Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hornskov Vindberg Inkasso - hvordan er de?

Side 5 ud af 8 (71 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Endelig en sagkundig forklaring på hvordan et abbo. hænger sammen med firmaet Hornskov Vindberg jeg kan tale med om - skal vi sige: speciel kundebetjening idet jeg har måttet betale ialt 495,- + moms for absolut ingen ting udover div. trusler om yderligere omkostninger, herunder Ribers m.m. fra Hornskov Vindberg da jeg for godt 1 år siden faldt I fælden med tilbudet om gratis indrivelse af tilgodehavende.

Mit helt klare råd er derfor - glem alt om Incassofirmaerne og gå til en rigtig advokat, det lønner sig som i alle de 5 efterfølgende sager jeg har haft hos en rigtig advokat efter den meget uheldige "oplevelse" det er at tegne et abbo. hos Hornskov Vindberg !

Mvh. Leif Andersen

Waltronic-NetBix

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Jeg synes egentlig at tingene er forklaret meget transparent og let forståeligt. Du vil altid kunne opstille eksempler hvor det er billiger det ene sted end det andet. Hvis man har bare én sag om måneden som man kører hos dig koster det jo pludselig 9.600 kr., hvilket er 4 gange dyrere end det er hos os. Lidt større virksomheder med bare 10 sager om måneden skal betale dig 96.000 kr. for at få sagerne ført - hos os koster det stadig kun 2.495. Så du har helt sikkert ret i at for virksomheder der næsten aldrig har et behov for inkasso vil det være billigere at benytte dig. Men så snart man faktisk også får brug for det produkt man har købt mere end én gang i kvartalet, bliver vi betragteligt billigere. Hos os har du samtidig (fra den 1/10 2014) mulighed for at generere os sende dine fakturaer direkte i systemet. Så holder vi også øje med at de "gode" kunder betaler til dig uden du selv har alt bøvlet med det - og dem der ikke betaler ryger så videre til inkasso. Gratis, ikke for 800 kr. hver eneste gang der bliver misset en betalling. 

Det du citerer fra vores salgs- og leveringsbetingelser har du vist beklageligvis misforstået. Der står meget specifikt at det er i tilfælde hvor du vælger at <b>tilbagekalde</b> sagen - altså beder os om at stoppe med at jagte pengene. Det er simpelthen fordi vi ikke giver op. Vi stopper ikke med at jagte pengene før kravet enten er fuldt inddrevet, udelukket fra inkasso fx grundet forældelse eller hvis klienten selv beder os stoppe. Inden en af de tre ting sker bliver vi bare ved og ved og ved med at jagte klientens penge. Selv sager i langtidsovervågning er 100 % gratis ved os. Ud over abonnementet koster det dig kun noget hvis du enten beder os sende sagen i retten eller beder os stoppe med at jagte pengene. Det er da meget transparent. 

Jeg synes faktisk at ideen bag dit produkt er rigtig god, og også velegnet for mange helt små iværksættere. Jeg forstår også godt at man gerne vil måle dit eget produkt op imod nogen af de aller største på markedet, men jeg bryder mig ikke om at få vores ydelse præsenteret forkert. En sammenligning er altid godt, men det skal være på et lige grundlag efter min mening. 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuldstændig ret i dine taleksempler, at mit system er langt dyrere ved f.x. 10 sager om måneden.

For sådanne kunder indgår vi selvfølgelig særaftaler, men det kan du ikke vide. Det kan kunderne sådan set heller ikke, men de proff kunder vi her taler om sender jo anmodninger om tilbud.

Men lad os følge dit eksempel til dørs:

10 sager á 10.001 giver dig (ved 3 rykkere og inkassogebyr 10 x 400 + 310 + 1450 eller i "inkassoskyld" eller potentiel gevinst på hver enkelt sag.

Med andre ord "skylder sagerne dig" hver måned kr. 21.600 eller 259.200 på 12 måneder - i dit eksempel har vedkommende allerede betalt mig 96.000 kr.

