Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan håndterer i fakturaforespørgsler...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

I kender det sikkert - man får en forespørgsel fra et firma, som ønsker at købe på faktura.

Jeg checker lidt på må og få på Google, cvr. osv. men faktisk er det ofte min mavefornemmelse der bestemmer, medmindre selvfølgelig der er noget helt tydeligt der stikker ud.

A/S giver jeg som regel - ApS, føler jeg kan være alt muligt, og langt mere usikkert.

På den ene side vil man jo gerne have kunden, men på den anden side har man ( jeg ) ikke lyst til at sende for 20 - 30.000,- usikret.

Typisk vil jeg tilbyde en rabat i stedet, hvis de betaler kontant ( kort) frem for faktura.

En del firmaer vil så sige at de ikke har firmakort, ikke selv kan lægge ud, firmaprocedurer, problemer med regnskab osv....

Tja. , så alt ialt synes jeg det er lidt vanskeligt at håndtere det på en god/sikker måde.

Er der nogle gode tips derude ?

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 110
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender du proff.dk? Det kan du selskaber se de
seneste års regnskaber og nøgletal gratis.

Jeg bruger det selv som en rettesnor, men derudover er der mavefornemmelsen som sjældent slår fejl :-)

Mvh Jacob

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Jacob

ja, jeg er i hvert fald stødt på det flere gange under mine Google søgninger, men har ikke brugt siden direkte/aktivt - måske skulle jeg til at gøre det .

 

 

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 110
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har også muligheden for - gratis - at tjekke om direktøren sidder i andre selskaber som måske er gået konkurs. Det kan ofte også give en indikation på om er lidt anløbne i kanten.

Ihvertfald et nyttigt redskab.

Mvh Jacob

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu forsøgte jeg ( igen ) med en pæn mail til ny kundeforespg. i 25.000,- kroners klassen, om at jeg istedet kan tilbyde en kontantrabat.

Det er nr. 3 der takker nej i den seneste tid...

På den ene side ærger det mig selvfølgelig med tabt omsætning, men på den anden side undrer det mig at kunderne virkelig ikke har mulighed for at betale ved levering, enten med kort eller overførsel, og tænker at det måske er meget fornuftigt at sige nej ....

Men man ved selvfølgelig ikke om man har sagt nej tak til en god ny kunde :(

 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
men på den anden side undrer det mig at kunderne virkelig ikke har mulighed for at betale ved levering, enten med kort eller overførsel, og tænker at det måske er meget fornuftigt at sige nej ....
Wink

Jesper jeg tror det er en god indstilling at have, og med den kan du slippe for mange dårlige betalere.

Vi stilles jo netop mange af os derude i samme problem stilling

Jeg for eget vedkommende med den kommentar. Du går vel hellere ikke i Netto og køber for 700 kr. uden at betal oppe ved kassen ?

Nej vel ?

Hos mig vil du have at jeg skal male for dig på kredit for 25.000 kr. uden vi overhovedet kender hinanden ?Wink

De har seriøse har jeg ikke haft problemer. Og de andre kan jeg undvære. Ikke omsætning for enhver pris.

Jeg kan jo også fra en bygherre blive bedt om at stille en bankgaranti, så denne får fuld valuta for sine investerede penge.

Så den vender begge veje.

 www.proff.dk? >Problemet med denne er at det er "gamle" tal og historiske tal. Der ofte kan være noget helt andet nu. 

Erfaring når man løber en kreditrisiko, må man sikre sig

Ib Abildgaard

Råd & Mal

P.S. Du går vel hellere ikke ud til en du ikke kender, og bare låner 25.000 kr. på dit "glatte ansigt" Wink

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)