Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan banken gøre det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå men for at gøre en lang historie kort.

Min far har et firma som ejer nogle udlejningsejendomme. Jeg opretter for ca 10 år siden et Aps som holdingselskab. Jeg ejer herefter en tredjedel af virsksomheden. I 2007 vælger min far at skifte bank. Jeg gør det samme. I den gamle bank hæftede jeg ikke for noget. Nogle år senere kommer vi i vanskligheder. Da en af ejendommene ikke kan få et kreditlån pga. forurenet grund.

Vi er så trætte af det hele på det tidspunkt. At vi går ned i banken og siger vi kaster håndklædet i ringen. Fint siger banken. Men vi tager dit søns hus så. Da han kautionere for firmaet. Min far er chokeret. Jeg siger; at jeg ikke kautioner for firmaet, da jeg kun har et holdingsselskab. Men det viser sig, at da vi skiftede bank. at de har fået mig til at underskrive et dokumentat hvor jeg hæfter for mit fars firma.  Jeg husker det ligeså tydeligt. At jeg spurgte til hvad det var, jeg underskrev? her fik jeg at vide, at det for at slippe for en masse mellemreginger mellem mit holdingselskab og mit fars firma.

Det lykkedes i mellemtiden efter en lang kamp at få den grund renset, og få et kreditlån. Men det efterlader os med en stor gæld. Banken råder mig til, at tage et lån i mit hus, og indskyder pengene i firmaet for at afvikle noget af gælden og for ikke at miste huset. Restgælden er imiddlertidig så stor at vi pt. lider af rente døden. Det er et Banklån.

Banken er i mellemtiden gået konkurs

Den nye bank vil have mig til, at underskrive nogle nye dokumenter. Da de har overtaget den konkurs ramte bank. Men skal jeg gøre det?

Er der nogle klage muligheder? mht. til den gamle bank som fik mig til, at hæfte for noget som jeg ikke var bekendt med?

Håber virkeligt at der er nogle som kan hjælpeSad

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Torpedo53:

Det lykkedes i mellemtiden efter en lang kamp at få den grund renset, og få et kreditlån. Men det efterlader os med en stor gæld. Banken råder mig til, at tage et lån i mit hus, og indskyder pengene i firmaet for at afvikle noget af gælden og for ikke at miste huset. Restgælden er imiddlertidig så stor at vi pt. lider af rente døden. Det er et Banklån.

Banken er i mellemtiden gået konkurs. 

Jeg citerede bare en lille del for at vise, at det ikke rigtigt er til at råde - for banken råder dig til at tage lån i huset og indskyde i firmaet - og den bank må vel være den som er gået konkurs - men som så er blevet overtaget af en anden bank - som nu har lånet - korrekt?

Torpedo53:
Den nye bank vil have mig til, at underskrive nogle nye dokumenter. Da de har overtaget den konkurs ramte bank. Men skal jeg gøre det?
Det er bestemt ikke lige til at svare på, vi aner jo ikke en gang hvad det er for dokumenter?

Torpedo53:
Er der nogle klage muligheder? mht. til den gamle bank som fik mig til, at hæfte for noget som jeg ikke var bekendt med?
Der er et ANKENÆVN - som fortrinsvis hjælper private men vist ikke udelukkende - men det skal være en langt bedre forklaret og struktureret klage. Du kan være nødt til at tage en person der kan en masse om banker til at hjælpe med udformningen, hvilket nok koster noget også.

Du står jo lidt svagt, hvis du har underskrevet kautionspapirer den gang. Du kan hævde du ikke vidste hvad du skrev under på og at de forklarede dårligt, men det må du ha mere konkret rådgivning om - til hjælp til en evt klage i pengeinstitut ankenævnet og derfor nej - du skal ikke underskrive noget før du har en bisidder der forstår helt hvad det er for papir de vil ha dig til at underskrive

Selve det, at banker kræver selvskyldnerkaution ved långivning til ApS selskaber, er snarere reglen end undtagelsen

HVIS ikke kautionen kan betvivles, og jeg tror det bliver meget vanskeligt - ja så har du jo ikke så meget at vælge mellem - miste huset, eller belåne det hvis du kan og betale noget af lånet tilbage til en grad der tilfredsstiller banken. Det kunne være den overtagene bank vil gå sagen igennem på ny - men vær pragmatisk og fat en god rådgiver som kunne hedde revisor til fornavn, til at gå med i et møde med banken

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den nye bank har en underskrift på du hæfter.

Sekundet du underskriver har du i hvert fald endegyldigt anerkendt din aftale med den første bank og jeg er stensikker på du ikke får en bedre deal hos den nye bank end du havde hos den gamle.

Læs papirerne før du underskriver denne gang. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer begge for et hurtig svar.

Citer Cookie: Jeg citerede bare en lille del for at vise, at det ikke rigtigt er til at råde - for banken råder dig til at tage lån i huset og indskyde i firmaet - og den bank må vel være den som er gået konkurs - men som så er blevet overtaget af en anden bank - som nu har lånet - korrekt?

Det er rigtig. Ja.

Citer Cookie: Det er bestemt ikke lige til at svare på, vi aner jo ikke en gang hvad det er for dokumenter?

Det gør jeg heller ikke selv. Da jeg spurtge til hvad det var jeg skulle underskrive. Fik jeg at vide; At jeg havde vel ikke lyst til, at stadig være i den gamle bank (den som er gået konkurs) Det undre mig bare, at de vil have mig til at skriver under på nogle nye "dokumenter".

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal søge konkret rådgivning på den konkrete aftale.

Eksempel fra det virkelig liv:

Hej Jesper, vi laver dit fastforrentede lån til x% om til et variabelt forrentet på lidt mindre end x%. Historisk set har det vist sig at de variabeltforrentede lån har været billigere.

Nu kunne jeg selv gennemskue den, men der skal nok være kunder der syntes han er en rigtig flink fyr.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)