Hvis kunden ikke får noget som helst ud af at jeres system har taget samtlige 120 sager til inkasso - ikke en eneste har betalt de 10.001 kr. - og kunden herefter siger til sig selv. "Hmm. Jeg tror jeg lader Jacob Tøjner sagsøge dem alle sammen og ikke jer..."

- er du så enig i, at denne melding eller handling medfører, at kunden i eksemplet skal betale jer 259.200 for at sende alle sagerne til mig?

Ja eller nej?

Som jeg forstår jeres betingelser, så fastslår de da med syvtommersøm, at flytter kunden sine sager til sin f.x. normale advokatforbindelse, så skal kunde betale dig det som "...sagerne skylder dig.."

- og for at følge dit eget eksempel: kr. 259.200 kr.

For at være loyal: hvis jeg ikke havde indgået en særaftale med vedkommende, så ja, kunden har allerede betalt mig kr. 96.000 for sine 120 inkassosager i eksemplet. (Det vil aldrig ske, men teoretisk er det et korrekt faktum...) 

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en klient overdrager i alt 120 sager til os og ikke én af dem er blevet inddrevet og nu skal sendes til advokat, så tror jeg at man har væsentligt større problemer med sagerne end blot de påløbne omkostninger. Hvis spørgsmålet er: "Hvis jeg har 120 sager kørende hos jer og nu vil beder jer stoppe med at inddrive dem, skal jeg så betale omkostningerne?" så er svaret det samme som det ville være ved én sag; ja, hvis du har en helt almindelig aftale på helt almindelige vilkår. Der er dog en meget vigtig detalje til det her som du misser - hvis sagen sluttes fordi HornskovVindberg ikke længere kan kører sagen videre, altså hvis sagen kræver en advokat, så skal omkostningerne ikke betales, idet grunden til at sagen ikke kan fortsættes hos os ligger på vores "banehalvdel". Så har man ikke tilbagekaldt sagen, så har vi oplyst at vi ikke længere kan føre sagen, og den del af vores slags- og leveringsbetingelser som du henviser til er derfor ikke gældende. Du kan se det sådan her; Hvis du ønsker at sagen køres videre hos Advokat Jacob Tøjner fordi HornskovVindberg ikke selv kan køre sagen videre så koster det dig intet at flytte sagen. Hvis du ønsker at sagen køres videre hos Advokat Jacob Tøjner på trods af at HornskovVindberg lige så vel kunne fortsætte sagen, og at du dermed hæver sagen alene fordi du nu ønsker at Advokat Jacob Tøjner nu fører sagen, så skal du betale sagens omkostninger, fordi du dermed forhindrer os i at inddrive dem hos skyldneren som vi ellers går efter.

Men som sagt, hvis du har sendt 120 sager der alle skal sendes ud af huset til en ekstern advokat fordi ingen af dem er blevet inddrevet så vil jeg antage at der er noget andet galt. Det er i øvrigt værd at holde sig for øje at hver en krone du skal betale os jo ender hos skyldner. Så hvis du, i dit eksempel, skal betale 259.200 kr. for at lukke 120 sager, er dit krav på de 120 sager samtidig blevet 259.200 kr. større. Men du har ganske ret i at hvis man overlader en sag til os skal man lade os hente pengene hjem til dig, det er jo hele pointen med at være medlem hos os - at få sine penge inddrevet. 

Hvis man har en fast advokat man ønsker at benytte, og derfor ikke vil benytte en af HornskovVindberg eller en af HornskovVindbergs advokatforbindelser til at fortsætte sagen indenretligt, så ville det i mange tilfælde være en bedre idé at lade sagen starte ved den pågældende advokat. Hvis loyaliteten overfor en bestemt advokat vægtes højere end hvor hurtigt og hvor billigt kan man få sine penge inddrevet, så bør man naturligvis holde sig til den pågældende advokat. Vores medlemsskab er udelukkende designet til virksomheder der bare går op i at få deres penge inddrevet effektivt og uden alt besværet, og som ikke har behov for at en bestemt advokat fører dennes sager, men bare går op i at sagen bliver ført og vundet. 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar - jeg er ganske enig i at eksemplet er ganske teoretisk for os begge - men jeg er glad for at du slår fast, at jeres system baseres på, at KUNDEN lader jer fortsætte sagen til dørs, dvs. tvinges af omkostningsmæssige årsager til OGSÅ at lade sagen køre i retten i jeres regi ved jeres sagsbehandlere/advokater, i det kunden i modsat fald må betale samtlige påløbne inkassoomkostninger på sagen.

