Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg bruge for at opbygge en salgsafdeling

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften amino

Hvis alt lykkes og falder på plads, skal jeg til efteråret stå for at opstarte en dansk afdeling af en international virksomhed. ..selvfølgelig i Danmark :)

Produkterne er selvfølgelig sikkerhedsprodukter, og det er 100 % engros salg. Jeg skal altså opbygge afdeling i Danmark, med et større netværk af forhandlere.

Det "afgørende" møde holdes om 14 dage i Sverige, hvor jeg skal fremlægge de punkter som jeg mener der skal til for at opbygge en afdeling i Danmark, heri mine "ønsker" til løn m.m..
Se her kommer "problemet", jeg er nemlig relativ grøn indenfor området. Det ved min kommende samarbejdspartner godt, men de vil have mig pga. min baggrund og min brancheviden, også ellers at jeg er en fighter af rang :)

Jeg vil gerne have lov til at dele mine tanker også der udfra få Jeres input til fremgangsmåden og de punkter jeg ønsker med. Dine tanker kan både være med erfaring i lign. opbygninger, ELLER kan også være på den anden side af bordet, som ham der skal betale gildet.

Groft sagt er målet at opbygge en afdeling på 6-10 ansatte indenfor 5 år.

Anyway lad os prøve, og lad mig sige, det er meget GROFT skåret ud af mine beskrevet planer :):

Kontor/lager
Jeg skal bruge et lager i Danmark, for at kunne servicer de danske forhandlere. Hertil skal der på kontoret selvfølgelig være PC, printer osv.
Lageret skal være en lille udgave til at starte med, der skal forhandles kort opsigelse og det må gerne være billigt.

Transport
Jeg skal bruge en sælger bil til at besøge de mange kommende forhandlere.
Min tanke er at jeg de første 1-2 år, selv står for alt salgsarbejdet, altså besøger kunder så mange timer som muligt. Først herefter, når jeg har bevist et potentiale, vil jeg tage ekstra sælgere ind.

Ansatte
Phoner
Jeg skal bruge en phoner på deltid, eller freelancer, der kan booke en masse møder til mig. Det er klar en af mine svageste sider (kold canvas) og derfor er det langt bedre at få en dygtig person til dette.
Administration
Regnskabet forventer jeg at tage en stor del selv, for at have overblikket i starten, men hurtigt skal jeg have hjælp til dette. Enten købt eller deltidsbogholder. (i starten har jeg familie der kan hjælpe)
Lager
Evt. sammen med bogholderiet, skal der dagligt sendes pakker, vedligeholdes hjemmeside og meget andet. (i starten har jeg familie der kan hjælpe)

Markedsføring
Kataloger, brochure, demovare m.m.
Rigtig god hjemmeside der hjælper mine forhandlere bedst muligt. Det skal være muligt at købe direkte på siden, med lager status osv..
SEO, adwords ja online markedsføring :)

Løn til mig selv
Dette er nok den sværeste for mig. Jeg forestiller mig selv en grundløn + provision. Virksomheden der oprettes skal jeg have % sats af, evt. med mer tilkøb senere, dog uden at smide noget i starten.
Jeg syntes det er rigtig svært at ligge mig fast på noget her.

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej :)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)