Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøbt forfalskede varer i god tro - hvad gør man?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

SørenSJ:

 dog synes jeg deres forslag ser helt fair ud, men det kan du jo eventuelt få en gratis vurdering af. 



Min frisør i Viborg importerede 10 GHD glattejern som alle var kopier, og de fik skam et krav på 45.000
så af størrelsen på 10.000 er det ikke fordi det er ublu. 
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Berthelsenfoto:

Stop! - her skal hun have professionel juridisk hjælp. Det kan gå galt hvis du ikke benytter det.

1.) Det er muligt at indgå forlig på eks. 50 falske iphonecovers, dermed må det ligeledes være muligt med 60 bamser. Ved forlig menes, at man skriver under på, at det gør man aldrig igen. Derfra skal du "bare" betale dine egen omkostninger, heri også acceptere destruktion af det bestilte.

2.) Der er en række faktorer der spiller ind, herunder produktets levetid, omsættelighed, pris og tiltænkt brug (salg, privat brug). Derfor er det næsten umuligt at vurdere selv, om man ville kunne etablere rimelig tvivl ved en retssag. Derfor kan det ikke anbefales hun "går op mod en advokat" alene. Mange virksomheder ønsker bare at få standset den ulovlige import, de er ikke interesseret i at indgå i sager hvor der er tale om, for dem, mindre beløb.

Prøv lige at kigge på sagen og advokatens svar, inden du begynder at påstå, at trådstarter skal spilde en formue på en advokat.

Bamsefirmaet kræver 5000 kr i advokatomkostninger samt destruktion + 5000 kr i kompensation for krænkelsen. De er faktisk ualmindelig flinke med en samlet pris på blot 10.000 kr.
Normalt regnes krænkelsen ud med en dividende på 1,8, dvs vejlpris er 10.000 kr x 1,8 = 18.000 kr i kompensation ALENE! I brevet beder de om sølle 5000 kr...

At begynde at spilde en formue på advokater i denne sag er spild af penge. Du får dem næppe til at sænke beløbene mere, da de sidder med en vinder sag, og de allerede har givet en god rabat... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Fashion-Seller:

Prøv lige at kigge på sagen og advokatens svar, inden du begynder at påstå, at trådstarter skal spilde en formue på en advokat.

Bamsefirmaet kræver 5000 kr i advokatomkostninger samt destruktion + 5000 kr i kompensation for krænkelsen. De er faktisk ualmindelig flinke med en samlet pris på blot 10.000 kr.
Normalt regnes krænkelsen ud med en dividende på 1,8, dvs vejlpris er 10.000 kr x 1,8 = 18.000 kr i kompensation ALENE! I brevet beder de om sølle 5000 kr...

At begynde at spilde en formue på advokater i denne sag er spild af penge. Du får dem næppe til at sænke beløbene mere, da de sidder med en vinder sag, og de allerede har givet en god rabat... 

Vindersag? - De har en god sag, men hverken du eller jeg kan vurdere hvilke faktorer der i øvrigt spiller ind. Medmindre du er advokat med speciale i immateriel ret?

Jeg formoder du ikke har læst mit andet indlæg i tråden, hvor jeg uddyber at der ved henvendelse til en advokat, er tale om en gratis vurdering. En løsning jeg selv anvendte i en konkret og ligende sag, med en af markedets største spillere som den krænkede part. Her blev der ligeledes krævet et "mindre" beløb, der blev droppet lynhurtigt, efter min advokat havde skrevet til dem. (læs mit andet indlæg) 
Min konkrete sagserfaring har givet et godt resultat, hvor jeg sparede en del penge, derfor er mine indlæg meget relevante, da man jo ønsker at spare nogle penge.

Jeg beklager det ikke blev uddybet i første indlæg.

Til trådstarter; tag hvad du kan bruge af gode råd, det er jo i sidste ende, din vurdering.



 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Berthelsenfoto:

Vindersag? - De har en god sag, men hverken du eller jeg kan vurdere hvilke faktorer der i øvrigt spiller ind. Medmindre du er advokat med speciale i immateriel ret?

Personen importerer ik 1, heller ik 2, heller ik 5 bamser, men hele 60 bamser! Loven angående både kopivarer og import af mærkevarer udenfor EU er ellers meget simpel... Men skal vi ik bare stoppe den her, hvis du har en anden overbevisning...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Fashion-Seller:
Personen importerer ik 1, heller ik 2, heller ik 5 bamser, men hele 60 bamser!

Min sag omfattede 150 stk. af et beskyttet produkt.

Fashion-Seller:
Men skal vi ik bare stoppe den her, hvis du har en anden overbevisning

Jeg har ikke en overbevisning, blot konkret erfaring, men jo, at diskutere det bibringer ikke noget videre konstruktivt.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Berthelsenfoto:
blot konkret erfaring,

Min erfaring med advokater siger at hvis de skal røre en finger så tæller taxameteret. Det kan godt være at man får et nedslag i prisen på 5.000 men det kan også være at det koster 5000 i advokat.

Mit råd vil være at beklage og undskylde i et brev og tilbyde de 5000 til dækning af udgifterne. Se se om de vil have de sidste også.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)