Nu er der transparens.

Jeg er også enig med dig i, at alle sagerne er tilskrevet inkassoomkostninger som skyldner (teoretisk) skal betale.

I jeres system siger Kunden imidlertid "ja" til at betale disse omkostninger til jer, hvis kunden ikke bryder sig om resultatet eller selv vil køre en småsag.

Og det sidste er interessant: I mit system er det således at man jo satser de 800 kr. på at mit grimme fjæs Smile får skyldner op af stolen og betaler. Gør han ikke det i en sag til 10.001, så er sagen tilskrevet de 400 + 310 + 1450 (i alt 2.160). Kunden har betalt 800 for denne tilskrivning og kan selv indlevere et betalingspåkrav eller en småsagsstævning, og modtager herefter de 800 retur + resten af beløbet op til 2.160 i den sag han kører selv.

Hvis han er kunde hos jer HAR HAN IKKE denne mulighed at spare penge. han er nødt til at lade jer køre sagen eller lade sagen forælde. Jeg kritiserer ikke jeres system, jeg siger bare, at jeg tror der er mange, der ikke er opmærksom på denne detalje og det er nok derfor der er så mange der brokker sig i denne tråd. De læser jo ikke eller forstår ikke jeres almindelige betingelser.

De andre inkassobureauer, der gør det samme, er langt værre end jer, skal siges. De oplyser direkte deres kunder, at det ikke koster noget, hvis man senere vælger egen advokat. Direkte i strid med deres egne betingelser. Det har jeg modtaget fra klient på skrift.

En passant kan jeg se på din hjemmeside, at vælger kunden så at lade jer køre småsagen til 10.001 så SKAL han betale dig ca. 10.000 ekskl. moms og når du vinder sagen, så skal han endvidere betale dig 50% oveni, altså ca. 5.000.

Du skriver så endda følgende om omkostninger på din side:

### Det er rettens afgørelse alene, men det bliver som oftest pålagt sagens taber at betale sagsomkostningerne til sagens vinder samt at dække egne omkostninger. Hvis du vinder, kan du derfor forvente, at få de fleste omkostninger dækket af modparten.###

- Det er jo en gang sludder.

Indtil 2 timer giver mellem 3.300 til 4.900 i omkostninger - 2 timer giver 4.900 i omkostninger og ½ retsdag giver 7.200 i omkostninger. Heri er jo indeholdt de tidligere tilskrevne inkassoomkostninger. Ingen småsag tager mere end et par timer.

lad os sige at man vinder:

Påstand 10.001 - rykkergebyrer m.v. tilskrives det er 710 kr. (de tidligere 1.450 slettes) og der tilskrives mellem 3.300 - 7.200. Ergo skyldner skal betale mellem 14.011 eller 17.911.

Men kreditor skal betale dig: 400 + 310 + 1450 + 15.000 eller 17.160 (uanset om man får betaling fra debitor eller ej???).

Dvs. i en inkassosag på 10.001, hvor man som kunde vælger at køre inkassosagen via jeres "gratis system" og man ikke får en dyt ud af det, og man ikke vil acceptere at sagen forældes, og der fra debitors side gøres indsigelse, der kan man vælge enten at lade fordringen dø som forældet, eller satse 17.160 på at få maksimalt 17.911 hjem fra skyldner.

Dvs betaler skyldner i eksemplet i overensstemmelse med dommen, så betaler skyldner 17.911, men jeg skylder dig 17.160. Mit overskud på sagen er altså 751 kr.

Regner jeg forkert ???

