Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig...hvornår er det rette tidspunkt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Reersø
Tilmeldt 16. Jul 12
Indlæg ialt: 86
Fra  EnergiKøb ApS Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Hvornår er det rette tidspunkt at smide livrem og seler, og kvitte sig trygge daglige job man egentligt er super glad for, god fast indkomst osv for at forfølge sin iværksætter drøm?

Man kan jo sige at når man har etableret sig med hus, børn osv, så er man temmelig afhængig af at der kommer penge ind til budgettet osv. Men når man ikke kan få tanken ud af hovedet, og man bare ikke vil stå som halvtreds årig og sige...ahh det ærger mig sgu lidt at jeg ikke førte min drøm ud i livet, så er det dælme lidt af et dilemma man står i.

Den ide jeg har har rigtigt gode muligheder for at kunne blive en succes, da jeg kommer med noget der ikke er set før! Og dem som jeg har rådført mig med bakker op omkring at det kan blive en succes selvfølgelig hvis man griber det rigtigt an. Men der er selvfølgelig usikkerheden med at det kan gå galt osv, ikke fordi at jeg skal ud og sætte hus og alt på spil for at jeg kan starte op, men det kræver self noget startkapital til drift/optimering af hjemmeside, investering i firmabil osv.

Er det i virkeligheden fordi man ikke er sikker på sit koncept, at man ikke bare springer ud i det. Eller at man bare er bange for fokusere på sit eget behov, og i mit tilfælde være bange for at sætte familiens behov i baggrunden...ved det ikke! men tror i bunden bare at det er det dilemma som rigtigt mange der vil være selvstændige går og river sig i håret over. 

Så håber der er nogen der vil øse ud af deres erfaringer her på Amino, der er garanteret mange andre der sidder med samme tanker derude.

God aften, Mange Hilsner 

Martin

EnergiKøb hjælper private og erhverv med at håndtere og administrere energibespareser samt udbetaling af det efterfølgende energitilskud.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Lundqvist:

Hvornår er det rette tidspunkt at smide livrem og seler, og kvitte sig trygge daglige job man egentligt er super glad for, god fast indkomst osv for at forfølge sin iværksætter drøm?

Den dag hvor de 7 planeter står på stribe, og hvor der er 2 Søndage i en uge, det er det rette tidspunkt...

Ej der findes ik rette tidspunkter, ligesom der heller ik findes rette tidspunkter for at få børn, tage ud i verden osv. Men der findes tidspunkter, hvor man har overblik over situationen, er mentalt forberedt og ligeledes økonomisk er forberedt. Og lysten er der, mens ideen blomstre. 
Det er vel der, at man skal slå til. Enten ved at gå all in fra start, eller starte småt ud i fritiden, og derfra lade det vokse indtil man kan leve af det...

Det er meget individuelt, hvornår man er klar, samt hvor meget man tør satse, og derfor findes der heller ingen rette tidspunkter eller formler. Det bedste råd er, at man følger sin mavefornemmelse, men samtidig gør op med sig selv, hvor meget man er klar til at satse. Og derfra bare forfølger drømmen... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Utroligt godt spørgsmål.

Jeg er aldrig gået hele vejen, men har en del venner der har gjort det.

Det er lidt som rouletten, du må aldrig satse mere end du er villig til at tabe. Lav et budget og en målsætning, og bliv enig med familien, at hvis det ikke er nået, så stopper du.

Desværre kan det hurtigt blive arr bare 3 måneder og 100.000 mere. SÅ det kræver du har ligeså meget rygrad til at slutte som du har til at begynde.

Kan du leve med 60-70 timers arbejdsuge og uvished om indkomst? kan din familie?

Alt det der med at blive 50 år og fortryde, synes jeg er mærkeligt, du træffer de beslutninger og prioriteringer på baggrund af hvor du er. Hvis det vigtigste er at blive rig er en familie en dårlig forretning.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg har før sagt, at et godt tidspunkt er når ens virksomhed kan skabe halvdelen af den løn man får i sit lønmodtagerjob. For så vil man sikkert hurtigt kunne nå den anden halvdel, når man kan arbejde fuldtids på virksomheden. Jeg tror at det er en god tommelfingerregel, hvis man vil starte op uden at løbe den store økonomiske risiko.

Mvh Carsten

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle gange kommer det også lidt af sig selv.

Da vi startede op var det meningen, at min mand skulle vedblive at have projektansættelser, indtil virksomheden med sikkerhed kunne løbe rundt. Men da ansættelsen stoppede havde han "glemt" at søge nyt job...simpelthen fordi han var så optaget af det han var ved at starte op, og så måtte det briste eller bærer.

Vores logik sagde os også, at jo flere timer han havde tid til at lægge, jo flere penge ville der komme ind, og det holdt heldigvis stik. Men det kræver lidt is i maven. Jeg sørger hele tiden for, her i starten, at det vi skylder væk også står på vores konto, så hvis vi rammer den sidste i måneden, og ikke har råd til at aflønne...ja, så må vi jo betale vores kreditorer og lukke ned.

Heldigvis har det vist sig, at det sagtens kan løbe rundt...indtil videre......

Natasha

Fra Reersø
Tilmeldt 16. Jul 12
Indlæg ialt: 86
Fra  EnergiKøb ApS Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Carsten,

Det er også helt sikkert den måde at jeg ville foretrække det skulle forløbe...men problemet er at jeg ikke kan bibeholde mit eksisterende job, da en del af de kunder som jeg skal handle med hvis jeg går solo, er de samme som jeg har i mit nuværende job. Så der er i bund og grund ikke så meget at rafle om:).

Og tak for input.

EnergiKøb hjælper private og erhverv med at håndtere og administrere energibespareser samt udbetaling af det efterfølgende energitilskud.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Livingplus Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Lundqvist:
Hvornår er det rette tidspunkt at smide livrem og seler, og kvitte sig trygge daglige job man egentligt er super glad for, god fast indkomst osv for at forfølge sin iværksætter drøm?

Kort må det rette tidspunkt være, når lysten til at leve din drøm ud, fylder mere end, den frygt du har for at miste den økonomiske tryghed du ved du har i dag. 

mvh 

ann 

 Livingplus Interiør.  www.livingplus.dk

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var i en situation, hvor jeg havde mit firma ved siden af mit fuldtidsjob i 6 år... Jeg ventede på den stor opgave, som kan sikre mig og familien økonomisk. Den kom bare aldrig... og det er også klart.. Sidste juleferie tænkte jeg på.. Ok.. Hvad er den værste konsekvens der kan ske ved at tage springet? Jo.. Det at der ikke kommer i butikken? Ok.. Spørgsmålet var i hvor lang tid vil jeg kunne klare det. For min velkomne var det 6 mdr uden indtægt. Super. Sagde op i januar og startede 1. Marts og det er bestemt den bedste beslutning jeg har taget længe.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)