Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sende delvis ubetalt faktura til inkasso?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig i 2012 - det var en simpel skrivefejl, jeg befandt mig kort i 2014 tror jeg og var nok kommet en del bedre fra at skrive - den hørte til sidste år Sad - Arbejdet er jo afsluttet inden jul - så jeg ville da ha skrevet 2012 regnskabsmæssigt for fakturaen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny

Tak for svaret. Jeg kan se, at jeg ikke har helt styr på de skattetekniske detaljer. Til en anden gang: Hvordan skal jeg gøre hvis arbejdet strækker sig fra december til januar? Skal der så sendes en separat faktura på arbejdet udført i december og så resten i januar? I 2012 var jeg nemlig ikke klar over, at arbejdet ville slutte i 2012, men jeg forventede at det ville strække sig ind i 2013.

I forhold til fagforeningen er de allerede inde over nogle af de andre sager jeg har med virksomheden, som bl.a. drejer sig om manglende lønudbetaling samt feriepenge. Jeg vil dog gerne have bekræftet, at der ikke ville blive noget problem i at gøre krav på pengene, til trods for, at jeg ikke har en skriftlig aftale med kunden/arbejdsgiveren inden jeg giver sagen videre til fagforeningen. Det er ikke utænkeligt at arbejdsgiveren trækker sagen i langdrag og også tager den i retten.

Jeg sætter stor pris på jeres svar.

Vh
Mads

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

MadsKB:

Hej Tonny

Tak for svaret. Jeg kan se, at jeg ikke har helt styr på de skattetekniske detaljer. Til en anden gang: Hvordan skal jeg gøre hvis arbejdet strækker sig fra december til januar? Skal der så sendes en separat faktura på arbejdet udført i december og så resten i januar? I 2012 var jeg nemlig ikke klar over, at arbejdet ville slutte i 2012, men jeg forventede at det ville strække sig ind i 2013.

I dette tilfælde bør der opgøres en såkaldt "færdiggørelsesgrad" af arbejdet ved regnskabsafslutningen/balancedatoen. Eks. et samlet arbejde på kr. 100.000, som pr. regnskabsafslutningen er ca. 40% fuldført, så skal der optages kr. 40.000 som igangværende arbejde (ingen moms).

Når fakturaen så udskrives på det fulde beløb i det nye år, så vil der ved årsafslutningen i det nye år være en indtægt på kr. 100.000 fratrukket de igangværende arbejder fra sidste år på kr. 40.000, således du beskattes af kr. 60.000 i det nye år, men samlet over de 2 år er blevet beskattet af hele fakturabeløbet.

MadsKB:
I forhold til fagforeningen er de allerede inde over nogle af de andre sager jeg har med virksomheden, som bl.a. drejer sig om manglende lønudbetaling samt feriepenge. Jeg vil dog gerne have bekræftet, at der ikke ville blive noget problem i at gøre krav på pengene, til trods for, at jeg ikke har en skriftlig aftale med kunden/arbejdsgiveren inden jeg giver sagen videre til fagforeningen. Det er ikke utænkeligt at arbejdsgiveren trækker sagen i langdrag og også tager den i retten.

Jeg ville anbefale dig allerede nu at tage dette forhold med og lade fagforeningen vurdere dette.

Hvis fagforeningen anser din konsulentydelse som et skjult lønmodtagerforhold, så har du alle "trumferne", uanset det videre forløb. Herudover vil du også være dækket for beløbet af eks. Lønmodtagernes Garantifond, hvis din arbejdsgiver må lukke virksomheden grundet konkurs.

Lad fagforeningen tage din "slåskamp", så sparer du penge, tid og ærgrelserWink

Tonny

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)