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt ærligt Hornskov. Nu må i da stoppe

I markedsfører jer selv, både i telefonen og på jeres hjemmeside som værende gratis, hvis i ikke hiver pengene ind. Og det passer jo i hvert fald ikke. Hvis kunden betaler, skylder jeg jer 125 kroner og hvis kunden ikke betaler bliver det 1100.....ingen af løsningerne er gratis. (De 125 fremkommer når skyldner ikke betaler rykkergebyret...så lukker i sagen og sender mig regningen)

Der hvor det bliver rigtig grelt er, når kunden betaler noget af det. Så hiver i jeres del og lukker sagen...bevares, så får vi det der er tilovers. Vi har flere gange måtte ringe til jer og bedt jer om at åbne sagen igen...for vi kan vel godt blive enige om, at så skylder kunden stadig nogle penge. I virker bare ikke til at tage det alvorligt...i har jo fået jeres del.

Helt i hegnet bliver det, når i sender jeres opgørelser. Ingen mennesker kan forstå hvad der står, ikke engang jer selv. Sidste fredag talte jeg med 2 forskellige, der ikke kunne finde ud af det, men ville ringe tilbage. Derfra har vi ikke hørt mere, før her til formiddag da i ringede for at fortælle mig, at i ikke havde kunne få pengene hjem fra en kunde og at i derfor ville lukke sagen og sende mig en regning på 1100. Den anden sag med en manglende opgørelse taler vi åbenbart ikke mere om.

Jeg har netop i dag gjort "boet" op efter jer. Bevares, det er da lykkes jer at få lidt penge hjem, men ikke mange...i har derfor udelukkende været en udgift for os, hvilket vi selvfølgelig vil give videre til Tekniq, så de har et grundlag at forhandler evt. yderligere aftale med jer på. Jeg fatter stadig ikke helt, hvad abb. dækker, når nu jeg tydeligvis også betaler pr. sag. Det er bare skide dyrt at være kunde hos jer, og det mener jeg ikke, at i kommer ud over rampen med. Det er i hvert fald ikke det man tænker, når jeres sælger siger at det er gratis.

Jeg ville bare have ønsket, at i havde været klare omkring hvad i kunne tilbyde og ikke tilbyde, og hvad jeres service i VIRKELIGHEDEN koster. Så havde jeg haft et meget bedre grundlag, at indgå aftale med jer på.

Det kan godt være at du har en masse paragraffer og underlige vilkår du kan kaste efter mig, for at retfærdiggøre jeres praksis. Tilbage står bare et virkeligt dårligt indtryk fra os som kunde. Vi har i hvert fald oprettet vores sidste sag hos jer, selvom vores abb. vel løber 1-1½ år endnu.

MD VVS

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo lidt vanskeligt at kommenterer på konkrete sager på et offentligt forum, så jeg vil så vidt muligt holde mit svar ganske overordnet. 

Jacob;

Dit taleksempel på behandlingen af en småsag er helt forkert, men det skyldes også at aftalen er mere omfattende end blot et 5 linjers beregningseksempel.

Skal vi indledningsvis slå fast, at du nok ikke fører en sag for 10.000 kr. som en småsag indenretligt for de 800 kr. du omtalte før? Inklusiv processkrifter, forberedende telefonmøder, forberedelse af hovedforhandling og selve hovedforhandlingen har du nok brugt et sted mellem 8 og 14 timer på sagen afhængigt af dens kompleksitet, det koster vel mere end 800 kr.? Mange advokater bliver afregnet på time, men det gør igen systemet meget ugennemskueligt. Vi giver derfor en fast pris lige fra starten der hedder 10.000 kr. for at føre småsagen og yderligere 5.000 kr. såfremt vi får 100 % medhold i sagen. Vi kunne godt sige "1.400 kr. pr. time", men det vil gøre det umuligt for almindelige mennesker at gennemskue hvad det så vil koste i sidste ende, og det vigtigste for os er her at vore klienter kan danne sig et overblik at træffe deres beslutning ud fra. Det er jo deres penge vi jagter.  

