Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg blevet taget i røven eller bare udnyttet??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jeg. Håber der findes en venlig sjæl, der kan hjælpe mig her.

I 2012 var jeg ansat hos en mand. Denne mand skulle en dag bruge en masse folk til et arrangement, hvor han hjalp arrangøren af det pågældende. Jeg var ved siden af jobbet, formand for en anti-vold kampagne i den by jeg kommer fra. Manden jeg var ansat hos, sagde så, at hvis jeg stillede op med min forening, ville det udløse 5000 kr fra arrangøren og det ville være en stor hjælp for min chef. Jeg spørger ham om det er muligt at give mine folk en slags aflønning eller kørselpenge, men han siger at det finder vi ud af. Lønnen fra arrangøren er 5000. Ok! Vi stiller op og knokler røven ud af bukserne. Jeg betaler selv taxa af egen lomme for at få medhjælperne hjem, altså for de to der ellers ikke kunne komme hjem. Efter halvanden måned lykkes det så at få de 5000 ned i foreningskassen. Lidt over et år senere bliver jeg kontaktet af en person fra arrangementet som spørger ind til min opfattelse af arrangementet. Ad omveje kommer vi så ind på at min chef, via den forening der var ansat af arrangøren, spiser de frivillige af med under halvdelen af hvad de, ifølge kontrakt, skulle udbetale til foreningen. I mit tilfælde stak de altså knap 6000 i lommen, som vi skulle ha haft i vores foreningskasse.

Mit samarbejde med min daværende chef, stoppede ret brat, da der skete ting og sager, en af os ikke kunne leve med, så jeg har efterfølgende taget direkte kontakt til foreningens formand, altså dem som ifølge en kontrak skylder min forening 6000 kr. Han vælger så ikke at svare. Har i nogle råd til hvad jeg skal, kan gøre??

Dbh

Mads

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Glemme det -  og bruge det fremadrettet til mere klare aftaler- Beløbet og forløbet rækker ikke til at køre en retssag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg snakker ikke nødvendigvis retssag... Men hvordan ligger sagen for os, som principsag. I forhold til at min arbejdsgiver skriver under på en kontrakt, der bør sikre mig som bidragsmodtager og han så snyder os for halvdelen??

Det er meget muligt at at beløbet ikke er stort, men jeg er indstillet på i det mindste forsøge at få de penge vi er berettiget :-)

Fra Svendborg
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ret mig hvis jeg tar fejl. Men var aftalen ikke at i fik 5000,- for det i skulle lave? Og dem fik i så, dvs i har fået det der er aftalt. Så er der ikke så meget og komme efter.

Kontrakten har vel været imellem ham og arrangøren og han har så fået de penge som der er aftalt ii kontrakten, at han så hyre en "underleverandør" ind som gør det til mindre, så han får et overskud, er vel egentlig det forretning går ud på.

Så jeg vil umiddelbart ikke mene, der er noget og komme efter, du har jo fået den pris du aftalte med ham. Om det så er en fair opdeling af honoraret er en anden ting. Men siden i sagde ja, har i vel været tilfredse med prisen.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

En ting er at han har snydt dig for halvdelen af de penge han fik, men du havde jo godkendt det mindre beløb og sagt ok til arbejdet på det grundlag.

Jeg synes også at du skal komme videre, når beløbet er så lille, alt taget i betragtning.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 02:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hejsa

Du er vel ikke blevet nogen af delene, hverken snydt, bedraget eller taget i røven, i bund og grund har du bare, som de fleste sikkert har prøvet på et tidspunkt i forretningslivet, mødt en der var lige det smartere end du selv var :)

Der er intet at gøre, HAN fik tilbudt et job som han så "solgte" videre til dig med en fortjeneste til ham selv, længere er den ikke og det er der hverken noget ulovligt eller forkert i, du accepterede jo selv betalingen på 5000 kr for at stille op om han så har fået 11000,- eller 110000,- kan jo som sådan ikke ændre sagen, han har intet gjort forkert, han har bare tjent penge.

Man kan så diskutere etikken i sagen i henhold til jeres relation, den kan jeg nok syntes er lydt ufin i kanten, men han har intet gjort hverken galt eller ulovligt, lad den ligge der og kom videre.

