inkl. moms. er der så ikke en der kan stille op for mig hvordan moms. og skat. beregningen ser ud? jeg skal jo vide hvor meget jeg skal ligge til side for at betale til årsregnskabet.

Al den viden - viden om regnskab og skatte regler, moms og told vil være forudsætning for at banken vil lege med. Du skal som nævnt holde moms helt ude af skat - så indtægter minus udgifter = overskud og det bliver du beskattet af som du så i linket.

Momsen på det du køber - i det omfang det er med moms - bliver til købs moms og momsen af det du sælger til salgsmoms og du skal betale forskellen mellem salgs og købs moms ind når du momsangiver - så moms regner du helt for sig - og overskud helt for sig - men alle regnskabprogrammer sørger ret automatisk for det - blot skal du vide hvad der er moms fradrag på og hvad der ikke er, eller i dit fald, alliere med med en økonomi person - som ikke behøver være så dyr, hvor du kan scanne bilag og sende en gang om måneden og få bogført alt og dermed ha fuldt overblik over moms og indtjening

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak til jer for jeres svar. 

der har jeg vidst fået alt den viden jeg har brug for lige pt. jeg vender tilbage snarest men en opdatering på "projektet"

indnu engang tak.

jarri

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)