Dit taleksempel bliver forkert af flere grunde, bl.a. fordi du skal ikke betale de pålagte inddrivelsesomkostninger før skyldner betaler gælden, og omkostningerne derfor ikke bliver som beskrevet. Retten har også et vist spil i tilkendelsen af sagsomkostninger i småsager jf. bl.a. landsretspræsidenternes notat om sagsomkostninger i småsager (og i praksis i øvrigt), og det er derfor vanskeligt på forhånd at sige hvor mange omkostninger der bliver tilkendt. Din bemærkning om at ingen småsager tager mere end et par timer er nemlig ikke i overensstemmelse med virkeligheden. Det er korrekt at der ligger retspraksis på at sager der føres efter retsplejelovens kapitel 39 (småsagsprocessen) i reglen ikke må tage mere end en fuld retsdag, (hvilket bl.a. fremgår af Karnovs note nr. 1821 til retsplejelovens § 407, stk. 1) men selv dette er løbende blevet fraveget af både by- og landsret. Jeg er enig i at det er en udmærket tommelfingerregel, men ikke mere end det. 

Jeg vil samtidig gøre opmærksom på at det i de færreste tilfælde ville være en specielt god forretning at føre en civil sag om 10.001 kr., men jeg vil da gerne høre hvad det i givet fald vil koste at få dig til at føre en almindelig sag med stævning, duplik, forberedende telefonmøde samt forberedelse og afholdelse af hovedforhandling?

Natasha:

Det er ganske almindelig kutyme indenfor inkasso (og fremgår i øvrigt også af din aftale) at når skyldner afdrager på gælden, afdrages der først på sagens omkostninger, dernæst på renter og til sidst på hovedstolen. Det vil sige at hvis du laver en sag på 1.000 kr., kommer 100 kr. i rykkergebyr på, og skyldner så betaler 1.000 kr., så er der betalt 100 kr. i rykkergebyr og 900 kr. på hovedstolen. (Der er så en problemstilling med momsen som SKAT har gjort unødigt forvirrende på inkassosager, men det er vist en anden debat) Skyldner skylder så stadig 100 kr. til dig, og det er derfra dit valg om sagen skal køre videre eller ikke. Den køre videre med mindre du selv går ind og lukker den eller vi af andre grunde er nød til at lukke sagen af andre grunde. Hvis du har bedt om at få sagen åbnet igen men uden at det er sket vil det være fordi der er noget ved din sag der gør at det ikke er en mulighed. Jeg tør ikke gætte på hvad det er, men jeg antager at du enten har faktureret forkert eller har fået en indsigelse på en del af dit krav fordi skyldner ikke mener at de skal betale. Hvis du ønsker at høre grunden til hvorfor sagen ikke kan køres videre kan du enten logge ind på www.hornskovvindberg.dk eller ringe til os, så vil vi gennemgå og forklare dig hvordan det hænger sammen.

Hvis du har fået af vide at vi vil lukke en af dine sager og fakturere dig omkostningerne kan der kun være sket én eneste ting og det er at du, i strid med din aftale, har oprettet en inkassosag velvidende at der var tvist i sagen. I en sådan situation får du os til at føre ulovlig inkasso i tillid til at de ting du har oplyst os er korrekt, og når det viser sig ikke at være tilfældet stopper vi naturligvis sagen. Det sker kun når skyldner har sandsynliggjort ikke alene at der er en indsigelse, men også at du som kunde kendte til den inden du oprettede inkassosagen. Det er den eneste måde det kan ske på.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hillemand - det drejer sig da ikke om, hvad jeg koster.

Men ak: Jeg koster i udgangspunktet 1.800 + moms i timen. Sluttede en småsag forleden i retten i XXX, hvor modparten selv mødte. Sagens genstand var ca. 30.000 og der blev tilskrevet sølle omkostninger med vist 4.500 kr (!!). Advokatomkostningerne løb vist op i ca. 15.000, så selv om vi vandt, så står klienten med et træls og surt samlet tab.

Se, han var dog informeret herom på forhånd, men var også informeret om at han selv kunne køre sagen, hvis han ønskede dette, og at han via www.domstol.dk selv kunne finde stævningsblanket, OG at retten ville hjælpe ham OG det er det der er hele hensigten med den håbløse småsagsordning. Han havde med andre ord et valg.