Best regards

Fra Sønderborg
Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 133
Fra  MMASHOP.DK Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

ahh det er træls, men beløbet er som andre nævner for lille til at det kan betale sig at gøre meget ud af det.

Taler af erfaring :-(

www.mmashop.dk  Alt til MMA, Karate,Kickboxing,Taekwondo,Judo,BJJ,Jiu Jitsu,Muay Thai, Kosttilskud, Streetwear og trænings udstyr.

Husk at se vores blog - www.mmashop.dk/blog

Vi er skam også på google med nyheder om MMA Udstyr https://plus.google.com/+MMAShopDK

Følg vores RSS Feed: http://www.mmashop.dk/index.php?route=feed/google_product_feed

 

Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

 

Tusind tak for at i gav jer tid til at svare!

I har nok ret i at jeg bare skal komme videre. For mig er det nok blevet en principsag, hvis i kender det?

Som jeg har sagt til vedkommende som hyrede mig til arrangementet og som samtidig var min chef i mit civile job... Hvis han bare havde sagt sandheden. Han sagde jo lige ud til mig, at han fik 5000 af arrangøren og det derfor var alt han kunne give os. Hvilket jeg så senere fandt ud af var en løgn.

På forsiden af deres hjemmeside skriver de følgende -...."VI samler trådene og foreningerne så de har mulighed for at udføre et stykke frivilligt arbejde hvor indtjeningen går til deres Respektive foreninger samt medlemmer. Her skulle man måske vælge at skrive, at de udover at få penge af arrangøren for det arbejde de udfører, så snyder de også de frivillige for det bidrag, de ifølge kontrakten er forpligtet til at betale foreningen.

Brian, du siger ret mig hvis du tager fejl. Det er rigtigt at vi modtog det beløb vi havde sagt ja til. Men dem der skulle betale os, havde skrevet under på og lavet en kontrakt, der sagde at vi skulle have det dobbelte og at dette ikke var til "diskussion". Dem der hyrede os havde dermed skrevet under på at de ikke ville udnytte de frivillige foreninger, men tjene deres penge på det de selv havde fået af opgaver! Det er der det for mig både bliver amoralsk og uetisk!

 

Ha en dejlig weekend.

 

Dbh

 

Mads

 

Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim.

Du forstår tydeligvis ikke hvad jeg skriver, så prøver lige igen.

Han havde fået til opgave at bemande nogle barer med frivillige foreninger, som så ville blive betalt af koncertarrangøren for det arbejde de udførte. Ham der hyrede min frivillige forening, fungerede i aflønning til foreningerne som mellemmand og skulle simpelthen bare aflevere den aftalte løn til os. Problemet var så at over halvdelen af den "løn" vi var bettiget, forsvandt, på baggrund af den løgn vi fik fortalt.

Ham der udbetalt de 5000 til os, havde altså modtaget 11000, som vi skulle ha, men kun betalt 5000 videre. Hans job bestod i at bemande nogle barer og stå for forskelligt personel osv og det var DER han tjente sin løn.

Lad os sige at du er ansat til at holde koncert i Parken og leverer sikkerhedspersonale og sætter det hele op, hvilket udløser en løn til dig på 100000. Dette beløb får du direkte af Don Ø for udført opgave. Så laver dig og Don Ø en kontrakt på en løn som de frivillige skal have. ALTSÅ du har ikke fået til opgave at aflønne os, men Don Ø, betaler vores løn og du skal bare give den videre. I den bevægelse, går du ud og bryder kontrakten og giver de frivillige en anden og meget mindre løn end aftalt og dermed udnytter at vi ikke fik lønnen direkte fra Don Ø.

Så nej, min chef var IKKE underleverandør på den opgave der hed aflønning af personale, det var en del af den opgave han fik 100000 for!!

Håber det giver bedre mening :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tvisten ligger mellem arrangøren og 'din chef'. Hvis du er blevet snydt er der sikkert også andre som er blevet det. Arrangøren bør, efter min mening, se at komme op af stolen og få sat tingene på plads.

Mvh Jens

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)