Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telemarketing - Realistiske Hitrates?

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bestemt en god ide med at udføre en test (qualifying prospects). Jeg har tidligere drevet et mindre telemarketingfirma og jeg må sige, at jeg tit er blevet meget overrasket over, hvad der sælger og hvad der ikke sælger. Man kan bruge lang tid på at analysere og udtænke strategier, men i sidste ende kan det hele ofte blive afgjort ved at ringe til f.eks. blot 100-200 virksomheder for at få feedback.

Mht. prisdiskussionerne i denne tråd, så tror jeg, at det er vigtigt at gøre sig klart, at man får, hvad man betaler for også i denne branche - måske især i denne branche. Jeg er meget ofte rendt ind i kunder, der mente, at den rette model er en ren provisionsmodel (no cure - no pay). Den rene provisionsmodel ser jeg ikke som interessant hverken for kunden eller bureauet. Det der nemt sker er, at sælgerne presses til pistolsalg og samtidig får de ikke gjort trænings- og planlægningsarbejdet ordentligt, da der jo ikke er betaling for dette arbejde. Jeg tror personligt meget på, at den bedste model er en kombination af en fast aflønning pr. time og herudover en resultatorienteret bonus. Der skal naturligvis defineres nogle målsætninger for, hvad der skal opnås pr. time - eksempelvis antal opkald, men man skal dog huske, at mange dårlige opkald har ringere værdi end få gode opkald, hvor antal opkald måske ikke altid skal være eneste fokus.

Et andet råd er at lytte til sælgerne. Hvis bureauet har mulighed for at bånde samtaler, er det en god ide at lytte til samtalerne og drøfte dem direkte med sælgerne. Det kan ofte være små ting, der skal justeres og som gør forskellen, forudsat at produktet er i orden. Det kan være så små ting som åbningsreplikken fra sælgeren, sælgerens tonefald osv., der gør udslaget. 

Ole Rønberg

CodeLean ApS
web: www.codelean.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jaeh....jeg vil bare sige, at det er fedt med så meget input ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)