Og det er netop dette valg, der er den afgørende forskel mellem os og det er også dette manglende frie valg hos jer du ikke forholder dig til, ligesom du ikke forholder dig til mit regneeksempel korrekt. 

Hvis han hos mig havde valgt at køre sagen selv, så havde det ikke kostet ham en klejne.

Får dine kunder at vide i forbindelse med jeres salg til dem, at De netop ikke har dette valg?

Du svarer jo netop IKKE på denne del af mit indlæg.

***

Mit regneeksempel. Hvad er egentlig forkert?

Hvis jeg giver dig en sag på 10.001 til inkasso, og du kører den til inkasso, så følger det af DINE VILKÅR og dermed den aftale jeg har indgået med dig, at jeg har 3 valg, når vi konstaterer at skyldner ikke betaler og gør indsigelse EFTER inkassobrevets fremsendelse - lad os sige han HEREFTER BARE HELT STUPIDT siger "jeg vil ikke betale" OG LAD OS LÆGGE TIL GRUND AT HAN IKKE HAR SAGT DET FØR:

A) Enten må jeg acceptere, at sagen ligger og samler støv hos dig, hvorefter sagen forældes efter 3 år. (Debitor har gjort indsigelse og sagt "jeg vil ikke betale" - jeg går ud fra du herefter opgiver din "jagt" da det er formålsløst) Konklusion: Min sag har været gratis, men jeg har tabt kr. 10.001..

B) Eller jeg må acceptere at du anlægger sag mod skyldner og dette koster 15.000. Jeg forudsætter at du vinder sagen, da indsigelsen "jeg vil ikke betale" trods alt er uden indhold, og jeg forudsætter at skyldner så betaler: Konklusion: Jeg får ca. 750 kr. ud af dette valg.... Er det forkert? 

C) Eller -hvis jeg selv vil anlægge sagen for at spare de 15.000 til jer - så skal jeg betaler dig de 310 i fast kompensationskrav, inkassogebyret på 100 kr. + de 3 rykkergebyrer på i alt 300 kr + de af dig tillagte inkassoomkostninger på 1.450. Konklusion: for at undgå kun at få 750 kr. ud af at lade dig køre min inkassosag, må jeg nu betale dig ca. 2.000 kr. for herefter selv at få lov til at anlægge sagen.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender kun firmaet fra en enkelt småkager de førte for en klient i foråret. Det jeg så som problemet var, at de sendte en helt grøn stud.jur, som aldrig før havde stået i en retssal for at føre sagen på vegne af sagsøger. 

Hvis jeg som kunde skal have ført en retssag, vil jeg forvente at vedkommende der repræsenterer mig også gør sit bedste. Det gjorde stud.jur'en såmænd også men når man aldrig har ført en retssag før, så er det svært, når man står overfor to erfarne advokater. Jeg vandt min sag, og Hornskovs klient tabte. En sag som jeg i øvrigt vil mene aldrig burde være startet.

vedrørende inkasso så er der i dag ingen grund til at betale årlige gebyrer til et inkassofirma. Der er mange der ikke tager noget grundgebyr, og som gør det mindst lige så billigt.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 16. Jan 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hovsa jeg skrev: betalt i alt 495,- + moms - der skulle stå 4950,- + moms :o) for absolut ikke andet en trusler og ekstra omkostninger og registrering som dårlig betaler i Ribers hvis jeg ikke betalte det de forlangte selv om jeg før de ekstra omkostninger på 2495,- + moms for længst havde sagt mit abbo op.

Det har efterfølgende fået mig til at skrive direkte til H&V at jeg hermed opsiger mit påtvungne abbo - jeg har dog på ingen måde hørt fra H&V så de vil nok som sidst påstå at de aldrig har modtaget en opsigelse. Derfor er mit råd: Send et anbefalet brev med en tydelig forståelig opsigelse da alm brev, telefon og mails med opsigelser tilsyneladende ikke når frem til H&V

Mvh, Leif Andersen Waltronic-NetBix

Side 5 ud af 8 (71 indlæg)