Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har bygget en webshop. Nu vil klienten ikke have den. Hvad gør jeg?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeppe Smith:
har jeg ret til at sende ham en faktura, eller er alt mit arbejde spildt?

Ja det vil jeg mene du har uden at kende begge sider af sagen, så af sted med en faktura.

/allan

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nok give Herlevsen ret.

Er det en kunde der kommer penge i kassen fra fremover, så æd den dags arbejde i dig. - Hvis ikke, så sig at du har leveret det aftalte og send en faktura. (Hvis du altså vitterligt HAR leveret det aftalte!)

Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 89
Fra  Jeppesmith.dk Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er en rigtig trist situation. En kontrakt vil jeg helt sikkert få lavet med meget specifikke krav og specifikationer osv. hvis vi skulle fortsætte arbejdet. Men jeg tror desværre ikke rigtig at vores korrespondance vil kunne bruges efter at have kigget det igennem. For en tredjepart vil det se noget løst ud. Der er vidst ikke andet at gøre end at acceptere to ugers tabt arbejde og så komme videre.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 05:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Smith:
Men jeg tror desværre ikke rigtig at vores korrespondance vil kunne bruges efter at have kigget det igennem.

Skrev du ikke du har sat det hele op på hans server? Hvis jeg var dig ville jeg få send den faktura samt en rykker procedure hvis ikke manden betaler.

Jeppe Smith:
Der er vidst ikke andet at gøre end at acceptere to ugers tabt arbejde og så komme videre.

Med den holdning får du ingenting og din kunden han tror nu han kan lave det nr hver gang, at sende en faktura koster dig jo ikke meget, måske din kunde ikke vil have en inkasso sag på halsen og betaler hvem ved.

Held og lykke med det.

/allan

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 05:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg forstår problematikken rigtigt, så er der ikke rigtigt nogen aftaler på plads om levering eller overlevering af det du har lavet?

I så fald er rettighederne til det udviklende og dit design stadig dit jf. ophavsretten. Og nægter din kunde at betale for det du allerede har lavet eller eventuel nyudvikling, synes jeg du skal anvende ophavsretten til at enten få dit arbejde retur eller få ham til et betale dig erstatning for anvendelsen uden dit samtykke.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Trist situation, Jeppe. Hvis du har brug for at rase ud eller bare for at vide, at du ikke er alene om den slags oplevelser, så kan du evt. bruge lidt tid her: Clients From Hell

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)