Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anvendelse af selskabskapital i ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 31
Fra  Golfdirekte.dk Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg havde forleden en diskusion med en ven omkring anvendelse af selskabskapitalen i et ApS selskab. Han hævdede at jeg ikke måtte gøre brug af denne til eksempelvis valuta eller aktiehandel og at selskabskapitalen udelukkende måtte bruges til driften. Jeg deler ikke hans synspunkt! Jeg har nu forgæves søgt efter reglerne her omkring og jeg gik ud fra de stod beskrevet i selskabsloven, men syntes ikke jeg stødte på dem.
Hvor kan jeg finde reglerne for anvendelse af selskabskapitalen?
Mvh
Thomas
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Du nå anvende selskabskapitaken til hvad du vil, det er bare et krav, at den ikke forsvinder, men består i andre aktiver, og hvis den forsvinder skal der laves en plan for, hvordan den reetableres.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må anvende den til aktiver som du beskriver men om det er klogt er en anden sag. Det er ikke nødvendigvis en fordel at ha tab på de aktiver du nævner i selskabsform - hvor der måske er bedre modregning for tab som privat - men det er jo en anden sag - du må i alle fald, så længe kapitalen bevares som princip

vh   

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 31
Fra  Golfdirekte.dk Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Godt, så er jeg da ikke helt forkert på den. Om jeg så kan overbevise min makker er en anden sag ;) Tak for svarene.
Mvh
Thomas
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis hovedaktiviteten er den slags handel bør den registreres i selskabet - og er det den eneste - vi l man næppe få momsregistrering godkendt så vidt jeg ved, mere hvis vennen går den vej i argumenterne, men korrekt registreret er der ingen problemer i det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)